Jak zawsze galę zorganizowała Ogólnokształcąca Szkoła Baletowa w Bytomiu pod dyrekcją pani Elżbiety Mendakiewicz, a na widowni zasiedli reprezentanci środowiska baletowego z różnych ośrodków.
W koncercie wystąpili uczniowie szkoły bytomskiej, artyści wszystkich śląskich zespołów tańca oraz goście zaproszeni z innych polskich zespołów baletowych, ale także z Pragi i Budapesztu. Kierownictwo artystyczne wieczoru objął jak zwykle zasłużony choreograf Henryk Konwiński, który odebrał przy tej okazji prestiżową Statuetkę Terpsychory, przyznaną mu poprzez ZASP w uznaniu wielkiego dorobku teatralnego. Dominantą programu było w tym roku wspomnienie wybitnego kompozytora Wojciecha Kilara, a jego słynnego Krzesanego w choreografii Henryka Konwińskiego wykonał podczas gali zespół baletowy Opery Śląskiej pod kierownictwem Olgi Kozimali.
Artyści Polskiego Baletu Narodowego uczestniczą w bytomskich galach tanecznych od ich zarania. Występowali tam już wcześniej kolejno: Agnieszka Pietyra i Sebastian Solecki, Dagmara Dryl z Pawłem Koncewojem i Maksimem Woitiulem, Dominika Krysztoforska i Wojciech Ślęzak, a także Maria Żuk z Maksimem Woitiulem i ponownie z Sergeyem Popovem. Ozdobą tegorocznego wieczoru na scenie Opery Śląskiej byli pierwsi soliści PBN: Yuka Ebihara i Vladimir Yaroshenko, którzy wykonali popisowe Adagio z Jeziora łabędziego w choreografii Lwa Iwanowa i opracowaniu Renaty Smukały oraz duet finałowy Tristana i Izoldy z baletu Tristan Krzysztofa Pastora.
Na zdjęciu: Yuka Ebihara i Vladimir Yaroshenko w Adagiu z Jeziora łabędziego
Fot. Michał Matuszak