Zespół zapoczątkował tym spektaklem nowy sezon i gra go na scenie chicagowskiego Auditorium Theatre w dniach 13-23 października 2016 roku. Z kolei na przełomie marca i kwietnia przyszłego roku pokaże go siedmiokrotnie na prestiżowej nowojorskiej scenie David H. Koch Theater w Lincoln Center for the Performing Arts.
Przedstawienie znów zbiera entuzjastyczne oceny krytyki amerykańskiej. „Chicago Tribune” już w tytule recenzji stwierdza, że ten Romeo i Julia robi teraz jeszcze większe wrażenie. Czytamy tam: „Dzięki wyraźnym wątkom politycznym balet Krzysztofa Pastora staje się bardziej dojmujący, mimo że my szczęśliwie nie mieliśmy do czynienia z konfliktem zbrojnym podobnym do doświadczeń wojny bałkańskiej. Ponadto przedstawienie Joffrey Ballet, które miało swoją premierę amerykańską wiosną 2014 roku, nabrało jeszcze większej głębi, ostrości i wyrazu. Poraża Pastorowska powtarzalność i ciągłość historii Romea i Julii w kolejnych okresach historycznych, jak oba obrazy pokłosia wojny, w których Julia samotnie wędruje przez ogromne ciemne pole usłane ciałami”.
Także „Chicago Sun-Times” z uznaniem sygnalizuje już w tytule, że „wobec tańca słowa są zbędne” w tym spektaklu Romea i Julii i konkluduje, że „wersja baletowa Krzysztofa Pastora może być najbardziej elokwentnym, porywającym, emocjonującym „przekładem” sztuki, jaki kiedykolwiek zobaczycie”. Z kolei „współczesnym arcydziełem” tytułuje swoją relację ze spektaklu amerykański portal teatralny „Perform.ink”, gdzie autorka recenzji pisze wprost : ”Joffrey Ballet rozpoczął swój 21. sezon baletem Romeo i Julia w choreografii Krzysztofa Pastora – być może najlepszym spektaklem, jaki widziałam w wykonaniu tego zespołu przez 15 lat mojej obecności w Chicago. Opowiedziana na nowo historia nieszczęsnych kochanków sprzed czterech wieków nabiera tu świeżości i aktualności w kontekście społecznych, politycznych i religijnych tarć, pojawiających się w naszym współczesnym świecie”. (pch)