Na ten awans artysta pracował na naszej scenie od ośmiu lat, od czasu gdy ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Baletową im. Romana Turczynowicza. Od początku był postrzegany jako najzdolniejszy absolwent warszawskiej szkoły baletowej ostatniego dziesięciolecia. Już w dwa lata później został koryfejem baletu, a po pięknym sukcesie w roli Puka w premierze polskiej Snu nocy letniej Neumeiera, w 2014 roku awansował na stanowisko solisty Polskiego Baletu Narodowego.
Potem przyszły kolejne jego doświadczenia artystyczne, a wśród nich: Dziadek do Orzechów i Książę w popularnym balecie Czajkowskiego, solista w Mszy polowej Kyliána, Młody Żołnierz w Zielonym stole Joossa, Benvolio w Romeo i Julii, Hrabia Tomatis i Campioni w Casanovie w Warszawie, pamiętny Ariel w Burzy oraz Huzar Wołkow w Jeziorze łabędzim – wszystkie w choreografiach Krzysztofa Pastora, Lucentio w Poskromieniu złośnicy Johna Cranko, Lizander w Śnie nocy letniej Neumeiera, Espada w klasycznym Don Kichocie, Poeta w Chopinianach Fokina, aż po wielkie główne partie Armanda Duvala i Carewicza Nikiego. Piękna seria osiągnięć, które zaowocowały podniesieniem artysty do rangi pierwszego solisty Polskiego Baletu Narodowego. Gratulujemy! (pch)
Na zdjęciu: Patryk Walczak jako Armand Duval w Damie kameliowej Johna Neumeiera, fot. Ewa Krasucka