• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Aktualności

Peter Grimes na OperaVision

  • Poprzednie
  • Następne

Aktualności

17 lipca
2023

Peter Grimes na OperaVision

Mamy dobre wieści dla tych, którzy nie mieli okazji zobaczyć spektaklu na żywo! Już od 28 lipca będzie zapraszamy online na OperaVision.

Premiera Petera Grimesa Brittena pod batutą Michała Klauzy i w reżyserii Mariusza Trelińskiego miała miejsce 23 czerwca w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej.

Spektakl będzie dostępny od 28 lipca 2023 od godz. 19.00 na platformie OperaVision (do 28 stycznia 2024). Zachęcamy do obejrzenia!

Tymczasem przypominamy, jak o operze wypowiadała się krytyka:

Jeśli wybierasz się do Opery Narodowej na „Petera Grimesa” Benjamina Brittena, robisz to na własną odpowiedzialność, bo to nie będzie wieczór lekki łatwy i przyjemny - pisze Anna S. Dębowska w „Gazecie Wyborczej” i dodaje: Wysmakowana i precyzyjnie zaprojektowana scenografia Borisa Kudlički jest mocną stroną przedstawienia. Warto zaznaczyć, że jest to ostatni projekt działającego od 1999 r. tandemu reżysersko-scenograficznego Mariusz Treliński i Boris Kudlička.

Jacek Marczyński w „Rzeczpospolitej” zwraca szczególnie uwagę na warstwę muzyczną:
Od pierwszych taktów muzyka Brittena przykuwa uwagę, zwłaszcza że Michał Klauza podał ją z matematyczną niemal precyzją i wyczuciem wewnętrznych napięć. Zasługa dyrygenta tym większa, bo Britten nie operuje olbrzymią masą dźwiękową, którą można przykryć pewne niedokładności. On preferuje użycie małych grup instrumentów, miesza religijne psalmy z frywolnymi piosenkami żeglarskimi, melodyjne ariosa ze scenami rodzajowymi, a Michał Klauza połączył to wszystko w dynamiczną całość. (...) Mroczny „Peter Grimes” nie jest może najlepszą propozycją na upał, ale zobaczyć go trzeba koniecznie.

Podobnie zauważa Dorota Szwarcman w Blogu „Polityki”:
Znakomity był też chór, no i większość śpiewaków, których tu jest dość długa lista. Peter Wedd w roli tytułowej jest wstrząsający, przede wszystkim dlatego, że wydobył z tej postaci jej zwyczajność, a przecież jest w tej historii figurą Innego. Ale ten Inny jest częścią społeczności, choć jest osobny - nie pasowałby gdzie indziej, bo jest z niej. Głosowo może nie zawsze było pięknie, ale właśnie chyba miało pięknie nie być - na pewno było ekspresyjnie. Cornelia Beskow jako Ellen Orford śpiewała głosem mocnym, może czasem zbyt ostrym. Wśród panów wyróżniali się Krzysztof Szumański (Balstrode), Mateusz Zajdel (Bob Boles), Aleksander Kunach (wielebny Horace Adams) i Lukas Jakobski (Hobson).

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''