• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Aktualności

Po premierze „Czarnej maski”

  • Poprzednie
  • Następne

Aktualności

28 listopada
2024

Po premierze „Czarnej maski”

Za nami premiera i pierwsze spektakle opery Krzysztofa Pendereckiego w reżyserii Davida Pountneya i pod batutą Bassema Akiki.

grupa osób na scenie

Jak zwykle u Davida Pountneya mamy sprawnie opowiedzianą historię. Ale ja chciałabym przede wszystkim wyrazić pochwałę dla zespołu polskich solistów-śpiewaków, którzy wcielili się w 16 bohaterów „Czarnej maski". (…) Od razu napiszę, że Natalia Rubiś, która śpiewa Benignę, tak naprawdę kluczową postać „Czarnej maski" wspięła się na wyżyny swojego talentu, kreując tę wirtuozowsko napisaną partię sopranową.

Anna S. Dębowska „Gazeta Wyborcza”

Co zrobił z tym Pountney? Przede wszystkim świetnie zagospodarował przestrzeń sceniczną. (…) Spektakl jest znakomity muzycznie – to zasługa dyrygenta Bassema Akiki i wszystkich śpiewaków – naprawdę można by wszystkich wymieniać, każdy był dobry.

Dorota Szwarcman, blog „Polityki”

Ten spektakl jest tak spójny i wyrazisty również dzięki jego drugiemu twórcy Bassemowi Akiki. Z ogromną konsekwencją poprowadził on orkiestrę, chór (śpiewający przede wszystkim za sceną) oraz solistów przez gąszcz tej partytury. (…) Pracujący pod jego batutą wszyscy soliści stworzyli wręcz modelową kreację zbiorową, w której każdy mocno zaznaczył swą obecność na scenie.

Jacek Marczyński, „Rzeczpospolita”

Z przekonującego, doskonałego rodzimego zespołu wyróżnia się przede wszystkim Natalia Rubiś swoją ekspresywną siłą i intensywną interpretacją jako Benigna. To samo dotyczy mezzosopranistki Elżbiety Wróblewskiej w roli służącej Rosy. Wojciech Parchem przekonująco wciela się w rolę wyrozumiałego Schullera, a intensywnie grający Szymon Rona jako służący Jedidja jest pierwszym, który umiera pod stołem.

Joachim Lange, Neue musikzeitung

Wspaniała jest scenografia bogatego salonu burmistrza, z imponującą klatką schodową, po której poruszają się protagoniści. (…) Dobrze zarysowana jest postać Sylvanusa Schullera (świetny Wojciech Parchem), doskonali w swoich rozedrganiach są Arabella (mocny sopran liryczno-koloraturowy Katarzyny Drelich), Rosa Sacchi (Elżbieta Wróblewska), Francois Tortebat (Wojtek Gierlach), Löwel Perl (Krzysztof Szumański), Pleban Wendt (Dariusz Machej), Hrabia Ebbo Hüttenwächter (Remigiusz Łukomski), Hadank (Mateusz Zajdel), czy Hrabina Laura Hüttenwächter i Czarna Śmierć (Magdalena Pluta).

Tomasz Pasternak, Orfeo

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''