Drodzy Widzowie,
pomimo wymuszonej sytuacją pandemiczną długiej nieobecności Państwa w naszym gmachu, nie ustawaliśmy w przygotowaniach do tej chwili, w której z radością powitamy Was w wejściu głównym i skierujemy na naszą widownię. Przez ponad cztery miesiące przygotowywaliśmy się na Wasz powrót. Z przyjemnością informujemy, że jesteśmy na to gotowi.
Repertuar, który chcemy Państwu zaprezentować, uległ pewnym zmianom. Nie mamy jednak wątpliwości, że zadowoli on zarówno miłośników opery jak i baletu.
Jeszcze w tym miesiącu na naszej scenie wystawimy najsłynniejszy miłosny melodramat z muzyką Siergieja Prokofiewa i w choreografii Krzysztofa Pastora – Romeo i Julia. Tych, którym nie uda się zdobyć biletu na ten balet – zapraszamy ponownie w czerwcu.
Na początku marca zaś widzowie, którzy nie mieli jeszcze okazji doświadczyć na żywo talentu wokalnego Aleksandry Kurzak, będą mogli usłyszeć artystkę wykonującą partię Cio-cio-san w znakomitej tragedii japońskiej Giacomo Pucciniego w reżyserii Mariusza Trelińskiego – Madame Butterfly. Wybitnej sopranistce partnerował będzie doskonale znany warszawskiej widowni tenor – Rafał Bartmiński.
W dalszej kolejności na scenie Opery Narodowej rozegra się dramat paryskiej kurtyzany do muzyki Fryderyka Chopina. Dama kameliowazachwyci naszych widzów choreografią znakomitego w swoim fachu Johna Neumeiera. Uwaga, będzie to ostatnia szansa na obejrzenie tego tytułu na scenie TW-ON.
Oczywiście to nie koniec występów wybitnych osobistości świata opery i baletu na ten sezon teatralny, bo 17 marca odbędzie się przeniesiony z 10-go lutego koncert wybitnego tenora światowej sławy – Piotra Beczały.
W marcu będą też mogli Państwo zobaczyć spektakularne widowisko, jakim jest Czarodziejski flet. Opera Wolfganga Amadeusa Mozarta w reżyserii dyrektora Komische Oper Berlin nieustannie zachwyca animacjami oraz popisową arią Królowej Nocy.
28 marca zaprosimy na koncert poświęconemu życiu i twórczości znakomitego polskiego kompozytora – Krzysztofa Pendereckiego, podczas wieczornego In Memoriam. To już rok odkąd Maestro Pendereckiego nie ma już z nami.
Liczymy na to, że również w kwietniu drzwi naszego teatru będą mogły pozostać otwarte dla publiczności! Planujemy wystawić dla Państwa długo oczekiwaną premierę opery Cardillac Paula Hindemitha, jedną z najciekawszych oper XX wieku, dreszczowiec na podstawie opowiadania mistrza romantycznej grozy E.T.A. Hoffmanna – „Panna de Scudéry”. Spektakl ten z pewnością zaskoczy zupełnie nową estetyką wynikającą z połączenia kina noir z ideą cyberpunku – pomysłu reżysera, Mariusza Trelińskiego i scenografa Borisa Kudlički.
Koprodukcję TW-ON, Oper Köln oraz Teatro Real w Madrycie warszawska publiczność obejrzy jako pierwsza – premiera tego bezprecedensowego wydarzenia na scenie operowej już 23 kwietnia. Partnerem spektaklu jest Grupa Tubądzin.
Również w kwietniu będzie możliwość wysłuchania najdłużej oklaskiwanej arii w ostatnim dziesięcioleciu TW-ON – Pourquoi me réveiller – w mistrzowskim wykonaniu Piotra Beczały, który wcieli się w postać tytułowego bohatera w Wertherze Masseneta. Spektakle odbędą się w dniach 9-11 kwietnia.
Na Scenie kameralnej zaś przypomnimy cieszącą się popularnością Halkę (wileńską) Stanisława Moniuszki w reżyserii Agnieszki Glińskiej. Z powodu pandemii terminy spektaklu uległy zmianie. W marcu spektakl został odwołany, zaś w kwietniu i w czerwcu przeniesiony kolejno z 21-go na 18-go oraz z 6-go na 26-go.
Miłośników klasyki z pewnością ucieszy fakt, że zaplanowane na marzec a odwołane spektakle Aidy odbędą się na naszej scenie jeszcze w tym sezonie. Ten znakomity dramat operowy Giuseppe Verdiego ze słynną dwuoktawową arią, w bajecznej scenografii, wystawimy bowiem w maju tego roku.
19 maja pragniemy zaprosić naszych widzów na premierę spektaklu Mayerling z muzyką Ferenca Liszta i choreografią Kennetha MacMillana pod batutą Patricka Fournilliera.
W maju zapraszamy również na kantatę sceniczną Carla Orffa Carmina Burana (Mgnienie Oka). To wydarzenie realizowane w ramach drugiej edycji projektu „BMW Art Club. Przyszłość to sztuka”. 23 czerwca zaś planujemy premierowe wystawienie jedynej opery Ludwiga van Beethovena – Fidelio.
Mamy nadzieję, że nasz repertuar spełni Państwa oczekiwania.
Sprzedaż biletów na marcowe wydarzenia rozpoczniemy 15 lutego br. (o godz.11.00), początkowo udostępniając 25% widowni. Po upływie okresu warunkowego, jeśli będziemy mogli wystawiać spektakle stacjonarnie dla publiczności, do sprzedaży zostanie włączona kolejna pula miejsc. Bilety na spektakle w okresie kwiecień-czerwiec 2021, będą dostępne z miesięcznym wyprzedzeniem.
Czekamy na Państwa z niecierpliwością i wraz z życzeniami niezapomnianych wrażeń podczas proponowanych przez nas wydarzeń artystycznych kierujemy do Was również życzenia zdrowia i wszelkiej pomyślności.
Do zobaczenia wkrótce!