Miłość i lęk

Weill / Pastor | Szymański / Bondara | Debussy / Tyski | Bach / Wubbe

Wieczór baletowy w czterech częściach

1. Weill Suite
Choreografia: KRZYSZTOF PASTOR
Muzyka: KURT WEILL (Gebet, Berlin im Licht, Der Silbersee (fragment), Wie lange noch?, Ballade vom ertrunkenen Mädchen, Die Moritat vom Mackie Messer)
Projekcje i światła: BERT DALHUYSEN
Kostiumy: MACIEJ ZIEŃ
Prapremiera: 15/06/2001, Het Nationale Ballet
Premiera polska: 20/11/2009, Polski Balet Narodowy

2. When You End and I Begin…
Choreografia: ROBERT BONDARA
Muzyka: PAWEŁ SZYMAŃSKI
Kostiumy i światła: ROBERT BONDARA
Prapremiera: 24/06/2009, Polski Balet Narodowy

3. Popołudnie Fauna
Choreografia: JACEK TYSKI
Muzyka: CLAUDE DEBUSSY
Kostiumy i światła: JACEK TYSKI
Premiera: 21/01/2011, Polski Balet Narodowy

4. The Green
Choreografia: ED WUBBE
Muzyka: JOHANN SEBASTIAN BACH
Scenografia i światła: ED WUBBE
Kostiumy: PAMELA HOMOET
Asystentki choreografa: MARLIES ACHTHOVEN, CAROLINE IURA
Prapremiera: 15/02/2006, Scapino Ballet
Premiera polska: 25/06/2010, Polski Balet Narodowy

 

 

 

Cztery prace w jednym wieczorze baletowym. Rozpoczyna go suita choreograficzna z autorskiego przedstawienia Kurt Weill Krzysztofa Pastora, w którym stworzył on tętniący energią fresk baletowy, pobudzający do refleksji na temat zmiennych losów artysty, przejawów nietolerancji i wiecznej tęsknoty za miłością. W balecie When You End and I Begin… Robert Bondara dotyka zjawiska ciągłego poszukiwania, ale też nietrwałości bliższych więzi międzyludzkich. Popołudnie fauna zyskało rozgłos sto lat temu w choreografii Wacława Niżyńskiego jako obraz budzącego się młodzieńczego erotyzmu. Jacek Tyski także erotyzuje, jednak senne marzenia jego Fauna błądzą teraz znacznie odważniej po zakamarkach podświadomości. Na koniec oglądamy męski balet The Green, w którym Ed Wubbe konfrontuje onieśmielającą potęgę fragmentu Pasji Bacha ze znikomością istoty ludzkiej.

Polski Balet Narodowy
Muzyka z nagrania