Na zaproszenie Teatru Wielkiego - Opery Narodowej Adam Adach stworzył cykl obrazów do premiery operowej Billy BuddBrittena. Artysta, od lat mieszkający i pracujący w Warszawie i Paryżu, podejmuje w swoich dziełach zarówno temat pamięci indywidualnej, jak i zbiorowej, historycznej. Szczególnie tej uwikłanej w meandry zmian politycznych i społecznych XX w. Używa do tego fotografii czy dokumentów prasowych, zbierając resztki przeszłości i ujmując w symbole, wysuwając na pierwszy plan postaci niedookreślone, zawieszone. Figury ludzkie występują w rozmaitych kontekstach – czasem artysta bierze pod lupę sportowca, innym razem seksoholika czy polityka, ukazując nową perspektywę myślenia o historii. Jaką prawdę zobaczy w marynarzach – bohaterach opery Benjamina Brittena?
Malarz urodził się w roku 1962 w Nowym Dworze Mazowieckim. Przed wyjazdem do Francji pod koniec lat 80. ukończył studia weterynaryjne w SGGW. Malarstwo studiował w Ecole Supèrieure des Beaux-Arts w Lyonie (1990) i podyplomowo Ecole Nationale Supèrieure des Beaux-Arts (ENSBA) w Paryżu (1995). W 2007 roku nominowany był do najbardziej prestiżowej francuskiej nagrody dla młodych artystów Prix Marcel Duchamp.