Noc Muzeów
2024
wystawy i koncert w ramach 20. edycji wydarzenia
Czas trwania: 19:30 – 1:00, ostatnie wejście zwiedzających: 00.30
Harmonogram wydarzenia:
- od 19.30 zwiedzanie wystaw prac Jerzego Adama Stajudy (Galeria Opera) oraz Ottona Axera (foyer dolne);
- od godz. 22.30 rozszerzenie programu o kolejne dwie wystawy – Grzegorz Pabel (Sale Redutowe) oraz „No Risk no Fun” (foyer Teatru);
- o godz. 23:00 wyjątkowy koncert hitów z najpopularniejszych oper (m.in. Carmen, Czarodziejski flet, Straszny dwór) i niespodzianka o mocno warszawskich korzeniach muzycznych. Wszystko to w wykonaniu chóru dziecięcego Artos.
Wstęp wolny. Mapa wejść
WYSTAWY
Jerzy Stajuda, wystawa w Galerii Opera
Pierwsza wystawa w roku 2024 w Galerii Opera jest poświęcona Jerzemu Stajudzie (1936–1992). Artysta ten był prawdziwym człowiekiem renesansu: z wykształcenia architekt, malarz, erudyta, a także meloman, który sam uczył się czytać nuty i grać. Jego malarstwo jest pełne podtekstów, subtelne i poetyckie – chciałoby się rzec: muzyczne.
Grzegorz Pabel, wystawa Galerii Opera
Pabel tworzy obrazy na płótnie (olej, akryl), jak i na papierze oraz bibule japońskiej; jest jednym z nielicznych polskich twórców, którzy zajmują się malarstwem wodnym na jedwabiu. Elementem porządkującym jego abstrakcyjne kompozycje jest kolor, który – jak mówi sam artysta – „przekroczył granice wypełniania formy, stał się niezależny niezależnością pigmentu i uczucia“.
Malarski teatr Ottona Axera, wystawa Muzeum Teatralnego - prezentuje obrazy olejne i rysunki oraz projekty scenograficzne i kostiumy jednego z najciekawszych polskich scenografów II połowy XX wieku.
No Risk No Fun - to pierwsza wystawa współorganizowana przez markę modową we wnętrzach Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w Warszawie. Będzie można zobaczyć tekstylną wielkoformatową rzeźbę stworzoną specjalnie na urodziny Risk made in Warsaw i inne obiekty opowiadające 13-letnią historię warszawskiego brandu, nierozerwalnie związanego z lokalną kulturą. Marka zaczynała od szarych dresów skrojonych jak fraki i wieczorowe suknie. Teraz tworzy nie tylko wygodne ubrania, ale też specjalizuje się w publicystyce odzieżowej — co sezon projektuje printy opowiadających istotne historie, zabiera głos w tematach światopoglądowych, ubiera ludzi kultury, w tym niezastąpionych pracowników Opery Narodowej i tysiące Polek. Tworzy wygodne ubrania tak eleganckie, że można w nich chodzić do opery. Współpracuje z takimi instytucjami, jak: Muzeum Polin, Muzeum Literatury, Muzeum Chopina czy Muzeum Włókiennictwa.
Sponsorzy
-
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
-
Mecenasi Teatru Wielkiego - Opery Narodowej | Partnerzy Akademii Operowej
-
Partnerzy Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
-
Patroni medialni
-
Partner medialny