• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Adam Frandsen

TENOR

Pochodzi z Danii. Już jako dziecko śpiewał w Królewskim Katedralnym Chórze Chłopięcym w Kopenhadze, jednym z najstarszych chórów w Skandynawii. Studia operowe rozpoczął w 2005 roku w Duńskiej Operze Królewskiej w Kopenhadze pod kierunkiem prof. Douglasa Yatesa. Następnie przeniósł się do Houston w USA, gdzie kontynuował naukę w Moores School of Music pod okiem prof. Timothy'ego Jonesa, dyrygentów: Petera Jacoby'ego i Lucy Arner oraz reżysera Bucka Rossa. Doskonalił także swoje umiejętności w Szkole Muzycznej Uniwersytetu Yale pod kierunkiem basa Richarda Crossa. Ukończył Curtis Institute of Music w Filadelfii w klasie Mikaela Eliasena; był także uczniem Marleny Malas. uczestniczył w Festiwalu Muzycznym w Aspen (USA), kursach International Vocal Arts Institute w Izraelu, Wirginii (USA) i Puerto Rico. Doskonalił swoje umiejętności pod okiem Joan Dornemann, Sherrill Milnes, Mignon Dunn, Håkana Hagegårda, Vinsona Cole'a, Seiji Ozawy, Lorina Maazela, Pierre'a Valleta i Patricka Summersa. W 2008 roku dotarł do regionalnego finału przesłuchań dla młodych śpiewaków organizowanych przez Metropolitan Opera. Był stypendystą Moores School of Music, Uniwersytetu Yale, Curtis Institute of Music, oraz innych amerykańskich i duńskich instytucji.

W minionych sezonach artystycznych Adam Frandsen zaśpiewał partię Księcia w Rigoletcie z Orkiestrą Symfoniczną w Haifie, Tamina w Czarodziejskim flecie Mozarta i Farinellego w Sali Koncertowej Tivoli z Filharmonikami Kopenhaskimi. Wiosną 2013 roku artysta wystąpił z Filharmonikami Wirtemberskimi. Zaprezentował się także jako Pinkerton w Madame Butterfly Pucciniego w ramach Seiji Ozawa Opera Project/Saito Kinen Festival oraz Rodolfo w Cyganerii pod batutą Lorina Maazela na festiwalu w Castleton (USA). Artysta wystąpił także jako Don José w Carmen Bizeta; Rinuccio w Giannim Schicchim Pucciniego; Ruggero w Jaskółce Pucciniego; Arcadio we Florencji w Amazonii Catána; Prolog w Obrocie śruby Brittena oraz partiach tytułowych w operach: Idomeneusz, król Krety Mozarta i Faust Gounoda.

W sezonie 2013/2014 zadebiutował w Semperoper Dresden jako Sergiej w operetce Moskwa-Czeriomuszki Szostakowicza. Wykonał także partię Cavaradossiego w Tosce Pucciniego na Festiwalu Operowym w Aalborg (Dania) oraz Romea w Romeo i Julii Gounodana Festiwalu Operowym w Kopenhadze.

W 2015 i 2016 roku wystąpił jako Ferrando w Così fan tutte Mozarta i Elvino w Lunatyczce Belliiniego w Operze Hedeland, Narraboth w Salome R. Straussa w Duńskiej Operze Królewskiej u boku Stefana Herheima pod batutą Michaela Bodera oraz w głównej roli Architekta Jørna Utzona w operze Sydney Opera House, The Opera stworzonej na zamówienie Opera Australia, by upamiętnić powstanie teatru operowego w Sydney.

W 2017 roku Adam Frandsen występuje jako Izmael w Moby Dicku Knapika w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie, Rodolfo w Cyganerii Pucciniego w Operze Hedeland, Alfredo w Traviacie Verdiego w Kilden Kristiansand i Tamino w Czarodziejskim flecie Mozarta w Göteborgu. Zaśpiewał także w koncercie noworocznym z Orkiestrą Symfoniczną w Norrköping.

Na estradach koncertowych artysta wykonał IX Symfonię Beethovena pod batutą Lorina Maazela, Mesjasza Händla, Oratorium bożonarodzeniowe Saint-Saënsa, Siedem ostatnich słów Chrystusa Duboisa oraz Die schöne Müllerin Schuberta. Latem 2011 roku wystąpił z programem pieśni skandynawskich Sibeliusa, Griega i Carla Nielsena w Sali Koncertowej Tivoli w Kopenhadze.

fot. Darren Trentacosta

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''