Ukończyła Akademię Muzyczną we Wrocławiu w klasie Barbary Ewy Werner.
W latach 1996-2007 była solistką Opery Wrocławskiej, gdzie zaśpiewała wiele znaczących partii operowych. Wystąpiła m.in. jako Laura w premierze Giocondy A. Ponchiellego zrealizowanej na Odrze we Wrocławiu (TVP, 2003) oraz jako Aza w Manru Paderewskiego (DUX, nagroda Fryderyk w kategorii: najwybitniejsze nagranie muzyki polskiej, 2004).
Od 2007 roku pracuje jako artystka niezależna. Przez wiele lat specjalizowała się w działalności koncertowej, w repertuarze ma ponad 80 pozycji tego typu, od utworów Bacha po współczesnych kompozytorów. Koncertowała w salach filharmonicznych w Polsce i Europie (Niemcy, Holandia, Francja, Włochy, Ukraina, Litwa, Austria, Łotwa, Rosja, Słowenia, Hiszpania, Szwajcaria). Brała udział w wielu międzynarodowych festiwalach, m.in. Wratislavia Cantans, Festiwalu Chopinowskim w Dusznikach-Zdroju, Festiwalu Probaltica w Toruniu, Usedomer Musikfestival w Peenemünde, Festival Pablo Casals w Prades, Casals Festival na Portoryko, festiwalach muzyki sakralnej w Marsylii i Norymberdze, George Enescu Festival (Bukareszt), Rheingau Musik Festival, Schleswig-Holstein Musik Festival, Kontrasty we Lwowie, Praska Wiosna, Bregenzer Festspiele, Beijing Music Festival, Café Budapest Contemporary Arts Festival czy Klarafestival (Bruksela).
Występowała z towarzyszeniem m.in.: Orkiestry Filharmonii Narodowej, NOSPR, Sinfonii Varsovii, NDR Sinfonieorchester Hamburg / Elbphilharmonie, China Philharmonic Orchestra, Orquesta Sinfónica Simón Bolívar, Orchestre Philharmonique du Luxembourg, BBC Symphony Orchestra, Israel Symphony Orchestra Rishon LeZion, London Symphony Orchestra, Israel Camerata pod batutą wielu znakomitych dyrygentów na czele z Krzysztofem Pendereckim, z którym współpracowała regularnie w latach 1999-2016.
Wystąpiła jako Hannah w prapremierze Pasażerki M. Wajnberga w reżyserii D. Pountneya w Bregencji, a także w Houston Grand Opera, Lincoln Center Festival, Lyric Opera of Chicago i Florida Grand Opera. W głównej roli Lisy w tej samej operze Agnieszka Rehlis zadebiutowała z wielkim sukcesem w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej, gdzie pojawiła się również w wielu premierowych realizacjach jako Maffio Orsini w Lukrecji Borgii G. Donizettiego, Hagar w Moby Dicku Knapika, Marta w Jolancie P. Czajkowskiego czy Fenena w Nabucco G. Verdiego.
W 2016 roku zaśpiewała partię Amneris w Aìdzie G. Verdiego w Estońskiej Operze Narodowej w Tallinie. Przez wiele lat artystka była kojarzona głównie z muzyką współczesną nie z własnego wyboru, jednak w 2017 roku (partia Adalgizy w Normie V. Belliniego u boku Edity Gruberovej w Teatrze Wielkim w Warszawie) nastąpił znaczący zwrot i rozwój jej kariery w kierunku muzyki operowej na światowych scenach, co zaowocowało wieloma debiutami.
Wystąpiła w Ognistym aniele S. Prokofiewa w Opernhaus Zürich, Scottish Opera, Festival d’Aix-en-Provence i Teatrze Wielkim - Operze Narodowej. Jako Azucena (Trubadur G. Verdiego) odniosła sukcesy podczas DomStufen-Festspiele w Erfurcie, w Konzert Theater Bern i ostatnio w Teatro de la Maestranza w Sewilli. Była Amneris i Carmen w Aalto-Musiktheater Essen i Narodni Divadlo w Pradze, Anną w operze Trojanie Berlioza w Semperoper Dresden i Feneną w Bayerische Staatsoper w Monachium, Chiwrią w Jarmarku soroczyńskim M. Musorgskiego w Komische Oper Berlin czy Waltraute w Zmierzchu bogów R. Wagnera w Teatro Campoamor (Oviedo).
15 października 2021 Minister Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, nadał artystce Srebrny Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
W 2021 odniosła wielki sukces w roli Azuceny w Trubadurze G. Verdiego w Zürich Opernhaus, u boku Piotra Beczały. Rok 2022 okazał się rokiem wspaniałych debiutów m.in w Teatro di San Carlo, Teatro Real, Royal Opera House, La Scala, Fondazione Arena di Verona, Savonlinna Opera Festival 2022, zaś rok 2023 tylko potwierdził wcześniejsze sukcesy przynosząc kolejne w takich miejscach jak: Dutch National Opera w Amsterdamie, Sydney Opera House, Royal Opera House, Théâtre du Capitole w Tuluzie. Rok 2024 przynosi kolejne debiuty w takich miejscach jak Osterfestspiele Salzburg, Palau de les Arts Reina Sofia w Walencji, Oper Frankfurt, Arena di Verona, Dubai Opera czy Royal Opera House Muscat.
Przed artystką wiele kolejnych debiutów i powrotów na sceny operowe. W planach ma występy w takich miejscach jak, Staatsoper Berlin, Maggio Musicale Fiorentino Theatre, The Kennedy Center Washington, Opere de Dijon, Tsinandali Festival, Washington National Opeta, czy powroty w takie wspaniałe miejsca jak m. in. Royal Opera House, Opernhaus Zurich, Arena di Verona, Theatre Aix-en-Provence i wiele innych.
Fot. Karpati&Zarewicz