• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Bertrand Duby

bas

Swoją edukację muzyczną rozpoczął od nauki gry na fortepianie. Następnie, po ukończeniu studiów na kierunku inżynieryjnym, uczył się śpiewu i dyrygentury w konserwatorium w Bordeaux pod kierunkiem Maryse Castets i Eduardo Lopesa oraz w Queen Elisabeth Music Chapel w Waterloo pod okiem José Van Dama i Jocelyne Dienst.

Zadebiutował w 2014 roku w Bordeaux jako Zuniga w Carmen Bizeta (dyr. Bruno Ricaud) i Sarastro w Czarodziejskim flecie Mozarta (dyr. Marc Trautman, reż. David Edwards). Wykonał także partię Seneki w Koronacji Popei Monteverdiego w Gandawie (dyr. Florian Heyerick), Komandora w Don Giovannim Mozarta, Pistola w Falstaffie Verdiego na Festiwalu Royaumont oraz Don Basilio w Cyruliku sewilskim Rossiniego.

W 2015 roku wystąpił w La Monnaie jako dubler w partii Hrabiego Horna/Toma w Balu maskowym Verdiego (dyr. Carlo Rizzi, reż. La Fura dels Baus). W tym samym roku wystąpił ponownie na brukselskiej scenie w operze Capriccio R. Straussa (dyr. Lothar Koenigs, reż. David Marton) i Aidzie Verdiego jako Ramfis (druga obsada) pod batutą Alaina Altinoglu.

W lecie 2016 wziął udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Michela Plassona, Sophie Koch i José Van Dama w ramach Międzynarodowej Akademii Muzyki Francuskiej.

Repertuar sakralny artysty obejmuje Messe Solennelle Gounoda; kantatę Wachet auf, ruft uns die Stimme Bacha; Magnificat Durante'a;Requiem, Mszę koronacyjną, Vesperae Solennes de Confessore i Missę Brevis Mozarta; a także Stabat Mater Rossiniego.

W ostatnim czasie zaśpiewał partię Rafaela w Stworzeniu świata Haydna z orkiestrą Le Concert d'Anvers pod kierunkiem Barta Van Reyna, partię basu w Pierwszej nocy Walpurgii Mendelssohnaz Orkiestrą Gulbenkian pod batutą Hervé Niqueta oraz Requiem Mozarta z Orkiestrą Filharmonii Brukselskiej.

Artysta ponownie wystąpi w La Monnaie w sezonie 2017/2018 w Lohengrinie Wagnera (dyr. Alain Altinoglu, reż. Olivier Py), a także w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Peleasie i Melizandzie Debussy’ego.

fot. Beheydt Philippe

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''