Od trzydziestu lat Christopher Alden z sukcesami wystawia opery na całym świecie, a jego realizacje niezmiennie pozostają żywe, stawiając odbiorcom wysokie wymagania recepcyjne.
W sezonie 2015/16 artysta zrealizował prapremierę opery Pyramus and Thisbe w Canadian Opera Company. Następnie powrócił do swojej wcześniejszej, cieszącej się popularnością produkcji opery Norma, którą pokazał w English National Opera. Po niej przyszła nowa realizacja Tristana i Izoldy w Staatstheater Karlsruhe. W Seattle Opera wystawił natomiast Holendra tułacza oraz nową produkcję Sweeney Todd na Glimmerglass Festival.
Ostatnio pojawił się w San Francisco Opera z Haendlowską Partenope, a w Opera North w Leeds z wieczorem operowym złożonym z La vida breve i Gianniego Schicchi, a do Opéra National de Bordeaux – z Normą. Wystawił także The Rake's Progress w Theater Braunschweig. W sezonie 2013/14 dwa razy inscenizował na scenie English National Opera (Zemsta nietoperza i Rigoletto). Wznowił cenioną Normę w Chemnitz oraz wystawił Cosi fan tutte w Los Angeles Philharmonic z Gustavo Dudamelem. Zrealizował także Turka we Włoszech w Aix-en-Provence, którego następnie można było zobaczyć w Teatro Regio w Turynie.
W sezonie 2012/13 wystawił nową realizację Zemsty nietoperza Johanna Straussa w Canadian Opera Company, dokąd wrócił kilka miesięcy później z nową realizacją Łaskawości Tytusa Mozarta. Jesienią 2012 publiczność w Portland miała szansę obejrzeć jego bardzo cenioną przez krytyków produkcję Don Giovanniego Mozarta. Wiosną 2013 artysta zrealizował w New York City Opera La Périchole Offenbacha, a po niej Wesele Figara w Los Angeles Philharmonic we współpracy z Gustavo Dudamelem i paryskim duetem scenografów-kostiumografów, Jeanem Nouvelem i Azzedine Alaią. Artysta zamknął sezon w Europie, gdzie reżyserował Petera Grimesa Brittena w Staatstheater Karlsruhe.
Kariera urodzonego w Nowym Jorku Christophera Aldena jest długa i różnorodna. Obejmuje wiele projektów reżyserskich w Ameryce Północnej i Europie, gdzie artysta współpracuje regularnie z najbardziej prestiżowymi teatrami operowymi. Jego ostatnie ważne dokonania, to m.in.: Norma (Opera North); Così fan tutte, Don Giovanni i A Quiet Place (New York City Opera); Sen nocy letniej (English National Opera i Stanislavsky Theatre, Moskwa); Opowieści Hoffmanna (Santa Fe Opera); Partenope (English National Opera i Opera Australia); Opowieści Hoffmanna, Koronacja Poppei, Nieszpory sycylijskie i Das verratene Meer (San Francisco Opera); Łaskawość Tytusa (Chicago Opera Theater); Holender tułacz, Wesele Figara i Wozzeck (Dallas Opera); Traviata, Madame Butterfly i Harvey Milk (Houston Grand Opera); Aida (Deutsche Oper Berlin); Sprawa Makropulos (Narodni Divadlo, Praga); Idomeneo (Grand Théâtre de Genève); i Djamileh (Opéra National de Lyon).
Produkcja Partenope Haendla w jego reżyserii otrzymała prestiżową Olivier Award za najlepszą brytyjską produkcję operową sezonu 2008/09, a także australijską nagrodę Helpmann za najlepszą produkcję operową roku 2011.