• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Daniel Sutin

Baryton

Ukończył studia muzyczne I i II stopnia w Julliard School of Music. W ostatnim czasie zaśpiewał partię tytułową w Wozzecku Berga w Metropolitan Opera w Nowym Jorku (zastępstwo). W najbliższej przyszłości wystąpi w Pierścieniu Niebelunga Wagnera w Lyric Opera w Chicago jako Alberyk.

Artysta ma na koncie występy na takich uznanych scenach operowych świata, jak Opera Królewska w Londynie, Opera w San Francisco, Waszyngtońska Opera Narodowa, Boston Lyric Opera, Musica Viva w Hongkongu, Austin Lyric Opera, a także na festiwalach w Savonlinnie, Caramoor, Spoleto i New Jersey. W 2014 roku zastąpił niedysponowanego Thomasa Hampsona w partii Wozzecka w Metropolitan Opera.

Do innych istotnych osiągnięć w karierze zalicza występy w takich partiach, jak: Jokanaan (Salome R.Straussa)z Detroit Symphony, Giacomo (Joanna d’Arc Verdiego)w Odyssey Opera w Bostonie, Scarpia (Tosca Pucciniego)w Boston Lyric Opera, tytułowy Makbet Verdiego w Boston Lyric Opera i Biterolf (Tannhauser Wagnera) w Lyric Opera w Chicago. Znakomicie czuje się także interpretując takie role, jak: Iago (Otello Verdiego), Germont (Traviata Verdiego), tytułowy Rigoletto Verdiego, Tonio (Pajace Leoncavalla)iGiacomo (Joanna d’Arc).

Wśród dyrygentów, z którymi współpracował są: sir Andrew Davis, James Levine, Leonard Slatkin, Vladimir Jurowski, Semyon Bychkov, Bertrand de Billy, Marco Armiliato i Walerij Giergijew.

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''