• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Davide Damiani

Baryton

Urodził się w Tavullii (Pesaro, Włochy). Uczył się śpiewu, gry na kontrabasie, kompozycji i dyrygentury w konserwatoriach w Pesaro, Parmie i Bolonii. W latach 1986-1990 kontynuował naukę dyrygentury u Juliusa Kalmara w Wiedniu. W 1992 roku uzyskał dyplom konserwatorium w Bolonii i został asystentem dyrygenta Gustava Kuhna w Arena Sferisterio w Maceracie. Zadebiutował w 1993 roku jako tytułowy Don Giovani w operze Mozarta w Tel Awiwie. W latach 1995-1999 był członkiem zespołu Staatsoper Vienna, gdzie kreował takie role, jak: Sharpless (Madame Butterfly), Belcore (Napój miłosny) i Hrabia Almaviva (Wesele Figara). Wystąpił także w nowej inscenizacji Edypa Enescu, Proroka Meyerbeera i Fedory Giordano, a także Jerusalem Verdiego u boku Zubina Mehty.

Z powodzeniem wystąpił na większości włoskich scen operowych, m.in. w Neapolu (Belcore w Napoju Miłosnym z L. Pavarottim), Turynie (Schaunard w Cyganerii z L. Pavarottim, M. Frenim, N. Ghiaurovem), Bergamo, Pawi, Como (Marcello w Cyganerii), Palermo (Lescaut w Manon Lescaut, Escamillo w Carmen), Trieście (Ford w Falstaffie), Ravennie, Katanii (Nick Shadow w The Rake’s Progress), Reggio nell'Emilia (Hrabia Almaviva w Weselu Figara, Tarquinius w Gwałcie na Lukrecji, Nick Shadow w The Rake’s Progress), Modenie (Tarquinius w Gwałcie na Lukrecji, Nick Shadow w The Rake’s Progress), Weronie (rola tytułowa Don Giovannim, Hrabia Almaviva w Weselu Figara), Florencji, Parmie i Genui (Tarquinius w Gwałcie na Lukrecji), Parmie (Marcello w Cyganerii), Cagliari (Paquiro w Goyescas, Hrabia w Capriccio), Mediolanie (Rivière w Volo di notte), Bolonii (Les Oiseaux de Passage F. Vacchiego), Bari (tytułowa w Don Giovannim, Hrabia Almaviva w Weselu Figara), Ankonie (Mittenhofer w Elegy for Young Lovers Henzego), Wenecji (Lescaut w Manon Lescaut i Germont w Traviacie).

Poza Włochami zaśpiewał m.in. w Tokio (Sharpless w Madame Butterfly, Germont w Traviacie), Cardiff (tytułowa w Don Giovanni), Hongkongu (Scarpia w Tosce), St. Gallen (Belcore, Don Giovanni, Harlekin, Don Carlos w Mocy przeznaczenia), Berlinie (Marcello w Cyganerii), Bazylei (Ford w Falstaffie, Scarpia w Tosce), Düsseldorfie (Hrabia Almaviva w Weselu Figara, tytułowa w Don Giovannim), Tel Awiwie (Enrico w Łucji z Lammermooru, Germont w Traviacie), Wexford (Manfredo w Il Giuramento, Publio w Westalce, Tonio w Pajacach, tytułowa w Rigoletto), Toronto (tytułowa w Don Giovannim), Grazu (Balstrode w Peterze Grimesie), Palm Beach (tytułowa w Don Giovannim, Riccardo Forth w Purytanach), Brukseli (Jean w Julie P. Boesmannsa, tytułowa w L’uomo dal fiore in bocca L. Brewaeysa), Hamburgu (Escamillo w Carmen), Genewie (tytułowa w Makbecie), Frankfurcie (Michonet w Adrianie Lecouvreur i Fred Bucksman w An unserem Fluss L. Navoka), Warszawie (Rodrigo w Don Carlosie), Nicei (Michonet w Adrianie Lecouvreur, Guy de Montfort w Nieszporach sycylijskich, Le Voyageur i Elderly Fop & Co. w Śmierci w Wenecji Brittena), Bukareszcie (rola tytułowa w Edypie G. Ensecu i Don Giovannim).

Współpracował z takimi dyrygentami, jak: Nikolaus Harnoncourt, Riccardo Chailly, Rafael Frühbeck de Burgos, Fabio Luisi, Zubin Mehta, Riccardo Muti, Daniel Oren, Ingo Metzmacher oraz reżyserami takimi, jak: Daniele Abbado, Luc Bondy, Robert Carsen, Götz Friedrich, Hans Neuenfels, David Pountney, Franco Zeffirelli, Calixto Bieito, Graham Vick, Christof Loy.

Strona internatowa artysty: davidedamiani.com

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''