Ma w dorobku ponad 200 produkcji. Zaliczany do najlepszych projektantów świateł w Europie. Karierę rozpoczął ponad 20 lat temu w Nowym Jorku. Na przestrzeni tych lat realizował projekty oświetlenia produkcji wystawianych na najbardziej prestiżowych scenach świata: Comédie Française, Opery Paryskiej, wiedeńskiej Staatsoper, Festiwalu w Bregencji, mediolańskiej La Scali, Teatru Maryjskiego w Petersburgu czy Théâtre Royal de la Monnaie w Brukseli.
Współpracował z Giorgio Barberio Corsettim przy realizacji Słomkowego kapelusza w Comédie Française, Makbeta i Turandot w La Scali oraz Don Carlosa w Teatrze Maryjskim.
Od 2007 roku był zaangażowany w produkcję większości inscenizacji Davida Pountneya, m.in. Mocy przeznaczenia (Staatsoper, Wiedeń), Czarodziejskiego fletu (Bregencja), prapremiery Spuren der Verirrten Philipa Glassa na otwarcie opery w Linzu, Śpiewaków norymberskich w Operze w Lipsku, Otella w Teatrze Wielkim im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu, Dalibora w Teatrze Narodowym w Brnie i Pasażerki w Teatro Real w Madrycie.
Z Clausem Guthem zrealizował: Cyganerię i Berenikę, królową Egiptu w Operze Paryskiej, prapremierę opery Pascala DusapinaIl Viaggio, Dantena Festiwalu Aix-en-Provence (2022) oraz prapremierę Alice Philipa Glassa we współpracy z choreografami Amirem Hosseinpourem i Jonathanem Lunnem w Opera du Rhin (także w 2022).
Jest autorem świateł do następujących inscenizacji Christofa Loya: Tryptyk Pucciniego (Festiwal w Salzburgu), Jaskółka (Openhaus w Zurichu, 2023), Głos ludzki/Oczekiwanie (Teatro Real w Madrycie, 2024) i Płomień (Deutsche Oper w Berlinie, 2024). Dla Opery w Lyonie zaprojektował oświetlenie do Tannhäusera w reżyserii Davida Hermanna.
W 2006 roku zaprojektował światła na otwarcie i zakończenie 15. Igrzysk Azjatyckich w Doha (Katar). W 2011 roku został zaproszony do udziału w retrospektywie światowej sławy projektantów świateł „Light Speaks” podczas Praskiego Quadriennale Scenografii i Przestrzeni Teatralnej.
Trzykrotnie otrzymał nominację do francuskiej nagrody Moliera za najlepsze projekty świateł (Camille C, Théâtre de l’Oeuvre, 2005; Baby Doll, Théâtre de l’Atelier, 2009; Pluie d’Enfer, Théâtre de la Pépinière, 2011). Laureat Prix de la critique i Prix de l’Europe Francophone za projekt świateł do Wesołych kumoszek z Windsoru. W 2015 roku został nominowany do Welsh Theatre Awards za Mojżesza w Egipcie Rossiniego.
fot. archiwum artysty