Urodził się w Izraelu i wychowywał w RPA. Studiował w Royal Northern College of Music, na Uniwersytecie w Toronto i studiu operowym przy Opernhaus Zurich. Uczył gościnnie śpiewu w konserwatorium w Gandawie. Poza aktywnością sceniczną spełnia się jako reżyser/projektant i pedagog.
Jest uznanym na świecie interpretatorem partii bas-barytonowych, w tym przede wszystkim role Sinobrodego w Zamku Sinobrodego Bartóka, Nicka Shadowa w The Rake's Progress Strawińskiego, Johna Claggarta w Billym Buddzie Brittena, Kaspara w Wolnym strzelcu Weberai Hagena w Zmierzchu bogów Wagnera.
Jego „ognistą, dojrzałą emocjonalnie interpretację” („Financial Times”) partii Sinobrodego można było podziwiać w Komische Oper Berlin (dyr. Calixto Bieito), Teatrze Wielkim - Operze Narodowej (reż. Mariusz Treliński), amsterdamskim Concertgebouw (dyr. Peter Eötvös), na Festiwalu Operowym w Corunie (Hiszpania) oraz w Angers Nantes Opéra (reż. Patrice Caurier i Mosche Leiser). Jako Nick Shadow (The Rake Progress) wystąpił w Opéra National de Paris, Staatsoper Berlin i na Międzynarodowym Festiwalu w Edynburgu. W poprzednim sezonie zadebiutował w partii Spodka w Śnie nocy letniej Brittena w Operze Narodowej w Bergen, Gyges w Królu Kandaulesie Zemlinsky’ego w Operze Flandryjskiej (reż. Andrij Zholdak i Dimitri Jurowski) oraz Króla Francji w Lirze Ariberta Reimanna (reż. Calixto Bieito, dyr. Fabio Luisi) w Opéra National de Paris. W Operze Paryskiej wystąpił także jako Claggart w Billym Buddzie. Partię tę wykonał także z Londyńską Orkiestrą Symfoniczną na potrzeby nagrania, które wyróżniono następnie Nagrodą Grammy dla najlepszego wykonania operowego.
Artysta cieszy się równym powodzeniem na arenie koncertowej. Z Londyńską Orkiestrą Symfoniczną nagrał Króla Edypa (Kreon) Strawińskiego oraz Wolnego strzelca (Pustelnik). Zaśpiewał także jako Król Marek w Tristanie i Izoldzie Wagnera na Festiwalu Operowym w Corunie (Hiszpania) oraz Król Heinrich w Lohengrinie Wagnera z City of Birmingham Symphony Orchestra. Współpracował z najwybitniejszymi dyrygentami współczesnymi, m.in. Johnem Eliotem Gardinerem, Walerijem Giergijewem, Donaldem Runniclesem, Nevillem Marrinerem, Danielem Hardingiem, Andrew Davisem i Colinem Davisem.
Na scenach operowych wystąpił również jako Fasolt w Złocie Renu i Hagen w Zmierzchu bogów Wagnera w La Fenice (Nagroda Abbiati), Gaspard w Wolnym strzelcu w Opéra Comique i na londyńskich „Promsach”, Lindorf, Coppélius, Miracle i Dapertutto w Opowieściach Hoffmanna Offenbacha i The Pilgrim’s Progress Williamsa w Covent Garden, Scarpia w Tosce Pucciniego na Festiwalu w Bergencji, Kaspar w Wolnym strzelcu i Don Pizarro w Fideliu Beethovena w berlińskiej Staatsoper, Enrico w Annie Boleyn Donizettiegow Operze w Kolonii, tytułowy Mefistofeles w operze Boita w Holenderskiej Operze Narodowej, Don Pizzaro z Canadian Opera Company, Seneka w Koronacji Poppei Monteverdiego w La Monnaie, Filip II w Don Carlosie Verdiego w Genewie i Palermo, Fafner w Zygfrydzie, Hunding w Walkirii Wagneraoraz Daland i Nauczyciel muzyki w Ariadnie na Naksos R. Straussa z Waszyngtońską Operą Narodową. Wykreował także partię George’a Moscone’a w operze Harvey Milk Stewarta Wallace’a w reżyserii Christophera Aldena (Houston, Nowy Jork, San Francisco). We wcześniejszym okresie kariery można go był usłyszeć w czołowych partiach na scenie Angielskiej Opery Narodowej, Opery Szkockiej i Walijskiej Opery Narodowej. Jako członek zespołu Canadian Opera Company zaśpiewał partię Rocheforta w Annie Boleyn u boku Joan Sutherland, Wurma w Luizie Miller Verdiego, a także Sinobrodego i Borysa Godunowa.
Dyskografia artysty obejmuje także partię Abbota w Curlew River Brittena (Philips), Grabarza w Srebrnym jeziorze Weilla (BMG), tytułowego Herkulesa w dramacie muzycznym Haendla pod dyr. Marca Minkowskiego (Deutsche Grammophon) i Saula w oratorium tego samego u boku René Jacobsa (Nagroda Gramophone).
W ostatnich latach można go było usłyszeć w partiach Lindorfa, Coppéliusa, Miracle'a i Dapertutto w Opowieściach Hoffmanna (Duńska Opera Królewska), Claggarta w Billym Buddzie (Deutsche Oper Berlin, Opera Bolszoj), Spodka w Śnie nocy letniej Brittena w Pekinie (koprodukcja z Festiwalem d'Aix-en-Provence) oraz Sinobrodego w Zamku Sinobrodego u boku Petry Lang (Judyta) z towarzyszeniem Concerto Budapest pod batutą Andrása Kellera.
W poprzednim sezonie zadebiutował jako tytułowy Ryszard III w operze Battistelliego (reż. Robert Carsen) w La Fenice. Ponownie wystąpił także jako John Claggart w Billym Buddzie w Operze Bolszoj (reż. David Alden) oraz Teatrze Narodowym w Pradze (reż. Daniel Špinar).
W sezonie 2018/19 wystąpi jako Pangloss w Kandydzie Bernsteina z Operą Narodową w Bergen oraz Claggart w Billym Buddzie w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie (reż. Annilese Miskimmons).
fot. Johan Persson