• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Gilberto Deflo

Reżyser

Pochodzi z Flandrii. Studiował reżyserię w Wyższej Szkole Sztuk Scenicznych w Brukseli. Początkowo współpracował z Piccolo Teatro w Mediolanie, a potem był asystentem Maurice'a Béjarta w Théâtre de la Monnaie w Brukseli. Tam też zadebiutował jako reżyser oper Płaszcz i Gianni Schicchi Pucciniego. Międzynarodową karierę rozpoczął, wystawiając Miłość do trzech pomarańczy Prokofiewa we Frankfurcie. Później zrealizował Cyrulika sewilskiego Rossiniego oraz Peleasa i Melizandę Debussy'ego w Operze Hamburskiej, Rigoletto Verdiego w Norymberdze, Ariadnę na Naxos i Salome Straussa w Karlsruhe, Manon Lescaut i Kopciuszka Masseneta w Kolonii, Kobietę bez cienia Straussa w Operze Walijskiej, Aidę Verdiego w Operze Szkockiej i Purytanów Belliniego dla Festiwalu w Bregenz.

W 1981 r. został dyrektorem artystycznym Théâtre de la Monnaie w Brukseli, gdzie wystawił m. in.: Don Carlosa Verdiego, Kopciuszka Masseneta, Tristana i Izoldę oraz Holendra tułacza Wagnera, Opowieści Hoffmanna Offenbacha, Kawalera srebrnej róży Straussa, Wolnego strzelca Webera, Idomenea Mozarta, Przygody Liska Chytruska Janačka i Simona Boccanegrę Verdiego. Ta ostatnia produkcja została zaprezentowana później w Gran Teatro del Liceo w Barcelonie, gdzie Deflo wyreżyserował też Damę pikową Czajkowskiego i Orfeusza Monteverdiego. Dla Montpellier wystawił operę Il Barbero di Buon Cuore, którą skomponował Vincente Martín y Soler, a potem razem z René Jacobsem zrealizował cykl utworów Monteverdiego, w tym Koronację Poppei i Powrót Ulissesa. Inscenizacje te zostały potem pokazane w mediolańskiej La Scali, Operze Flandryjskiej, w Innsbrucku i Tokio.

Również z Jacobsem reżyserował w paryskim Théâtre des Champs-Elysées Rolanda Lully'ego. W 1989 r. zadebiutował we Włoszech wystawiając operę Aubera Fra Diavolo w Palermo, a w 1993 r. dla mediolańskiej La Scali stworzył nową wersję Rigoletta pod dyrekcją Riccarda Mutiego. W Katanii zrealizował Don Carlosa, Carmen oraz Toscę dla Festiwalu w Macerata. W Belgii wystawił Macbetha i Otella, a w Genui Falstaffa. W 1996 r. pokazał w Lozannie dwie opery: La serva padrona Pergolesiego oraz Mozarta i Salieriego Rimskiego-Korsakowa. Jest również twórcą prapremierowych wersji scenicznych oper: Der Traumgörge Alexandra von Zemlinskiego w Norymberdze, Thij Jana van Gilse w Amsterdamie i La Forêt Rolfa Liebermanna w Genewie.

W 1997 r. wyreżyserował w Teatrze Wielkim w Warszawie Rigoletta Giuseppe Verdiego.

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''