Ukończyła studia wokalno-aktorskie w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie; studiowała również teorię muzyki, kompozycję i dyrygenturę. Uczestniczyła w licznych kursach wokalnych i mistrzowskich. Po zakończeniu studiów kontynuowała naukę śpiewu u Neila Semera w Nowym Jorku, a obecnie doskonali swoje umiejętności wokalne pod okiem Dariusza Grabowskiego. Laureatka wielu międzynarodowych konkursów wokalnych, takich jak: Deutsches Lied Wettbewerb-Sommerakademie Prague–Budapest–Wien (I nagroda), Międzynarodowy Konkurs Sztuki Wokalnej im. Ady Sari (II nagroda), Oper Schloss Laubach (I nagroda) oraz Wilhelm Stenhammar International Singing Competition (III nagroda). Reprezentowała również Polskę w konkursie BBC Singer of the World w 2009 roku, w którym doszła do półfinału.
Jej szeroki repertuar sceniczny obejmuje główne partie sopranowe w operach włoskich, takich jak: Aida, Trubadur (m.in. Nationaltheater Mannheim, 2019, 2020; Landestheater Linz, 2020), Leonora w Mocy przeznaczenia (Opera we Frankfurcie, 2022; Teatr Wielki - Opera Narodowa, 2023), Luisa Miller, Otello, Stiffelio, Bal maskowy Verdiego, Madame Butterfly (m.in. Mannheim, 2019), Siostra Angelica, Tosca (m.in. Deutsche Oper am Rhein w Düsseldorfie), Turandot (partia Liù), i Cyganerii (partia Mimì, ABAO Bilbao Opera) Pucciniego, Medea Cherubiniego (Teatr Wielki - Opera Narodowa, 2024), La Wally Catalaniego (Theater an der Wien, 2021; produkcja zarejestrowana na DVD), a także role Mozartowskie, jak Hrabina w Weselu Figara czy Donna Elvira w Don Giovannim. W sezonie 2022/2023 zadebiutowała w Bayerische Staatsoper w Monachium jako Cio-Cio-San w Madame Butterfly oraz jako Tosca w Innsbrucku i Grange Park Opera w Surrey (Wielka Brytania). Specjalizuje się również w repertuarze niemieckim i słowiańskim, obejmującym m.in.: Lohengrina Wagnera, Mazeppę i Eugeniusza Oniegina Czajkowskiego (Linz, 2018), Katię Kabanową Janáčka, Dalibora Smetany (Frankfurt, 2019), Švanda dudàka Weinbergera (Teatro Massimo w Palermo, 2014). W jej dorobku znajdują się również partie w takich operach, jak: Cardillac Hindemitha, Barbara Radziwiłłówna Jareckiego, Konsul Menottiego, Salome R. Straussa, Peter Grimes Brittena i Opowieści Hoffmanna Offenbacha.
Artystka często występuje także w repertuarze oratoryjnym obejmującym: Requiem Verdiego, Stworzenie świata Haydna, IX Symfonia Beethovena, Ein Deutsches Requiem Brahmsa, Stabat Mater Szymanowskiego i większość partii sopranowych w dziełach Krzysztofa Pendereckiego. Jako solistka gościnnie występowała w wielu salach koncertowych na całym świecie, m.in. w: Simón Bolívar Concert Hall w Caracas, Berliner Konzerthaus, Doha Concert Hall, Teatrze Maryjskim w Petersburgu, Darmstadt Konzerthaus, Musikverein Graz, Filharmonii Narodowej w Warszawie, Het Concertgebouw w Amsterdamie oraz Müpa w Budapeszcie. Obecnie jest związana z agencją IMG Artists London
fot. Karpati&Zarewicz