• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Jay Hunter Morris

tenor

Rozpoczął sezon 2015/16 w Los Angeles Opera jedną ze swoich największych ról – partią Kapitana Ahaba w Moby Dicku, w którym pojawił się w inscenizacji pierwotnie pokazywanej w San Francisco Opera, State Opera of South Australia (Adelaide Festival) i San Diego Opera. W Operze w Filadelfii śpiewa partię Teague’a w Cold Mountain, dzięki której odniósł wielki sukces w Santa Fe Opera minionego lata. W Houston Grand Opera wykonuje tytułową partię Zygfryda. Pod koniec roku wystąpi na Glimmerglass Festival w ramach programu rezydencji artystycznych 2016, gdzie zaśpiewa partię Sędziego Danfortha w The Crucible.

Ostatnie jego występy obejmują m.in. najnowszą produkcję Odyssey Opera w Bostonie w roli Paula w Umarłym mieście (wykonanie koncertowe). W tej partii zadebiutował w zeszłym roku w Dallas Opera. Pojawił się także jako Erik w Holendrze tułaczu w Hawaii Opera Theatre i Washington National Opera (rolę tę wykonywał wcześniej na Glimmerglass Festival, w Los Angeles Opera, Atlanta Opera, Seattle Opera, Arizona Opera i Opera Australia) oraz jako Teague w Cold Mountain, prapremierze opery Jennifer Higdon w Santa Fe pod batutą Leonarda Foglii.

Artysta ten rozpoczął swoją wielką przygodę z Wagnerowskim Pierścieniem w 2009 roku, gdy wystąpił jako Zygfryd w Zygfrydzie i Zmierzchu bogów w Seattle Opera, a następnie jako Zygmunt w Walkirii w Los Angeles Opera podczas wykonania całej tetralogii w 2010 roku. Rok później zadebiutował w partii Zygfryda w San Francisco Opera pod batutą Donalda Runniclesa. Wystąpił też w tej roli w Metropolitan Opera w kompletnej, nowej realizacji Pierścienia w reżyserii Roberta Lepage’a w 2011, transmitowanej do kin na całym świecie. Produkcja ta zdobyła nagrodę Grammy w kategorii Najlepsza Płyta z Muzyką Operową w lutym 2013.

Artysta wykonywał wiele partii w światowych premierach oper. Występował m.in. jako Captain James Nolan w Doctor Atomic w San Francisco Opera i De Nederlandse Opera, śpiewał partię Marky w The Fly Cronenburga (Howard Shore) w paryskim Théâtre du Châtelet i Los Angeles Opera (pod batutą Placida Domingo). Ma też na koncie partię Unfertha w Grendel Elliotta Goldenthala i Julie Taymor w LA Opera i na Lincoln Center Festival. W San Francisco Opera śpiewał Ojca Grenville’a w światowej premierze opery Dead Man WalkingJake’a Heggiesa, Mitcha w Tramwaju zwanym pożądaniem André Previna i Frere Elie w amerykańskiej premierze Franciszka z Asyżu Messiaena.

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''