• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Joanna Woś

Sopran

Nazywana królową włoskiego bel canta. Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie prof. Jadwigi Pietraszkiewicz. Laureatka najważniejszych konkursów wokalnych w Polsce; zdobyła I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w Bilbao. Debiutowała partią tytułową w Łucji z Lammermooru Donizettiego w Teatrze Wielkim w Łodzi, gdzie została potem solistką. W swoim repertuarze ma m.in. partie: Elviry w Purytanach Belliniego, Noriny w Don Pasquale Donizettiego, Olimpii w Opowieściach Hoffmanna Offenbacha, Fiordiligi w Così fan tutte, Królowej Nocy w Czarodziejskim flecie, Donny Anny w Don Giovannim i Hrabiny w Weselu Figara Mozarta, Rosiny w Cyruliku sewilskim Rossiniego, Oskara w Balu maskowym, Nanetty w Falstaffie, Gildy w Rigoletcie, Violetty w Traviacie Verdiego i Żony w Życiu z idiotą Schnitkego.

W Teatrze Wielkim - Operze Narodowej zaśpiewała w przedstawieniach premierowych w partiach: Magdy w La Rondine (2003), Królowej Nocy w Czarodziejskim flecie (2006) oraz tytułowych w Łucji z Lammermooru (2008), Lukrecji Borgii (2009), Orfeuszu i Eurydyce (2009) i Traviacie (2010). Posiada również bogaty repertuar koncertowy, obejmujący m.in.: Stabat Mater Pergolesiego, Rossiniego i Szymanowskiego, Requiem, Exultate Jubilate oraz msze Mozarta, Mszę cecyliańską Gounoda, Requiem Fauré i Carmina Burana Orffa.

Współpracuje z: Operą Narodową, Operą Krakowską, Teatrem Wielkim w Poznaniu, Operą Bałtycką, Filharmonią Narodową i Filharmonią Krakowską. Gościła w: Alte Oper Frankfurt, Deutsche Oper Berlin, Auditorium w Rzymie, Centrum Galiny Wiszniewskiej w Moskwie, Operze Narodowej w Wilnie, Operze Narodowej w Zagrzebiu oraz na scenach operowych i w salach koncertowych w Austrii, Belgii, Danii, Holandii, Szwajcarii, Rosji i Francji. Występuje z takimi dyrygentami, jak: Antoni Wit, Jonas Aleksy, Jerzy Maksymiuk, Tadeusz Kozłowski, Jan Krenz, Jacek Kaspszyk, Marco Baldieri, Andrea Licata, Massimiliano Caldi. Śpiewała m.in. z: Renato Brusonem, Salvatore Licitra, Salvatore Fisichelli, Garvin Bradley.

W 2008 roku dla Polskiego Radia nagrała z Kevinem Kennerem recital arii z osiemnastu oper Księcia Józefa Michała Poniatowskiego, a w 2009 roku z Markiem Drewnowskim Pieśni Chopina. W 2010 roku wykonała III Symfonię Henryka Mikołaja Góreckiego z Londyńską Orkiestrą Symfoniczną w Royal Albert Hall w Londynie. Rok później w Teatrze Wielkim w Poznaniu w sposób mistrzowski i wyjątkowy wykreowała postać Marii Stuart w operze Donizettiego oraz wystąpiła w roli Gildy (Rigoletto) w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej. Podczas Festiwalu w Saint Moritz (Szwajcaria) wystąpiła w roli Anny Boleyn w operze Donizettiego, zbierając entuzjastyczne recenzje.

W 2012 roku w Operze Krakowskiej zaśpiewała partię Adiny w premierze Napoju miłosnego Donizzetiego (reż. Henryk Baranowski). W Teatrze Wielkim w Łodzi ponownie wcieliła się w tytułową rolę w operze Anna Boleyn, wzięła udział w premierze Traviaty (2013), wystąpiła w Cyganerii Pucciniego w partii Musetty (2013) oraz w Don Giovannim w partii Donny Anny (2015). Za rolę Anny Boleyn otrzymała Złotą Maskę (najlepsza rola wokalno-dramatyczna sezonu 2012/2013). Bogaty repertuar koncertowy artystki obejmuje m.in.: Stabat Mater Pergolesiego, Rossiniego i Szymanowskiego, Requiem, Exultate Jubilate oraz msze Mozarta, Mszę cecyliańską Gounoda, Requiem Fauré oraz Carmina burana Orffa.

(fot. M. Piasta)

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''