• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Jolanta Wagner

Sopran

Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie prof. Katarzyny Rymarczyk. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła na kursach mistrzowskich prowadzonych przez: Ryszarda Karczykowskiego, Teresę Żylis-Garę, Andrzeja Mroza, Helenę Łazarską, Barbarę Kubiak, Sergeja Kopčaka, Sarah Meredith. Stypendystka Fondazione Romualdo del Bianco we Florencji.

Repertuar artystki obejmuje m.in. partie: Tatiany z  Eugeniusza Oniegina Czajkowskiego, Hanny Glavari z Wesołej wdówki Lehára,Liù z Turandot Pucciniego, tytułowej Jolanty z opery Czajkowskiego, tytułowej Halki z opery Moniuszki, Heleny Trojańskiej z Mefistofelesa Boita, Cyganki Manji w Hrabinie Marice Kálmána, tytułowej Pięknej Heleny w operetce Offenbacha, tytułowej Toski w operze Pucciniego, Ulany w Manru Paderewskiego, Micaëli w Carmen Bizeta, Elżbiety w Tannhäuserze Wagnera, Jezabel w Moby Dicku Knapika, Elżbiety de Valois w Don Carlosie Verdiego, Czarownicy z Jasia i Małgosi Humperdincka, tytułowej Księżniczki Czardasza z opery Kálmána, Santuzzy z Rycerskości wieśniaczej Mascagniego, Abigaille z Nabucca oraz Lady Makbet z Macbetha Verdiego. Partie koncertowe to: Requiem i Msza koronacyjna Mozarta, Requiem Verdiego, RequiemFauré, Msza G-dur Schuberta, Mała Msza radosna Derfla, Stabat Mater Pergolesiego. Na zaproszenie Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego uczestniczyła w programie „Spotkania Mistrza XX wieku z młodymi artystami XXI wieku”. Została zaproszona do pierwszego wykonania kompozycji Józefa Świdra Missa angelica.

Współpracowała m.in. z: Operą na Zamku w Szczecinie (Halka, Piękna Helena), Operą Nova w Bydgoszczy (Halka, Ulana, Santuzza, Elżbieta de Valois, Obca Księżna, Czarownica), Teatrem Wielkim - Operą Narodową (Jezabel, Ulana), Teatrem Wielkim w Poznaniu (Lady Makbet, Abigaille), Operą Krakowską (Ulana), Operą Śląską w Bytomiu (Elżbieta, Halka, Ulana), Teatrem Komedii Muzycznej w Sankt Petersburgu, Filharmonią Pomorską w Bydgoszczy, Polską Filharmonią Sinfonia Baltica w Słupsku, Filharmonią Kaszubską w Wejherowie, Orkiestrą Kameralną Capella Bydgostiensis, Szafarnią-Ośrodkiem Chopinowskim, Orkiestrą Wojskową w Bydgoszczy, Orkiestrą Wojskową w Toruniu, Centrum I. J. Paderewskiego w Kąśnej Dolnej.

Występowała pod batutą takich dyrygentów, jak: Marzena Diakun, Tadeusz Wojciechowski, Wojciech Rajski, Piotr Wajrak, Krzysztof Dziewięcki, Tadeusz Serafin, Bohdan Jarmołowicz, Maciej Figas, Andrzej Knap, Piotr, Wujtewicz, Jakub Chrenowicz, Gabriel Chmura, Peter Guth, Tadeusz Kozłowski.

W 2008 roku debiutowała w Operze na Zamku w Szczecinie w tytułowej partii w Halce Stanisława Moniuszki pod kierownictwem muzycznym Warcisława Kunca. Z Krystyną Jandą współpracowała przy spektaklu Maria Callas. Master Class. W 2013 roku na scenie Opery Nova w Bydgoszczy zadebiutowała jako solistka w partii Halki podczas premiery dzieła Stanisława Moniuszki inaugurującej XX Bydgoski Festiwal Operowy, na którym trzy lata później wystąpiła w premierze DonCarlosa Verdiego (Elżbieta). Występuje w Koncertach Sylwestrowych Opery Nova.Koncertuje z Capellą Bydgostiensis. Z impresariatem Rachwal-Chór pracowała przy produkcji Traviaty, Trubadura oraz Requiem Verdiego (Niemcy).

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''