• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Kyra Kharkevitch

Tancerka i baletmistrzyni. Urodziła się w Kalimie w dawnym Kongu Belgijskim. Jej ojciec był Rosjaninem, a matka Południowoafrykanką. Po odzyskaniu przez kraj niepodległości jej rodzice przenieśli się do Brukseli. W wieku 10-14 lat uczęszczała tam na zajęcia do szkoły hiszpańskiego tancerza Emilio Altèsa. Później, przez półtora roku doskonaliła swoje umiejętności w Anglii i związała się z Baletem Opery Marsylskiej pod dyrekcją Roselli Hightower. Zafascynowana premierą baletu Serait-ce la mort? Maurice'a Béjarta, w 1971 roku dołączyła do jego Baletu XX Wieku w Brukseli. Brała tam udział w wielu przedstawieniach Béjarta. Tańczyła partie solowe w Pli selon Pli, Farah, Ce que l’amour me dit, Ce que la mort me dit, w balecie Light, Wien, Wien, nur du allein, w Siedmiu tańcach greckich i Messe pour le temps futur; występowała w Święcie wiosny, Pietruszce itd. Wystąpiła tam również w prapremierze baletu Miłość i ból, i świat, i marzenie Johna Neumeiera. Po przeniesieniu się Béjarta do Lozanny, nadal występowała w jego nowych baletach: À force de partir, je suis resté chezn moi, oraz w La tour, Opéra i Amoroma; kreowała też rolę Erdy w spektaklu Ring um den Ring z udziałem zespołu Béjart Ballet Lausanne w przedstawieniu Deutsche Oper w Berlinie. W ostatnich latach jest pedagogiem-korepetytorem w dyspozycji szwajcarskiej Fundacji Maurice'a Béjarta, będącej właścicielem praw do jego choreografii, i delegowana jest m.in. do realizowania kobiecych scen Święta wiosny.

fot. Ewa Krasucka

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''