• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Lilla Lee

sopran

Urodziła się w Korei Południowej. Zafascynowana muzyką i Europą postanowiła uczyć się śpiewu w Mediolanie. W 2003 roku ukończyła tamtejsze Konserwatorium im Giuseppe Verdiego, mając już za sobą pierwsze występy na scenie Teatro alla Scala, gdzie śpiewała w chórze pod batutą Gianluigiego Gelmettiego. Uczyła się także na kursach mistrzowskich w Akademii Śpiewu im. Arturo Toscaniniego w Parmie i zaśpiewała tam główną partię w operze komicznej Lo matrimonio annascuso Leonarda Leo. Duże znaczenie dla jej dalszej kariery miały studia pod kierunkiem wybitnego basa Bonaldo Giaiottiego, przeszła wtedy od rejestru mezzosopranowego do sopranowego i udoskonaliła swój szeroki repertuar; dziś specjalizuje się w operze włoskiej (Verdi, Puccini, Mascagni, Giordano). Śpiewała: tytułową Aidę (Opera Bałtycka, SNG DRAMA w Lublanie, SNG w Mariborze), Santuzzę w Rycerskości wieśniaczej (Teatro Rosetum w Mediolanie, Arena Teatro Sociale w Como), wystąpiła w operach Pucciniego: jako tytułowa Turandot (Opera Narodowa w Warszawie, Teatro Filarmonico w Weronie, Teatro dell’Aquila w Fermo), Mimi w Cyganerii oraz w partii tytułowej w Manon Lescaut (Teatro La Fenice w Wenecji). Ponadto ma w repertuarze role w operach: Attila, Bal maskowy i Moc przeznaczenia Verdiego, Tosca Pucciniego, Andrea Chénier Giordana i Mefistofeles Boita. Jest laureatką ważnych międzynarodowych konkursów wokalnych, m. in.: Giulietta Simionato Competition (nagroda specjalna), Città di Lucca Competition (II nagroda), G. Martinelli – A. Pertile Competition (I nagroda, nagroda publiczności), Capriolo in Franciacorta (nagroda specjalna), Anselmo Colzani Competition (III miejsce), Principessa Cristina Trivulzio (I miejsce), Francesco Maria Martini Competition (I nagroda), Spiros Argiris of Sarzana Competition (II nagroda) oraz Iris Adami Corradetti Competition (I miejsce). Znakomite wykonanie partii solowej w Misa Andina peruwiańskiego kompozytora, Alejandra Nunez Allauca w katedrze w Kordobie (2001) oraz w kościele św. Ignacego w Rzymie (2002) pod kierownictwem artystycznym Luisa Alvy i pod dyrekcją Pietra Mianiti przyniosło jej rozgłos w mediach i uznanie prezydenta Peru.

W 2017 roku wystąpiła jako Tosca w filharmonii w Weronie, Turandot w Teatrze Antycznym Opery Państwowej w Plovdivie oraz Abigaille w Nabucco w Rumuńskiej Operze Narodowej. W lutym 2018 roku zaśpiewała partię Aidy w Dubaju pod kierunkiem maestro Patricka Fournilliera.

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''