Maciej Kwaśnikowski urodził się w Poznaniu. W 2015 dołączył do Akademii Operowej Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, gdzie doskonalił woje umiejętności pod okiem Izabeli Kłosińskiej, Eytana Pessena i Matthiasa Rexrotha. Poza studiami muzycznymi w 2017 roku uzyskał dyplom na kierunku fizyka inżynierska na Politechnice Poznańskiej. W tym samym roku na zaproszenie Akademii Opery Paryskiej zaśpiewał partię Florville’a w operze Signor Bruschino Rossiniego z Orchestre national d’Île de France pod kierunkiem Enrique Mazzoli. Podczas pobytu w Paryżu wystąpił także jako Alfred w Zemście nietoperza J. Straussa, Młody gentleman w Reigen Philippe’a Boesmansa w Amfiteatrze Bastylii oraz tytułowy Orfeusz w Orfeuszu i Eurydyce Glucka. Doskonali swoje umiejętności pod kierunkiem Neila Shicoffa.
Maciej Kwaśnikowski jest absolwentem prestiżowego Programu Lindemanna nowojorskiej Metropolitan Opera, jak również programów rozwoju młodych śpiewaków Opery Paryskiej oraz festiwali w Salzburgu i Aix-en-Provence. Współpracował z takimi dyrygentami, jak: Riccardo Muti, Yannick Nézet-Séguin, Leopold Hager, Adrian Kelly, Enrique Mazzola. Uczestniczył w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Alberta Zeddę, Philippe’a Jordana, Brendę Hurley i Malcolma Martineau.
Maciej Kwaśnikowski odbył rezydencję artystyczną w ramach Akademii Festiwalu w Aix-en-Provence i Programu dla Młodych Śpiewaków festiwalu w Salzburgu. Jest laureatem I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w Marsylii (2017), I nagrody na Konkursie Wokalnym im. Alidy Vane w Ventspils (2018), nagród Cercle Carpeaux oraz Stowarzyszenia Przyjaciół Opery Paryskiej AROP (2019).
Wykonał Mszę Es-dur Schuberta z Orkiestrą Symfoniczną Radia Bawarskiego i filharmonikami wiedeńskimi na festiwalu w Salzburgu, w obu przypadkach pod dyrekcją Riccarda Mutiego. Ma także na koncie wykonanie partii tenorowych w Mszy As-dur Schuberta podczas Festiwalu VOCAL ART Frankfurt RheinMain (Niemcy), Mszy koronacyjnej Mozarta z orchestrą salzburskiego Mozarteum pod dyrekcją Leopolda Hagera w Oviedo i Walencji oraz partię tenoru w Mesjaszu Händla z Orkiestrą Symfoniczną Castilla y León w Valladolid i Orkiestrą Symfoniczną w Bilbao.
W obecnym sezonie ponownie wystąpi w Operze Paryskiej i zadebiutuje w partii Ferrando (Cosi fan tutte Mozarta) w Operze w Dijon.