• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Magdalena Ciechowicz

Pierwsza solistka

Urodzona:

Warszawa

Szkoła:

  • Państwowa Szkoła Baletowa im. Romana Turczynowicza, Warszawa
  • Summer University of Le Ballet des Jeunes d’Europe, Lubéron (1998)
  • Académie de Danse Classique Princesse Grace, Monte Carlo (staż letni, 1999)

Ważniejsi pedagodzy:

  • Irina Kacprzycka, Monika Radecka, Renata Smukała, Ireneusz Wiśniewski, Marika Besobrasova, Piotr Nardelli, Jean-Charles Gil, Françoise Adret, Monique Loudières, Susan Hendl, Robert Strajner, Tony Fabré

Angaże:

  • Balet Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, Warszawa, 2000-2002
  • Europa Danse pod dyrekcją Jeana-Alberta Cartiera, Grasse, Francja, 2002
  • European Youth Ballet pod dyrekcją Alexandera Hoffmanna, Niemcy, 2003
  • Compaña Nacional de Danza 2, Madryt, Hiszpania, 2003/2004
  • Balet Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, Warszawa, 2004-2009 jako solistka
  • Polski Balet Narodowy, Warszawa, od 2009 jako solistka, pierwsza solistka w 2010-2016
  • Opera Wrocławska, Wrocław, kierownik baletu w 2016/17
  • Polski Balet Narodowy, Warszawa, od 2019 ponownie pierwsza solistka

Galeria

  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz w „Synu marnotrawnym” George’a Balanchine’a, fot. Ewa Krasucka Magdalena Ciechowicz w „Synu marnotrawnym” George’a Balanchine’a, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz i Maksim Woitiul w „Bajaderze” Natalii Makarowej, fot. Juliusz Multarzyński Magdalena Ciechowicz i Maksim Woitiul w „Bajaderze” Natalii Makarowej, fot. Juliusz Multarzyński
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz w „Bajaderze” Natalii Makarowej, fot. Juliusz Multarzyński Magdalena Ciechowicz w „Bajaderze” Natalii Makarowej, fot. Juliusz Multarzyński
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz i Anita Kuskowska w „Bajaderze” Natalii Makarowej, fot. Juliusz Multarzyński Magdalena Ciechowicz i Anita Kuskowska w „Bajaderze” Natalii Makarowej, fot. Juliusz Multarzyński
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz (Naomi) i Sergey Popov w „Kainie i Ablu” Emila Wesołowskiego, fot. Ewa Krasucka Magdalena Ciechowicz (Naomi) i Sergey Popov w „Kainie i Ablu” Emila Wesołowskiego, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz w „Concerto Barocco” George’a Balanchine’a, fot. Ewa Krasucka Magdalena Ciechowicz w „Concerto Barocco” George’a Balanchine’a, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz w „Dziadku do orzechów i królu myszy” Toera van Schayka i Wayne’a Eaglinga, fot. Ewa Krasucka Magdalena Ciechowicz w „Dziadku do orzechów i królu myszy” Toera van Schayka i Wayne’a Eaglinga, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz i Bartosz Anczykowski w „Dziadku do orzechów i królu myszy” Toera van Schayka i Wayne’a Eaglinga, fot. Ewa Krasucka Magdalena Ciechowicz i Bartosz Anczykowski w „Dziadku do orzechów i królu myszy” Toera van Schayka i Wayne’a Eaglinga, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz i Robert Bondara w „Tristanie” Krzysztofa Pastora, fot. Ewa Krasucka Magdalena Ciechowicz i Robert Bondara w „Tristanie” Krzysztofa Pastora, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz i Robert Bondara w „Tristanie” Krzysztofa Pastora, fot. Ewa Krasucka Magdalena Ciechowicz i Robert Bondara w „Tristanie” Krzysztofa Pastora, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz i Ana Kipshidze w „Dziadku do orzechów i królu myszy” Toera van Schayka i Wayne’a Eaglinga, fot. Ewa Krasucka Magdalena Ciechowicz i Ana Kipshidze w „Dziadku do orzechów i królu myszy” Toera van Schayka i Wayne’a Eaglinga, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz, Ana Kipshidze i Agnieszka Pietyra w „Kopciuszku” Fredericka Ashtona, fot. Ewa Krasucka Magdalena Ciechowicz, Ana Kipshidze i Agnieszka Pietyra w „Kopciuszku” Fredericka Ashtona, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz, Ana Kipshidze i Agnieszka Pietyra w „Kopciuszku” Fredericka Ashtona, fot. Ewa Krasucka Magdalena Ciechowicz, Ana Kipshidze i Agnieszka Pietyra w „Kopciuszku” Fredericka Ashtona, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz w „Święcie wiosny” Wacława Niżyńskiego, fot. Ewa Krasucka Magdalena Ciechowicz w „Święcie wiosny” Wacława Niżyńskiego, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz w „Święcie wiosny” Wacława Niżyńskiego, fot. Ewa Krasucka Magdalena Ciechowicz w „Święcie wiosny” Wacława Niżyńskiego, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz w balecie „I przejdą deszcze...” Krzysztofa Pastora, fot. Ewa Krasucka Magdalena Ciechowicz w balecie „I przejdą deszcze...” Krzysztofa Pastora, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz i Maksim Woitiul w „Synu marnotrawnym” George’a Balanchine’a, fot. Ewa Krasucka Magdalena Ciechowicz i Maksim Woitiul w „Synu marnotrawnym” George’a Balanchine’a, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz (Naomi) i Sergey Popov w „Kainie i Ablu” Emila Wesołowskiego, fot. Ewa Krasucka Magdalena Ciechowicz (Naomi) i Sergey Popov w „Kainie i Ablu” Emila Wesołowskiego, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz (Ewa) i Vladimir Yaroshenko w „Kainie i Ablu” Emila Wesołowskiego, fot. Ewa Krasucka Magdalena Ciechowicz (Ewa) i Vladimir Yaroshenko w „Kainie i Ablu” Emila Wesołowskiego, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz w „Śpiącej królewnie” Jurija Grigorowicza, fot. Ewa Krasucka Magdalena Ciechowicz w „Śpiącej królewnie” Jurija Grigorowicza, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz i Sergey Popov w „Hamlecie” Jacka Tyskiego, fot. Ewa Krasucka Magdalena Ciechowicz i Sergey Popov w „Hamlecie” Jacka Tyskiego, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz w „Hamlecie” Jacka Tyskiego, fot. Ewa Krasucka Magdalena Ciechowicz w „Hamlecie” Jacka Tyskiego, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz i Carlos Martín Pérez w „Hamlecie” Jacka Tyskiego, fot. Ewa Krasucka Magdalena Ciechowicz i Carlos Martín Pérez w „Hamlecie” Jacka Tyskiego, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz w „Concerto Barocco” George'a Balanchine'a, fot. Ewa Krasucka Magdalena Ciechowicz w „Concerto Barocco” George'a Balanchine'a, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz i Sebastian Solecki w „Popołudniu fauna” Jacka Tyskiego, fot. Ewa Krasucka Magdalena Ciechowicz i Sebastian Solecki w „Popołudniu fauna” Jacka Tyskiego, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz i Robert Bondara w „Pocałunkach” Emila Wesołowskiego, fot. Ewa Krasucka Magdalena Ciechowicz i Robert Bondara w „Pocałunkach” Emila Wesołowskiego, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz i Sergey Popov „Hamlecie” Jacka Tyskiego, fot. Ewa Krasucka Magdalena Ciechowicz i Sergey Popov „Hamlecie” Jacka Tyskiego, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz i Joanna Drabik w „Popołudniu fauna” Jacka Tyskiego, fot. Ewa Krasucka Magdalena Ciechowicz i Joanna Drabik w „Popołudniu fauna” Jacka Tyskiego, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz i Vladimir Yaroshenko w „Chromie” Wayne’a McGregora, fot. Ewa Krasucka Magdalena Ciechowicz i Vladimir Yaroshenko w „Chromie” Wayne’a McGregora, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz w „Bajaderze” Natalii Makarowej, fot. Ewa Krasucka Magdalena Ciechowicz w „Bajaderze” Natalii Makarowej, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz i Vladimir Yaroshenko w „Chromie” Wayne’a McGregora, fot. Ewa Krasucka Magdalena Ciechowicz i Vladimir Yaroshenko w „Chromie” Wayne’a McGregora, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: Magdalena Ciechowicz i Yuka Ebihara w „Bajaderze” Natalii Makarowej, fot. Ewa Krasucka Magdalena Ciechowicz i Yuka Ebihara w „Bajaderze” Natalii Makarowej, fot. Ewa Krasucka

Repertuar

  • Z Polskim Baletem Narodowym

    • Blancheflor w Tristanie (Krzysztof Pastor)
    • Gamzatti i Pas d'action w Bajaderze (trad. / Natalia Makarowa)
    • Speak Low i inne partie solowe w Kurcie Weillu (Krzysztof Pastor)
    • Królowa Kwiatów i Taniec hiszpański w Dziadku do orzechów (Andrzej Glegolski)
    • Kobieta z Werony w Romeo i Julii (Emil Wesołowski)
    • Odetta-Odylia w Jeziorze łabędzim (trad. / Irek Muchamiedow)
    • Cztery łabędzie w Jeziorze łabędzim (trad. / Irek Muchamiedow)
    • Hiszpańska Księżniczka w Jeziorze łabędzim (trad. / Irek Muchamiedow)
    • Żona Tyrana w Chopinie, artyście romantycznym (Patrice Bart)
    • Dobra Wróżka Bzu w Śpiącej królewnie (trad. / Jurij Grigorowicz)
    • Solistka pierwsza w Concerto Barocco (George Balanchine)
    • Wróżka Zimy w Kopciuszku (Frederick Ashton)
    • Nasza-Druga w I przejdą deszcze... (kreacja, Krzysztof Pastor)
    • Wybrana w Święcie wiosny (Wacław Niżyński / Millicent Hodson)
    • Luiza w Dziadku do orzechów (Toer van Schayk & Wayne Eagling)
    • Śnieżynka-Solistka w Dziadku do orzechów (Toer van Schayk & Wayne Eagling)
    • Syrena w Synu marnotrawnym (George Balanchine)
    • Ewa-Noemi w Kainie i Ablu (kreacja, Emil Wesołowski)
    • Wróżka Śmiałości w Śpiącej królewnie (trad. / Jurij Grigorowicz)
    • Inna Osoba w Artifact Suite (William Forsythe)
    • Gertruda w Hamlecie (kreacja, Jacek Tyski)
    • Solistka w Chromie (Wayne McGregor)
    • Panna Młoda w Weselu (Bronisława Niżyńska / Howard Sayette)
    • Matka Klary w Dziadku do orzechów (Toer van Schayk & Wayne Eagling)
  • Wcześniej

    Z Le Ballet Des Jeunes D'Europe
    • Solistka w Bolerze (Jean-Charles Gil)
  • Z Państwową Szkołą Baletową im. Romana Turczynowicza
    • Konkurs fouetté w Balu kadetów (David Lichine / Teresa Memches)
  • Z Baletem Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
    • Cztery łabędzie w Jeziorze łabędzim (trad. / Irek Muchamiedow)
    • Koleżanka z kabaretu w Siedmiu grzechach głównych (kreacja, Emil Wesołowski)
    • Królowa Kwiatów w Dziadku do orzechów (Andrzej Glegolski)
    • Przyjaciółka Lise w Córce źle strzeżonej (Frederick Ashton)
    • Wróżka Śmiałości w Śpiącej królewnie (trad. / Jurij Grigorowicz)
  • Z Europa Danse
    • Solistka pierwsza w Allegro Brillante (George Balanchine)
    • Pas de trois i Pas de deux w Na floresta (Nacho Duato)
    • Pas de deux w Songs of Wayfarer Gustava Mahlera (Jiři Kylián)
    • Solistka w Nunca Mais (kreacja, Ricardo Franco)
    • Grand pas z Rajmondy (Marius Petipa)
  • Z Compaña Nacional De Danza 2
    • Duet w Arenal (Nacho Duato)
    oraz partie solowe w baletach
    • Duende (Nacho Duato)
    • Jardi Tancat (Nacho Duato)
    • L’Amoroso (Nacho Duato)
    • Alone, for a Second (Nacho Duato)
    • Coming Together (Nacho Duato)
  • Ponownie z Baletem Teatru Wielkiego – Opery Narodowej
    • Pas d'action w Bajaderze (trad. / Natalia Makarowa)
    • Solistka trzecia w Serenadzie (George Balanchine)
    • Kobieta z Werony w Romeo i Julii (Emil Wesołowski)
    • Dobra Wróżka Bzu w Śpiącej królewnie (trad. / Jurij Grigorowicz)
    • Panna Młoda w Svadebce (Jiří Kylián)
    • Odetta-Odylia w Jeziorze łabędzim (trad. / Irek Muchamiedow)
    • Hiszpańska Księżniczka w Jeziorze łabędzim (trad. / Irek Muchamiedow)
    • Młoda w Harnasiach (Emil Wesołowski)
    • Diablica w Panu Twardowskim (kreacja, Gustaw Klauzner)
    • Pani Twardowska w Panu Twardowskim (Gustaw Klauzner)
    • Taniec hiszpański w Dziadku do orzechów (Andrzej Glegolski)
  • Występy gościnne
    • Polska: Gdańsk, Poznań, Bydgoszcz
    • Szwajcaria: Lozanna (Prix de Lausanne, 1998)
    • Finlandia: Helsinki (IV Międzynarodowy Konkurs Baletowy, 2001)
    • Niemcy: tournée (z Europa Danse i z European Youth Ballet)
    • Francja: tournée (z Europa Danse i z Compaña Nacional de Danza 2)
    • Hiszpania, Portugalia, Niemcy, Węgry, Turcja (z Compaña Nacional de Danza 2)
    • USA: Jacob’s Pillow Dance Festival (z Compaña Nacional de Danza 2)
    • Rosja: Teatr Maryjski w Sankt Petersburgu (z Polskim Baletem Narodowym)
    • Chiny: Szanghaj (z Polskim Baletem Narodowym, Światowa Wystawa Expo, 2010)
    • Norwegia: Bergen (z Polskim Baletem Narodowym, 2010)
    • Hiszpania: Sewilla z Polskim Baletem Narodowym (2012)
    • Finlandia: Kuopio (z Polskim Baletem Narodowym, 43. Międzynarodowy Festiwal Tańca, 2012)
    • Hiszpania: Barcelona (z Polskim Baletem Narodowym, 2013)
    • Litwa: Wilno (z Polskim Baletem Narodowym, 2013)

Nagrody

    • 1997: I Nagroda w kategorii juniorów X Konkursu Tańca w Gdańsku
    • 1997: Stypendium Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci
    • 1998: Stypendium Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci
    • 1999: Stypendium Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci
    • 2000: Stypendium Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci
    • 2001: Stypendium Artystyczne Ministra Kultury i Sztuki

Recenzje

  • Wybrane opinie o występach z Polskim Baletem Narodowym
    • Święto wiosny Niżyńskiego: Jasnym punktem była fenomenalna kreacja Magdaleny Ciechowicz w akcie II. Krucha, drżąca z przerażenia, otoczona przez rozemocjonowany tłum przodków, stojąca wobec nieuchronnego, pożegnała się z życiem przejmującym ofiarnym tańcem. (Tygodnik Powszechny, 19/06/2011)
    • Święto wiosnyNiżyńskiego: Znakomita Magdalena Ciechowicz w partii Wybranej. (Ruch Muzyczny, 7/08/2011)
    • Syn marnotrawny: Syrena-kusicielka Magdalena Ciechowicz miała doskonałą do roli prezencję i postawę (…). Syrena ma być chłodna, beznamiętna, ale musi mieć to „coś”, co Syna Marnotrawnego dosłownie zwali z nóg i nie jest to tylko owa królewska postawa, jaką Ciechowicz niewątpliwie prezentowała. (naczubkachpalcow.pl, 15/04/2012)
    • Syn marnotrawny: Wyniosła, drapieżna i władcza Syrena w wykonaniu Ciechowicz zachwycała precyzją ruchów, celową ostrością gestów i emocjonalnym chłodem. Już we wstępnym solo, dumnie krocząc na pointach w trykocie, wyraziście ustawiła postać, wskazała kierunek interpretacji, stanęła w opozycji do namiętnego w wyrażaniu uczuć Syna, która najsilniej objawiła się w słynnym duecie. (Tygodnik Powszechny, 26/04/2012)
    • Syn marnotrawny: Magdalena Ciechowicz była władczą Syreną, która co prawda była nieco zbyt chłodna, aby być w pełni przekonująca, ale opanowała do perfekcji skomplikowane ruchy kostiumu i rekwizytów. (Dance Europe, 6/2012)
    • Kain i Abel: Tu pięknie zaprezentowała się Magdalena Ciechowicz w podwójnej roli Ewy-Noemi: jako matka skupiona, ciepła, choć i surowa, jako ukochana Abla – eteryczna.(naczubkachpalcow.pl, 15/04/2012)
    • Kain i Abel: Magdalena Ciechowicz, tym razem w podwójnej roli Ewy-Noemi – matki surowej, a mimo to pełnej macierzyńskiego ciepła oraz delikatnej ukochanej obu braci – wypada znakomicie. Wyraźnie nowoczesne role są bliższe jej scenicznemu temperamentowi. (teatrdlawas.pl, 23/04/2012)
    • Kain i Abel: Ciechowicz (...) w pas de deux z Popovem wzruszyła pięknem gestu i naturalną emocjonalnością. (Tygodnik Powszechny, 26/04/2012)
    • Kain i Abel: Magdalena Ciechowicz, delikatna blondynka o świetnej technice, jest tu (…) w centrum miłosnego zainteresowania. (Dance Europe, 6/2012)
    • Hamlet: Trudno nie zwrócić uwagi na wyrafinowanie elegancką Gertrudę Magdaleny Ciechowicz. To dama, której w tym ujęciu oszczędzono rysu „rozpustnicy” – została raczej zwiedziona i omamiona przez Klaudiusza, główny czarny charakter tej inscenizacji. (teatrdlawas.pl, 6/10/2013)
    • Hamlet: Świetny duet stworzyli Magdalena Ciechowicz jako królowa Gertruda, matka Hamleta, i Carlos Martín Pérez w roli Klaudiusza, stryja Hamleta. Dynamika osobowości i wyrazistość postaci. (Nasz Dziennik, 12/10/2013)
    • Hamlet: Wśród ról pierwszoplanowych pojawia się Gertruda Magdaleny Ciechowicz. Postać niejednoznaczna, lekko egzaltowana. Pozostaje w ciągłym uniesieniu powodowanym z jednej strony fascynacją Klaudiuszem (Carlos Martín Pérez), z drugiej miłością do syna i niepokojem wobec jego podejrzeń, skrywanym pod maską łaskawości. (Ruch Muzyczny, 11/2013) 
  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''