Absolwent Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie prof. Bogdana Makala. Jest laureatem wielu konkursów krajowych i zagranicznych. Był stypendystą wrocławskiego Samorządu w Dziedzinie Kultury i Sztuki dla Młodych Utalentowanych Wrocławian oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W latach 2001-2002 przebywał na stypendium w Wiedniu w klasie prof. Leopolda Spitzera. W 2002 roku zadebiutował w Operze Narodowej w Warszawie partią Peleasa w operze Debussy'ego Peleas i Melizanda. Jest śpiewakiem goszczącym na wielu scenach operowych, zarówno w Polsce, jak i za granicą.
W 2011 roku zaśpiewał w prapremierze pieśni Pendereckiego Powiało na mnie morze snów na scenie Filharmonii Narodowej w Warszawie. Na zaproszenie Valery’ego Gergieva wystąpił pod jego batutą na Festiwalu Białych Nocy w Sankt Petersburgu. W 2013 roku śpiewał podczas Beijing Music Festival pod dyrekcją Krzysztofa Pendereckiego. W 2014 roku uhonorowany został Teatralną Nagrodą Muzyczną im. Jana Kiepury w kategorii: najlepszy śpiewak za rolę Scarpii w operze Tosca Pucciniego oraz rolę Zurgi w operze Poławiacze pereł G. Bizeta. W 2015 roku otrzymał nominację do nagrody Radia Wrocław Kultura za światowego formatu wykonanie roli Eugeniusza Oniegina w operze Czajkowskiego. W latach 2019-2022 na zamówienie NIFC powstały trzy solowe płyty z pieśniami S. Moniuszki, które artysta nagrał wraz z pianistą Radosławem Kurkiem. W 2019 r. została wydana również płyta z pieśniami F. Chopina z udziałem artystów: Mariusz Godlewski i Radosław Kurek oraz Olga Pasiecznik i Kevin Kenner.
W kolekcji płytowej Mariusz Godlewski posiada również nagrane opery Moniuszki: Straszny dwór (Zbigniew), Flis (Jakub), Beata (Henryk Volsey), Halka jako Janusz.
Artysta w 2022 r. otrzymał Nagrodę Samorządu Województwa Mazowieckiego im. Cypriana Kamila Norwida za nagranie drugiego tomu pieśni S. Moniuszki, oraz kreację Podczaszyca w nagraniu Hrabiny.
W swoim repertuarze posiada wiele głównych partii operowych. Artysta wykonuje również lirykę wokalną Schuberta i Brahmsa oraz niemiecką i angielską muzykę baroku.
Repertuar artysty: Filinto Müller w Oldze J. Antunesa, Pangloss w Kandydzie L. Bernsteina, Zurga w Poławiaczach pereł i Escamillo w Carmen G. Bizeta, Tarquinius w Gwałcie na Lukrecji, Redburn w Billym Buddzie, Ferryman w Curlew River B. Brittena, Peleas w Peleasie i Melizandzie C. Debussy’ego, Lord Ashton w Łucji z Lammermooru i Dr Malatesta z Don Pasquale G. Donizzettiego, Il Ragazzo w La liberta chiama la liberta E. Knapika, Franz Kafka w Pułapce Z. Krauzego, Woodraven w The Mother of Black-Winged Dreams H. Kulenty, Tonio w Pajacach R. Leoncavalla, Lescaut w Manon J. Masseneta Pimen w Borysie Godunowie M. Musorgskiego, Janusz w Halce, Stanisław w Verbum nobile, Maciej, Zbigniew, Miecznik w Strasznym dworze, Podczaszyc w Hrabinie, Henryk Volsey w Beacie i Jakub we Flisie S. Moniuszki, Guglielmo w Cosi fan tutte, Don Giovanni w Don Giovannim i Hrabia Almaviva w Weselu Figara W. A. Mozarta, Lindorf, Coppelius, Dr Miracle, Dapertutto w Opowieściach Hoffmanna J. Offenbacha, Elio w Chopinie G. Orefice, Adam w Raju utraconym, baryton w VIII Symfonii K. Pendereckiego, Leander w Miłości do trzech pomarańczy S. Prokofieva, Sharpless w Madame Butterfly, Marcello w La Boheme i Scarpia w Tosce G. Pucciniego, Don Alvaro w Podróży do Reims i Poeta w Turku we Włoszech G. Rossiniego, Le Garand Pretre w Samsonie i Dalili C. Saint-Saënsa, Peter Homonay w Baronie cygańskim J. Straussa, Faninal w Kawalerze srebrnej róży R. Straussa, Roger w Król Rogerze i Doktor w Hagith K. Szymanowskiego, Książę Jelecki w Damie pikowej, Oniegin w Eugeniuszu Onieginie P. Czajkowskiego, Wolfram w Tannhäuser R. Wagnera, Tadeusz w Pasażerce M. Weinberga, Giacomo w Joannie d’Arc, Belfiore w Dniu królowania, Giorgio Germont w La Traviacie, Don Carlo di Vargas w Mocy przeznaczenia, Amonastro w Aidzie G. Verdiego, Kostryn w Goplanie W. Żeleńskiego.
fot. Kinga Karpati