• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Marta Kluczyńska

Dyrygent

Dyrygentka o bogatym repertuarze operowym, baletowym i symfonicznym. Stale poszukuje nowych dróg interpretacyjnych i nieoczywistego repertuaru wartego pokazania szerokiej publiczności. Jest pomysłodawczynią i dyrygentką cyklu koncertowych wykonań zapomnianych polskich oper w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej (2022 - Henryk Jarecki Barbara Radziwiłłówna, 2024 - Ludomir Różycki Beatrix Cenci). W roku 2021 została mianowana kierownikiem muzycznym Polskiego Baletu Narodowego. Od roku 2018 obejmuje dyrekcję muzyczną corocznych plenerowych widowisk operowych przed Pałacem w Nieborowie, (2018 - Antoni Radziwiłł Faust, 2019 - W. A. Mozart Don Giovanni, 2021 - W. Żeleński Goplana, 2022 - K. Kurpiński Szarlatan, czyli wskrzeszanie umarłych, 2023 - W.A. Mozart Czarodziejski flet, 2024 - A. Dvořák Rusałka).

Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie dyrygentury symfoniczno-operowej prof. Marka Pijarowskiego oraz w klasie fortepianu prof. Elżbiety Karaś-Krasztel. W roku 2019 wzięła udział w programie Hart Institute for Women Conductors w The Dallas Opera. Uczestniczyła w warsztatach organizowanych przez European Network of Opera Academies: podczas Edinburgh Festival (Wielka Brytania, 2010) i w Académie Européene du Festival d’Aix-en-Provence (Francja, 2011, warsztaty prowadzone przez Petera Eötvösa; 2019 warsztaty Katie Mitchell).

Od sezonu artystycznego 2008/09 związana jest z Teatrem Wielkim - Operą Narodową, gdzie zadebiutowała w wieku 24 lat, prowadząc spektakl W krainie czarodziejskiego fletu. Następnie powierzono jej do prowadzenia spektakle operowe, m.in.: Straszny dwór S. Moniuszki, Sen nocy letniej B. Brittena, prawykonania oper w ramach Projektu ‘P’ — dla głosów i rąk Jagody Szmytki, Transcryptum Wojtka Blecharza, Zwycięstwo nad słońcem Sławomira Wojciechowskiego, Solarize Marcina Stańczyka oraz baletowe: Romeo i Julia, Dziadek do orzechów, Giselle, Bajadera, Don Kichot, Korsarz, Tristan, Dracula, Exodus/Bieguni-Harnasie i wiele innych.

Współpracowała także z Teatrem Wielkim w Łodzi, Operą Wrocławską, Polską Operą Królewską, Landestheater Coburg. Operą na Zamku w Szczecinie. Prowadziła koncerty symfoniczne m.in. z Sinfonią Varsovią, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Sinfonieorchester Wuppertal, Orkiestrą Filharmonii Sarajewskiej, Polską Orkiestrą Radiową, Orkiestrą Filharmonii Łódzkiej, Orkiestrą Filharmonii w Szczecinie, Orkiestrą Filharmonii w Gorzowie Wielkopolskim, Orkiestrą Filharmonii Sudeckiej, Orkiestrą Filharmonii Zielonogórskiej, Orkiestrą Sinfonia Iuventus, Orkiestrą Filharmonii Świętokrzyskiej, Orkiestrą Symfoniczną UMFC.

Wcześniej doświadczenie zdobywała jako dyrygent asystent w Operze Narodowej, współpracując m.in. z Valerym Gergievem, Markiem Minkowskim, Stefanem Solteszem, Jackiem Kaspszykiem, Jerzym Maksymiukiem czy Gabrielem Chmurą. Była także asystentem dyrygenta podczas produkcji opery Tannhäuser w Teatro Municipal de Santiago (Chile) oraz w Orkiestrze Sinfonia Varsovia.

W sezonie artystycznym 2024/2025 Marta Kluczyńska zadebiutuje z Birmingham Royal Ballet, prowadząc Kopciuszka Sergiusza Prokofiewa. Powróci także do Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, by zadyrygować spektaklami: Dama kameliowa (balet Johna Neumeiera), Giselle oraz Pinokio, oraz premierą opery Duch Wojewody, do Teatru Wielkiego w Poznaniu (Don Juan, 4-Pastor/Leon&Lightfoot/Bondara), Polskiej Opery Królewskiej, oraz wielu polskich orkiestr symfonicznych.

Strona internetowa artystki: martakluczynska.com

fot. Karpati/Zarewicz

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''