Urodzony we Wrocławiu w Polsce w 1990 roku Mateusz Hoedt ukończył studia licencjackie i magisterskie na Uniwersytecie Muzycznym we Wrocławiu pod kierunkiem prof. Bogdana Makala. W latach 2014-2016 był członkiem Akademii Operowej w Teatrze Wielkim w Warszawie, gdzie studiował z Eytanem Pessenem. Ukończył Akademię Opery Narodowej w Paryżu, gdzie był członkiem w sezonach 2016/17 i 2017/18. W 2022 roku ukończył program Junges Ensamble w Semperoper Dresden, który rozpoczął w 2019 roku i obecnie często śpiewa tam jako gościnny solista.
Śpiewał solowe role operowe:Die Gatte w Reigen, Pinellino w Gianni Schicchi (Opera National de Paris), Thore/Maurevert w Les Hugenots, Antonio w Weselu Figara, Komisarz cesarski w Madama Butterfly, Priester i Zwieter Geharnichter w Die Zauberflöte, Zuniga w Carmen, Misha w Die verkaufte Braut, Il Conte Ceprano w Rigoletto, Mandarin w Turandot, Kilian w Der Freischütz, Strażnik więzienny w Tosca (Semperoper Dresden), Ssurin w Damie Pikowej (Staatstheater Kassel), Crespel/Luter w Les Contes d’Hoffman, Dr Grenville w Traviacie (Staatstheater Darmstadt), Bryndas w Krakowicy I Górale, Arhtur Jones w Billy Bud (Teatr Wielki w Warszawie, Teatr Wielki w Łodzi), Commendatore w Don Giovannim (Verbier Festiwal), Wordnik w Rusałce (wersja koncertowa), Stary Cygan w Aleko (‘s-Hertogenbosh, National Opera & Ballet Amsterdam), Deputato w Don Carlos (Opera National de Paris, Teatro Real de Madrid, Semperoper Dresden) a także Masetto w Don Giovanni, Don Alvar w Les Indes Galantes, Thomassini w Au travers du mur, Dbalski w Agatce, czyli przyjazd pana. Jego doświadczenie oratoryjne obejmuje : G. Verdi – Messa di Requiem (Pampolona, Pau), L. van Beethoven – Msza C-dur (Festiwal w Bejrucie), W.A. Mozart – Requiem d-moll (Lourdes), G. Faure – Requiem d-moll op. 48, W.A. Mozart – Msza Koronacyjna KV 317, E. Astorga – Stabat Mater, A. Bononcini – Stabat Mater (Wratislavia Cantans), Koncertował także z Reprezentacyjną Orkiestrą Wojsk Lądowych we Wrocławiu. Występował również na licznych koncertach miedzy innymi w Opera Bastille i Palais Garnier w Paryżu, Teatrze Wielkim w Warszawie, Semperoper w Dreźnie, Festiwalu w Verbier, w Filharmonii w Pampelunie, Festiwal w Bejrucie, Filharmonii Wrocławskiej, Filharmonii Jeleniogórskiej, Festiwalu Wratislavia Cantans, NOSPR w Katowicach i Centrum Paderewskiego.
