Pochodzi z Austrii, studiowała w Linzu, Wiedniu i Bazylei.
W latach 2005–2010 należała do zespołu wiedeńskiej Staatsoper, gdzie śpiewała wszystkie ważniejsze partie z repertuaru lirycznego, m.in. Oktawiana w Kawalerze srebrnej róży. Uzyskała nagrodę Eberhard Waechter dla młodego wokalisty.
Do 2014 pracowała w Aalto Theater w Essen, gdzie poszerzała swój repertuar o takie partie, jak: Melizanda (Peleas i Melizanda), Brangane (Tristan i Izolda), Charlotte (Werther) oraz Idamante (Idomeneo), by wspomnieć tylko kilka.
Michaela Selinger występowała gościnnie w Operze w Zurychu, w Hamburgu, na Glyndebourne Festival (jako Magdalena w Śpiewakach norymberskich), w Opéra du Rhin w Strasbourgu (Oktawian w Kawalerze srebrnej róży), Theater an der Wien (Idamante w Idomeneo) i Lyonie (Hänsel w Hänsel und Gretel oraz Clairon w Capriccio), w Operze w Rzymie (Cherubin w Weselu Figara) i moskiewskim Teatrze Bolszoj (ponownie jako Oktawian).
W 2006 zadebiutowała w wiedeńskiej Musikverein, następnie w tamtejszym Konzerthaus, potem w Brucknerhaus w Linzu, wzięła udział w wykonaniu Stabat Mater Haydna na festiwalu w Salzburgu, występowała też w Monachium w tamtejszym radiu (Bayerischer Rundfunk).
W 2013 wzięła udział w nagraniu płyty ze Stabat Mater Dvořaka pod batutą Philippe’a Herreweghe.
Amerykański debiut artystki miał miejsce w lutym 2014 roku. Wystapiła wówczas z Chicago Symphony Orchestra pod dyrekcją Riccarda Mutiego.
W 2016 pojawiła się po latach w Lyonie – występowała w dwóch produkcjach (Benjamin oraz Lady Makbet mceńskiego powiatu) – oraz na festiwalu w Salzburgu (Die Liebe der Danae).
fot. Hamza Saad