• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Mickael Spadaccini

Tenor

Belgijski artysta włoskiego pochodzenia. Karierę rozpoczął jako dziewiętnastolatek, zdobywając Nagrodę im. Nicolai Ghiaurov. Studiował w Conservatoire royal de Liège pod kierunkiem Nicolasa Christou, na Università del Belcanto w Bolonii pod okiem słynnej włoskiej sopranistki Mirelli Freni, a następnie na Accademia Verdiana u Carla Bergonziego. Doskonalił swoją technikę wokalną i umiejęności interpretatorskie pod kierunkiem tak znakomitych artystów, jak: Nicola Martinucci, Peter Dvorsky, Angelo Loforese, Nadine Denise, Mirella Freni, Giorgio Merighi, Gianfranco Cecchele i Silvano Carroli.

W 2008 roku zadebiutował w partii Ismaele w Nabuccu Verdiego u boku Dimitry Theodossiou w Teatro Municipale Reggio Emilia pod kierunkiem Michele'a Mariottiego. Od tego czasu wystąpił w ponad trzydziestu operach. Były to m.in. Werther (Werter) Masseneta, Aida (Radames) Verdiego, Makbet (Macduff) Verdiego, Traviata (Alfredo) Verdiego, Manon Lescaut (Des Grieux) Pucciniego, Rycerskość wieśniacza (Turiddu) Mascagniego, Pajace (Canio) Leoncavalla, Rigoletto (Duca) Verdiego, Carmen (Don José) Bizeta, Caterina Cornaro (Cornaro) Donizettiego, Potępienie Fausta (Faust) Berlioza, Romeo i Julia (Romeo) Gounoda, Romeo i Julia (Romeo) Zandonaia, Aladino e la lampada magica (Aladino) Nino Roty, Opowieści Hoffmanna (Hoffmann) Offenbacha, Manon (Des Grieux) Masseneta, Madame Butterfly (Pinkerton), Cyganeria (Rodolfo), Tosca (Cavaradossi), Jaskółka (Ruggiero), Edgar (Edgar) Pucciniego, Attyla (Foresto) Verdiego i Jenůfa Janáčka (Steva).

Występował na scenach teatrów operowych w Reggio Emilia, Cagliari, Como, Livorno, Brescii, Pawii, Cremonie, Lukce, Pizie, Trieście, Jesi, Ferrarze, Modenie, Turynie, Rzymie, Mediolanie, Neapolu, Tallinie, Rydze, Wilnie, Paryżu, Nancy, Besançon, Liège, Gandawie, Brukseli, Mumbaju, Brnie, Pradze, Bremen, Dreźnie, Brunszwiku, Monachium, Saarbrücken, Osnabruck, Buenos Aires, Amsterdamie, Skopje, Bukareszcie i Grazu. Współpracował z takimi reżyseriami jak Michele Mariotti, Matteo Beltrami, Antonello Allemandi, Riccardo Frizza, Roberto Zarpellon, Will Humburg, Lopez Cobos, Stefano Ranzani i Christian Thielemann.

W ostatnim czasie wystąpił w Opowieściach Hoffmanna w teatrach należących do Circuito Lirico Lombardo, Tosce i Traviacie (Brno). W kwietniu 2015 zadebiutował na Festiwalu Wielkanocnym w Salzburgu, gdzie w zastępstwie Jonasa Kauffmanna wystąpił w partiach Turridu i Canio w Rycerskości wieśniaczej (dyr. Christian Thielemann).

W sezonie 2015/2016 z powodzeniem zaśpiewał w Teatro Colon w Buenos Aires (Werther), Teatro dell’Opera w Rzymie oraz Teatro Verdi w Trieście. W sezonie 2016/2017 zadebiutował w Teatro Regio w Turynie oraz Staatstheater w Darmstadt (Cavaradossi w Tosce), Semperoper w Dreźnie (Turiddu Rycerskości wieśniaczej i Canio w Pajacach) oraz w nowej inscenizacji Jaskółki (Ruggiero) w Grazu. Zaśpiewał także partię tytułową w Romeo i Julii Zandonaia w Operze w Brunszwiku.

Występuje także jako Cavaradossi w Tosce w Darmstadt Staatstheater (grudzień 2017), Don José w Carmen w Opera Royale de Wallonie w Liège (styczeń/luty 2018), Don José w Carmen w Charleroi Palais des Beaux Arts (luty 2018), Pinkerton w Madame Butterfly w Teatro Pergolesi w Jesi (luty 2018), Gabriele Adorno w Simonie Boccanegrze Verdiego w Staatstheater w Darmstadt (luty/marzec 2018), Des Grieux w Manon w Teatrze Narodowym w Wilnie (marzec/kwiecień 2018), Hoffmann w Opowieściach Hoffmanna (kwiecień/czerwiec 2018), Andrea Chénier w operze Giordana w Teatro Bellini w Katanii oraz tytułowy Edgar w operze Pucciniego na Festiwalu w St. Gallen (czerwiec i lipiec 2018).

W Teatrze Wielkim - Operze Narodowej występuje jako Cavaradossi w Tosce w reż. Barbary Wysockiej.

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: [email protected]

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''