Monika Świostek

sopran

Monika ŚwiostekAbsolwentka Akademii Muzycznej w Bydgoszczy (2006), którą ukończyła z wyróżnieniem. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła na kursach mistrzowskich pod kierunkiem Anity Garanča, Izabelli Kłosińskiej i Haliny Łazarskiej. Wśród zdobytych przez nią nagród wymienić należy: I nagrodę na III Konkursie Wokalnym im. H. Halskiej we Wrocławiu (2005), I nagrodę i nagrodę specjalną na VII Konkursie Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie (2005), nagrody specjalne LXI Międzynarodowego Konkursu im. A. Dvořáka w Karlovych Varach, II nagrodę na IX Konkursie Wokalnym (Katowice 2007), I nagrodę i nagrodę specjalną na Konkursie Wokalnym Złote Głosy Mazowsza (2007). Artystka została też finalistką oraz laureatką nagród specjalnych na II Międzynarodowym Konkursie im. Adama Didura (Bytom 2009), finalistką i laureatką nagród specjalnych na VII Międzynarodowym Konkursie im. Karola Szymanowskiego (Łódź 2009), finalistką i laureatką III nagrody na II Konkursie Wokalnym im. Andrzeja Hiolskiego (Kudowa Zdrój 2013). Była stypendystką Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego (2005-2006), Ministra Kultury (2006) i Prezydenta Miasta Radomia (2007). W 2006 roku wzięła udział w kursie interpretacji pieśni pod patronatem Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego. Koncertuje zarówno w kraju, jak i za granicą, m.in. w Mozarteum (Salzburger Festspiele), Niemczech, Słowenii i Szwajcarii.

Współpracuje z Teatrem Wielkim - Operą Narodową, Operą Nova w Bydgoszczy, Operą Krakowską, Operą na Zamku w Szczecinie oraz Filharmonią Sopocką, Warmińsko-Mazurską, a także z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach. W latach 2007-2009 była solistką Opery Wrocławskiej, gdzie zadebiutowała partią Halki w operze Moniuszki. W swoim reperturze posiada też takie role, jak: tytułowe w Jolancie Czajkowskiego i Hagith Szymanowskiego, Hrabina w Weselu Figara i I Dama w Czarodziejskim flecie Mozarta, Hrabina Ceprano w Rigoletcie i Anna w Nabuccu Verdiego, Tatiana w Eugeniuszu Onieginie Czajkowskiego, Praskovia w Wesołej wdówce Lehara, Matka w Jasiu i Małgosi Humperdincka, Fidelia w Edgarze, Mimi w Cyganerii Pucciniego i Służebna IV w Elektrze R. Straussa. Wykonuje także wielkie dzieła i formy muzyczne (IX Symfonia Beethovena, Requiem Verdiego, VIII Symfonia Mahlera).