Nick Schlieper współpracuje ze wszystkimi najważniejszymi zespołami teatralnymi i operowymi w Australii. Często pracuje także w Europie i USA. Jest jednym z najbardziej utytułowanych australijskich reżyserów świateł. Otrzymał sześć Melbourne Green Room Awards, siedem Sydney Critics Awards (w tym dwa za scenografię) i pięć Nagród im. Helpmanna.
Zrealizował takie produkcje jak: Pasja grecka, Lear i Medea (Festiwal w Salzburgu), Diabły z Loudun (Staatsoper w Monachium), Billy Budd i Sen nocy letniej (Staatsoper w Hamburgu), Big and Little w Londynie, Paryżu i Wiedniu, Zakładnik (Royal Shakespeare Company), Czekając na Godota (Barbican, Londyn), Rewizor (Theatr Clwyd w Walii), Blackbird (Ruhrfestspiele w Niemczech), U.F.A. Revue (Berlin i Kennedy Centre w Waszyngtonie), Michael Kramer i Ein Florentinerhut (Schillertheater w Berlinie), The Ginger Man i Armut, Reichtum, (Schauspielhaus w Hamburgu), Makbet i Peer Gynt w reż. Michaela Bogdanova (Bawarski Teatr Państwowy w Monachium), Aristokraten (Stuttgart) oraz Lea’s Hochzeit i Kasimir und Karoline (Wiedeń), Wujaszek Wania i Intymne wyznania (Norweski Teatr Narodowy), Opowieści Hoffmanna (Wiesbaden), Otello (Capetown Opera), Away i Summer of the Seventeenth Doll (Summerfare Festival, Nowy Jork), Północ, północny zachód (Bath Festival, Toronto, Sydney Theatre Company; projekt świateł i współpraca przy projekcie scenografii); Hedda Gabler, Tramwaj zwany pożądaniem, Wujaszek Wania i Pokojówki, wszystkie z udziałem Cate Blanchett (Nowy Jork).
Stworzył projekt świateł do dwóch musicali: Priscilla, królowa pustyni (Australia, Broadway, londyński West End, Toronto, Sao Paolo i Mediolan) oraz Love Never Dies (Hamburg, Tokyo, Sydney, Melbourne, tournée po USA).
Nick Schlieper jest stałym współpracownikiem Opera Australia, Sydney Theatre Company i Melbourne Theatre Company. Dla Bangarra Dance Company zaprojektował światła do Bennelong i Bush (tournée po USA i pokazy w Londynie). Był reżyserem świateł i drugim scenografem przy australijskiej premierze Pierścienia Nibelunga Wagnera w Adelaidzie w 2004 roku
fot. Lisa Tomasetti