• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Paolo Lardizzone

Tenor

Naukę śpiewu rozpoczął pod kierunkiem Giacomo Rocchettiego, a następnie doskonalił swoje umiejętności pod okiem Nazzareno Antinoriego w Akademii im. Beniamino Gigli w Recanati oraz Giorgia Merighiego w Jesi. W 2013 roku wziął udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Renato Brusona. 

Występował pod batutą takich dyrygentów jak: Zubin Mehta, Carlo Palleschi, Gianluigi Gelmetti, Andrea Sanguineti, Ivo Lipanovic, Norbert Baxa, Oliver Dovhnany, Fabio Mastrangelo, Nikša Bareza, Massimo Alessio Taddia, Mauro Roveri.

Repertuar artysty obejmuje partie w operach: Rigoletto, Traviata, Trubadur, Makbet, Nieszpory sycylijskie, Aida Verdiego, Tosca, Madame Butterfly, Jaskółka, Cyganeria, Manon Lescaut, Turandot Pucciniego, Carmen Bizeta, Łucja z Lammermooru Donizettiego. Wystąpił jako Mario Cavaradossi (Tosca) w Teatro Lirico di Spoleto, Książę Mantui (Rigoletto) i Alfredo Geormont (Traviata) na Beijing Music Festival w Pekinie, Radames (Aida) w Operze Kairskiej, Rodolfo (Cyganeria) w Palais de la Music w Strasburgu, Faust (Mefistofeles) w Operze w Splicie, Don José (Carmen) i Manrico (Trubadur) w Revolving Teather w Českým Krumlovie. W Teatrze Operowym w Pilźnie kreował partię tytułową w Edgarze Pucciniego oraz Cania w Pajacach Leoncavalla, które to występy zostały bardzo dobrze przyjęte przez widzów i krytyków. Za rolę Edgara został nominowany do Thalii – nagrody Stowarzyszenia Czeskich Aktorów.

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: [email protected]

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''