• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Renata Bonter-Jędrzejewska

Projektantka kostiumów

Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu, dawnej PWSSP (studia magisterskie na Wydziale Ceramiki i Szkła w latach 1989-1995, studia doktoranckie na Międzywydziałowych Studiach Doktoranckich w latach 2014-2017). Współpracowała z malarzem i scenografem Michałem Jędrzejewskim jako asystentka (m.in. Prawiek i inne czasy wg O. Tokarczuk, reż. K. Tomaszuk, Teatr Telewizji, 1998) i kostiumograf, m.in. przy spektaklach dyplomowych studentów PWST we Wrocławiu, takich jak: Tango Mrożka (reż. J. Schejbal, 1999), Rodzina Totów Orkeny (reż. K. Dracz, 2000), Bal manekinów Jasieńskiego (reż. T. Sawicka, 2001). Ponadto zrealizowała projekty do spektakli: Śluby panieńskie, czyli Magnetyzm serca Fredry (reż. M. Lis-Orłowski, 2001) i Antygona, czyli świat którego nia ma... na podstawie Sofoklesa (reż. M. Lis-Orłowski, Kampania Fredrowska Wrocław, 2002), Ani Ma’amin. Opowieści Kantora Dawida wg M. Urbanka (reż. W. Hejno, spektakl przygotowany z okazji 800-lecia Gminy Wyznaniowej Żydowskiej we Wrocławiu, 2003), Mayday Cooneya (reż. W. Pokora, Teatr Polski we Wrocławiu, 2007). Zaprojektowała kostiumy do drugiej części wieczoru baletowego Famme fatale – El amor brujo de Falli w choreografii Jacka Tyskiego (Opera Wrocławska, 2017). Realizowała projekty przestrzenne w zakresie scenografii do pokazów mody, a także liczne obiekty i elementy wystawiennicze. Od 2004 jest członkiem Wrocławskiej Szkoły Rekonstrukcji. Jest współautorką wielu rekonstrukcji wyglądu przyżyciowego na podstawie zachowanej czaszki, m.in. średniowiecznych mieszczan gdańskich dla Muzeum Archeologicznego w Gdańsku (MAG), zrealizowanych we współpracy z naukowcami z Uniwersytetu Wrocławskiego i Akademii Medycznej we Wrocławiu. Uczestniczyła w licznych prezentacjach i wystawach w kraju i za granicą. Jest współzałożycielką Fundacji Fuzjon, powołanej w 2010 roku. Jako kurator i organizator wystaw promuje sztukę kinetyczną w Polsce i zagranicą. Wykłada na Wydziale Ceramiki i Szkła w Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławia. Przy realizacji kostiumów współpracuje z Olą Jędrzejewską, ilustratorką i projektantką.

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''