• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Zbigniew Malak

Tenor

Pochodzi z Poznania. Edukację muzyczną rozpoczął od gry na fortepianie, a następnie kontynuował ją, uczęszczając na zajęcia w klasie klarnetu. Jest absolwentem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.

Sezon 2018/2019 rozpoczął debiutem w roli Hrabiego Almavivy w Cyruliku sewilskim Rossiniego w reżyserii Pawła Szkotaka w Operze Bałtyckiej w Gdańsku. Po raz pierwszy wystąpił na scenie Polskiej Opery Królewskiej, wykonując partię Pasterza w Orfeuszu Monteverdiego. W 2016 roku po raz pierwszy pojawił się na scenie Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, wykonując partie Pasterza i Młodego Żeglarza w Tristanie i Izoldzie Wagnera w reżyserii Mariusza Trelińskiego, pod batutą Stefana Soltesza. W sezonie 2017/2018 zadebiutował tam jako Tamino w Czarodziejskim flecie Mozarta oraz w Operze Bałtyckiej w Gdańsku jako Nadir w Poławiaczach pereł Bizeta. W sezonie 2016/2017 miał swój debiut jako Ismaele w Nabuccu Verdiego pod batutą Warcisława Kunca oraz brał udział w prawykonaniu Sądu ostatecznego Krzysztofa Knittla w Operze Bałtyckiej w Gdańsku. W 2014 roku zadebiutował na scenie Opery Praskiej jako Narraboth w Salome R. Straussa w reżyserii Mariusza Trelińskiego.

W jego repertuarze operowym znajdują się takie partie jak: Don Ottavio (Mozart, Don Giovanni), Tamino (Mozart, Czarodziejski flet), Alfredo (Verdi, Traviata), Ismaele (Verdi, Nabucco), Leński (Czajkowski, Eugeniusz Oniegin), Nadir (Bizet, Poławiacze pereł), Narraboth (R. Strauss, Salome), Pasterz oraz Młody Żeglarz (Wagner, Tristan i Izolda) i Flute (Britten, Sen nocy letniej). Jego repertuar obejmuje również dzieła oratoryjne. Wykonywał m.in.: Mszę koronacyjną Mozarta, Membra Jesu Nostri Buxtehudego, Magnificat D-dur oraz Oratorium na Wielkanoc Bacha, Mesjasza Händla i Stworzenie świata Haydna. Występował na scenie Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, Opery Praskiej, Warszawskiej Opery Kameralnej, Polskiej Opery Królewskiej, Schlosstheater Rheinsberg, Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej, Filharmonii Podkarpackiej oraz Filharmonii Poznańskiej. Na stałe współpracuje z pianistką Beatą Szebesczyk.

Fot. I. Matuszewski

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''