Do Dubaju z naszego Teatru uda się ponad 300 osób w 8 grupach transferowych. Pierwsi pracownicy wylecieli już w niedzielę 8 września – to ekipa techniczna sceny, która odpowiedzialna jest za montaż scenografii do Aidy (spektakle 13, 14 i 15 września). Dubajska scena mniejsza jest od naszej; oznacza to, że pracownie TW-ON dostosować musiały elementy scenografii do innych wymiarów. Niektóre kostiumy również musiały zostać przerobione, w tym przypadku chodziło o kontekst kulturowy: do strojów tancerek świątynnych z Aidy doszyto dodatkowy materiał, aby zakryć ramiona i brzuchy kobiet.
Scenografia i kostiumy w olbrzymich kontenerach (ponad 12 m długości i 20 ton załadunku) płynęły do Dubaju przez ostatnie dwa miesiące. Co ciekawe, 9 z 10 kontenerów zajął załadunek Aidy, a tylko 1 Giselle.
Do głównych, wymagających partii w Aidzie (tytułowa, Amneris, Radames, Ramfis, Amonasro) zatrudniono dwie obsady, w klasycznej Giselle (spektakle 18, 19, 20 i 21[x2] września) w głównych rolach dubajska publiczność zobaczy trzy obsady artystów Polskiego Baletu Narodowego (łącznie ok. 70 tancerzy i tancerek).
Artyści wraz z ponad 90-osobą orkiestrą TW-ON i ok. 70-osobowy chórem wystąpią pod batutą Patricka Fournillier. 22 września, upamiętniając 200. rocznicę powstania dzieła, nasza orkiestra wraz z Dubajskim Chórem Festiwalowym wykona legendarną IX Symfonię Ludwiga van Beethovena.
To nie pierwszy raz, kiedy otrzymaliśmy zaproszenie od Dubai Opera. W 2018 roku udaliśmy się do Zjednoczonych Emiratów Arabskich z Onieginem Czajkowskiego i Aidą. Otwarty w 2016 roku budynek zaprojektowany został przez Duńczyka Janusa Rostocka (na wzór dhow – tradycyjnej łodzi arabskiej) i jest w stanie pomieścić na widowni 2000 osób. Opera jest aktualnie najważniejszym centrum sztuk na Środkowym Wschodzie, przyjeżdżają tu artyści oraz zespoły z całego świata, pokazując gościnnie spektakle teatralne, baletowe, operowe czy musicalowe, odbywają się tu koncerty muzyki klasycznej, wystawy, pokazy mody, konferencje i inne eventy.