To już tradycja, że z początkiem nowego sezonu artyści legitymujący się szczególnym postępem zawodowym i dorobkiem w repertuarze awansują na wyższe pozycje w hierarchii klasycznych zespołów baletowych. W Polskim Balecie Narodowym mamy trzy takie awanse.
Najważniejsza zmiana statusu artystycznego spotyka DAGMARĘ DRYL, dobrze znaną z licznych osiągnięć scenicznych. Jest absolwentką warszawskiej szkoły baletowej i występuje na naszej scenie już od 2001 roku, od 9 lat jako solistka. Ma w dorobku wiele ról w repertuarze klasycznym i współczesnym, w tym tak eksponowane, jak: Klara w Dziadku do orzechów Glegolskiego, Nikija w Bajaderze Petipy i Makarowej, Florina w Śpiącej królewnie Petipy i Grigorowicza, Izolda w Tristanie Pastora, a w ostatnim sezonie dodała do nich: Ofelię w Hamlecie Tyskiego, Hermię w Śnie nocy letniej Neumeiera, a także Julię w Romeo i Julii oraz Mirandę w Burzy Krzysztofa Pastora.
PALINA RUSETKSAYA urodziła się w Białorusi i ukończyła mińską szkołę baletową. Z Polskim Baletem Narodowym związała się w sezonie 2012/13 i już w dwa lata później została koryfejką. Od tego czasu występowała w wielu mniejszych i większych partiach solowych całego naszego repertuaru, a ostatnio objęła czołowe role Kitri w Don Kichocie Petipy i Fadeyecheva oraz Gamzatti w Bajaderze Petipy i Makarowej.
Japończyk SHUNSUKE MIZUI także pracuje u nas od 2012 roku i znamy go już z ról solistycznych. Tańczy m.in. Mercutia w Romeo i Julii Pastora i Złotego Bożka w Bajaderze Petipy i Makarowej. (pch)
Na zdjęciach: Dagmara Dryl jako Miranda w "Burzy" oraz Palina Rusetskaya w roli Gamzatti i Shunsuke Mizui jako Złoty Bożek w „Bajaderze”, fot. Ewa Krasucka