Halka (wileńska)
Stanisław Moniuszko
-
1 h 30 min (bez przerwy)
Czas trwania: 1 h 30 min (bez przerwy)
- Zobacz zdjęcie: proj. graf. / poster design: Adam Żebrowski
- Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
- Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
- Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
- Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
- Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
- Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
- Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
- Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
- Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
- Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
- Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
- Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
- Spektakl odwołany
- Spektakl odwołany
- Spektakl odwołany
- Spektakl odwołany
- Spektakl odwołany
- Spektakl odwołany
Opera w dwóch aktach
Libretto: Włodzimierz Wolski
Instrumentacja i przygotowanie partytury: Michał Dobrzyński
Prapremiera: 1.01.1848, Wilno
Premiera tej inscenizacji: 8.06.2019, TW-ON
Koprodukcja: Opera i Filharmonia Podlaska - Europejskie Centrum Sztuki w Białymstoku
Oryginalna polska wersja językowa z polskimi napisami
Debiut operowy wybitnego twórcy teatralnego (lub filmowego) zawsze jest wydarzeniem. Reżyserzy przenoszą swoje doświadczenia, styl, a czasem specyfikę innego medium, nierzadko dokonując w teatrze operowym rzeczy rewolucyjnych. Agnieszka Glińska od lat tworzy znakomite, wysublimowane psychologicznie spektakle na najważniejszych polskich scenach. Jej interpretacje Czechowa (Sztuka bez tytułu i Mewa) dla wielu miały rangę reżyserskich arcydzieł, nikt też nie miał takiej intuicji do wydobycia czarnego humoru ze sztuk Doroty Masłowskiej. W każdym z jej spektakli żywioł muzyki wyzierał spod najbardziej nawet kostycznych tekstów – życzliwi złośnicy powiadali nawet, że u Glińskiej zawsze wszystko zmierza do tańca. W drodze do opery reżyserka zdołała również zadebiutować kinowym musicalem. Czy można sobie wyobrazić Halkę bez sławetnego Mazura i arii Szumią jodły…, w dodatku z Jontkiem – barytonem? W reżyserii tak inteligentnej artystki jak najbardziej, zwłaszcza, że pierwsze, wileńskie libretto uchodzi za bardziej zwarte dramaturgicznie. Zamiast „ulubionych piosenek” dostaniemy więc dojrzały teatralnie dramat psychologiczny…
Obsada
- Halka
- Jontek
- Zofia
- Cześnik
- Marszałek
- Janusz
- Halka
- Jontek
- Zofia
- Cześnik
- Marszałek
- Janusz
- Halka
- Jontek
- Zofia
- Cześnik
- Marszałek
- Janusz
- Halka
- Jontek
- Zofia
- Cześnik
- Marszałek
- Janusz
- Halka
- Jontek
- Zofia
- Cześnik
- Marszałek
- Janusz
- Halka
- Jontek
- Zofia
- Cześnik
- Marszałek
- Janusz
Realizatorzy
- Dyrygent (15/03; 9/05)
- Reżyseria
- Scenografia
- Kostiumy
- Choreografia
- Reżyseria świateł
- Projekcje video
- Przygotowanie chóru
- Konsultacje głosowo-performatywne
- Dyrygent (13/03; 24, 26/04; 28/05)
- Dyrygent (15/03; 9/05)
- Reżyseria
- Scenografia
- Kostiumy
- Choreografia
- Reżyseria świateł
- Projekcje video
- Przygotowanie chóru
- Konsultacje głosowo-performatywne
- Dyrygent (13/03; 24, 26/04; 28/05)
- Dyrygent (15/03; 9/05)
- Reżyseria
- Scenografia
- Kostiumy
- Choreografia
- Reżyseria świateł
- Projekcje video
- Przygotowanie chóru
- Konsultacje głosowo-performatywne
- Dyrygent (13/03; 24, 26/04; 28/05)
- Dyrygent (15/03; 9/05)
- Reżyseria
- Scenografia
- Kostiumy
- Choreografia
- Reżyseria świateł
- Projekcje video
- Przygotowanie chóru
- Konsultacje głosowo-performatywne
- Dyrygent (13/03; 24, 26/04; 28/05)
- Dyrygent (15/03; 9/05)
- Reżyseria
- Scenografia
- Kostiumy
- Choreografia
- Reżyseria świateł
- Projekcje video
- Przygotowanie chóru
- Konsultacje głosowo-performatywne
- Dyrygent (13/03; 24, 26/04; 28/05)
- Dyrygent (15/03; 9/05)
- Reżyseria
- Scenografia
- Kostiumy
- Choreografia
- Reżyseria świateł
- Projekcje video
- Przygotowanie chóru
- Konsultacje głosowo-performatywne
- Dyrygent (13/03; 24, 26/04; 28/05)
Sponsorzy
-
Partnerzy Akademii Operowej
-
Partnerzy Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
-
Partner strategiczny Roku Moniuszki 2019
-
Patroni medialni