Carmen
-
Akt I i II
1 h 30 min
-
Przerwa
ok. 25 min
-
Akt III
1 h
Czas trwania: ok. 3 h
- Zobacz zdjęcie: Fot. K Bieliński
- Zobacz zdjęcie: Fot. K Bieliński
- Zobacz zdjęcie: Fot. K Bieliński
- Zobacz zdjęcie: Fot. K Bieliński
- Zobacz zdjęcie: Fot. K Bieliński
- Zobacz zdjęcie: Fot. K Bieliński
- Zobacz zdjęcie: Fot. K Bieliński
- Zobacz zdjęcie: Fot. K Bieliński
- Zobacz zdjęcie: Fot. K Bieliński
- Zobacz zdjęcie: Fot. K Bieliński
- Zobacz zdjęcie: projekt Adam Żebrowski na podstawie zdj. Łukasz Murgrabia
Opera w czterech aktach
Libretto: Henri Meilhac, Ludovic Halévy
Prapremiera: 3.03.1875, Paryż
Premiera tej inscenizacji: 7.06.2018, TW-ON
Oryginalna francuska wersja językowa z polskimi napisami
Andrzej Chyra i Małgorzata Sikorska-Miszczuk stworzyli idealny duet, pracując wspólnie nad Czarodziejską górą Pawła Mykietyna. Z tekstu-ikony, do którego wielu twórców obawia się podejść, wydestylowali sensy, opowiedzieli historię uniwersalną, a przy tym oddającą ducha czasów. Carmen, która obok Traviaty i La Bohème jest jedną z trzech najczęściej wystawianych oper, to także tekst-ikona. Cytowana na potęgę w tekstach wszelkiego rejestru może budzić postrach w wielu inscenizatorach. Przenikliwość, elegancja i dogłębność interpretacji dzieła Thomasa Manna, które zaprezentowali Chyra i Sikorska-Miszczuk, pozwalają nam spodziewać się zupełnie nowej Carmen, bez nieśmiertelnej czerwonej róży. Paradoksalnym i melancholijnym rewersem ogromnego powodzenia opery jest los jej kompozytora. Georges Bizet, wybitnie utalentowany pianista, mimo sukcesu Poławiaczy pereł przez długi czas borykał się z problemami finansowymi, co wpłynęło na jego zdrowie. Niepowodzenie prapremiery Carmen było dla niego ciosem i zmarł przedwcześnie, bez świadomości tego, że dla kolejnych pokoleń stworzył hymn na cześć miłości i życia.
Obsada
-
- Carmen
- Micaëla
- Frasquita
- Mercédès
- Don José
- Escamillo
-
- Zuniga
- Moralès
- Le Dancaïre
- Remendado
- Lilas Pastia
-
- Micaëla
- Frasquita
- Don José
- Escamillo
- Le Dancaïre
- Remendado
-
- Carmen
- Zuniga
- Moralès
- Lilas Pastia
- Mercédès
-
- Carmen
- Micaëla
- Frasquita
- Mercédès
- Don José
- Escamillo
-
- Zuniga
- Moralès
- Le Dancaïre
- Remendado
-
Lilas Pastia
Bartłomiej Cabaj
(po raz pierwszy w roli)
-
- Micaëla
- Frasquita
- Mercédès
- Don José
- Escamillo
- Le Dancaïre
-
- Remendado
- Carmen
- Zuniga
- Lilas Pastia
- Moralès
-
- Carmen
- Micaëla
- Frasquita
- Mercédès
- Don José
- Escamillo
-
- Zuniga
- Le Dancaïre
- Remendado
- Lilas Pastia
- Moralès
-
- Micaëla
- Frasquita
- Mercédès
- Don José
- Escamillo
- Le Dancaïre
-
- Remendado
- Carmen
- Zuniga
- Moralès
- Lilas Pastia
-
- Carmen
- Micaëla
- Frasquita
- Mercédès
- Don José
- Escamillo
-
- Zuniga
- Moralès
- Le Dancaïre
- Remendado
-
Lilas Pastia
Bartłomiej Cabaj
Realizatorzy
-
- Reżyseria
- Scenografia
- Kostiumy
- Dramaturgia
- Choreografia
- Reżyseria świateł
-
- Przygotowanie chóru
- Projekcje video
- Współpraca dramaturgiczna
- Przygotowanie chóru dziecięcego
- Stylizacja fryzur i charakteryzacja
- Dyrygent
-
- Reżyseria
- Scenografia
- Kostiumy
- Dramaturgia
- Choreografia
- Reżyseria świateł
-
- Przygotowanie chóru
- Projekcje video
- Współpraca dramaturgiczna
- Przygotowanie chóru dziecięcego
- Stylizacja fryzur i charakteryzacja
- Dyrygent
-
- Reżyseria
- Scenografia
- Kostiumy
- Dramaturgia
- Choreografia
- Reżyseria świateł
-
- Przygotowanie chóru
- Projekcje video
- Współpraca dramaturgiczna
- Przygotowanie chóru dziecięcego
- Stylizacja fryzur i charakteryzacja
- Dyrygent
-
- Reżyseria
- Scenografia
- Kostiumy
- Dramaturgia
- Choreografia
- Reżyseria świateł
-
- Przygotowanie chóru
- Projekcje video
- Współpraca dramaturgiczna
- Przygotowanie chóru dziecięcego
- Stylizacja fryzur i charakteryzacja
- Dyrygent
-
- Reżyseria
- Scenografia
- Kostiumy
- Dramaturgia
- Choreografia
- Reżyseria świateł
-
- Przygotowanie chóru
- Projekcje video
- Współpraca dramaturgiczna
- Przygotowanie chóru dziecięcego
- Stylizacja fryzur i charakteryzacja
- Dyrygent
-
- Reżyseria
- Scenografia
- Kostiumy
- Dramaturgia
- Choreografia
- Reżyseria świateł
-
- Przygotowanie chóru
- Projekcje video
- Współpraca dramaturgiczna
- Przygotowanie chóru dziecięcego
- Stylizacja fryzur i charakteryzacja
- Dyrygent
-
- Reżyseria
- Scenografia
- Kostiumy
- Dramaturgia
- Choreografia
- Reżyseria świateł
-
- Przygotowanie chóru
- Projekcje video
- Współpraca dramaturgiczna
- Przygotowanie chóru dziecięcego
- Stylizacja fryzur i charakteryzacja
- Dyrygent
Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Chór dziecięcy „Artos” im. Władysława Skoraczewskiego
Sponsorzy
-
Mecenas Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
-
Partnerzy Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
-
Patroni medialni
Monika Ledzion-Porczyńska
Ewa Tracz
Joanna Kędzior
Anna Bernacka
Dario Di Vietri
Mariusz Godlewski
Remigiusz Łukomski
Kamil Zdebel
Damian Wilma
Tomasz Madej
Maciej Mikołajczyk
Katarzyna Trylnik
Maria Domżał
Paweł Skałuba
Artur Janda
Paweł Trojak
Piotr Maciejowski
Julia Rutigliano
Patrycjusz Sokołowski
Jan Żądło
Joanna Motulewicz
Andrzej Chyra
Barbara Hanicka
Magda Maciejewska
Małgorzata Sikorska-Miszczuk
Jacek Przybyłowicz
Bartosz Nalazek
Mirosław Janowski
Michał Jankowski
Michał Kurkowski
Danuta Chmurska
Marek Bryczyński
Tadeusz Kozłowski