Szanowni Państwo, Drodzy Widzowie,
z wielką niecierpliwością oczekiwaliśmy Państwa powrotu do naszego Teatru. Państwa obecność na widowni określa sens naszej pracy i inspiruje do tworzenia ważnych kreacji scenicznych. Jest niezbędnym ogniwem magicznej relacji pomiędzy twórcą a odbiorcą. Istotą teatru bowiem, a tym samym i opery, jest współuczestnictwo, wymiana energii pomiędzy sceną i widownią, możliwość dzielenia emocji, przeżycia, które potem zabiera się do domu, które niesie nas nierzadko przez długi czas.
Podczas tego trudnego i pełnego nieoczekiwanych wyzwań czasu pozostawaliśmy w gotowości artystycznej, przygotowując się do spotkania z Państwem w gmachu przy Placu Teatralnym. Za pośrednictwem mediów społecznościowych odwiedzaliśmy Państwa w domach. Dziękujemy za gościnę i tak pozytywne przyjęcie naszych transmisji i działań online.
W tym trudnym okresie udało nam się zrealizować pięć z zaplanowanych w mijającym sezonie premier, na które mogliśmy – z zachowaniem wszelkich środków ostrożności – zaprosić Państwa do naszego Teatru.
Nieustannie pracowaliśmy również nad nowym repertuarem, by dziś z radością i nadzieją zaprezentować Państwu wydarzenia sezonu 2021/22.
W nadchodzącym sezonie na publiczność Teatru Wielkiego - Opery Narodowej czeka 6 tytułów premierowych operowych i baletowych, w tym 2 spektakle operowe, których nie udało nam się zagrać w obecnym sezonie, 15 spektakli repertuarowych, wiele wydarzeń specjalnych; koncertów i recitali, spotkania edukacyjne oraz wystawy w Galerii Opera i Muzeum Teatralnym.
24 września tego roku przypada 200. rocznica urodzin wybitnego poety, prozaika, dramatopisarza, malarza, filozofa i wieszcza – Cypriana Kamila Norwida.
Oddając hołd wielkiemu romantycznemu twórcy, Teatr Wielki - Opera Narodowa organizuje koncert NORWIDOWSKIE THEATRUM MUNDI. Dzieło Norwida inspirowało XX-wiecznych artystów – tych, którzy należeli do nurtu muzyki rozrywkowej. Program koncertu obejmuje właśnie utwory muzyki rozrywkowej zainspirowane twórczością poety. Uczestnicy wydarzenia usłyszą m.in. Italiam! Italiam, Marionetki, Moją piosnkę, Bema pamięci żałobny rapsod z repertuaru znakomitego Czesława Niemena, W Weronie Wandy Warskiej, Coraz to z ciebie jako z drzazgi smolnej Stana Borysa, a także Noc nad Norwidem Krzysztofa Cugowskiego i Ty mnie do pieśni pokornej nie wołaj Natalii Sikory.
Utwory zabrzmią w nowych aranżacjach na głos solowy, chór i orkiestrę symfoniczną, a wykonają je znakomici artyści, którzy niejednokrotnie gościli na naszej scenie, m.in.: Małgorzata Walewska, Tomasz Konieczny i Jakub Józef Orliński. Na deskach Opery Narodowej wystąpią również aktorzy Teatru Narodowego, którzy przedstawią fragmenty prozy Norwida. „Liryczną warstwę koncertu chcemy skonfrontować z przestrzenią akcji dramatycznej i opracowanym dramaturgicznie wyborem tekstów mówionych przez aktorów. Zabieg ten ma na celu wytworzenie polifonicznej narracji muzyczno-słownej. Skłonność do dialogu, a nawet polifonizacji mowy poetyckiej, charakterystyczna dla dramatu, jest cechą stałą pisarstwa Norwida i stanowi o jego niezwykle współczesnym charakterze. Chcemy wykorzystać ten dramatyczno-teatralny aspekt twórczości autora i rozciągnąć go na dialog płaszczyzn muzycznej oraz słownej wydarzenia, by nadać mu tym silniejszy sceniczny charakter” – mówią: reżyserka Ewa Rucińska i Waldemar Dąbrowski, dyrektor Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, autorzy koncepcji artystycznej koncertu.
Pierwszą premierą nowego sezonu będzie jedyna w twórczości Ludwiga van Beethovena opera – FIDELIO.
Dwuaktowe dzieło z muzyką Beethovena oraz librettem Josepha Sonnleithnera, Stephana von Breuninga i Georga Friedricha Treitschke widzowie zobaczą już 24 października. To druga, po Diabłach z Loudun Krzysztofa Pendereckiego, koprodukcja Teatru Wielkiego - Opery Narodowej z The Royal Danish Theatre w Kopenhadze. Reżyser spektaklu i zarazem dyrektor artystyczny duńskiej opery – John Fulljames – postrzega dzieło jako manifest wolności, wierności i sprawiedliwości. Ukazuje triumf wyższych wartości nad despotyzmem i okrucieństwem losu. W spektaklu partię Leonory wykona znakomita Ann Petersen, a jako ukochany Florestan partnerować jej będzie Torsten Kerl. Kolejne spektakle: 27, 29 i 31 października.
Drugi premierowy spektakl to wieczór baletowy w dwóch częściach: EXODUS / BIEGUNI-HARNASIE w choreografii Anny Hop i Isadory Weiss.
Exodus w choreografii Anny Hop do muzyki Wojciecha Kilara to realizacja wizji monumentalnego przedstawienia choreograficznego, które w warstwie filozoficznej odnosi się do pojęcia fatum ciążącego nad ludzkim losem. Zbiorowość, będąca bohaterem spektaklu, w wyniku wciąż tych samych błędów popełnianych przez ludzkość uwięziona zostaje w kręgu nieuchronnej powtarzalności. Inspirowana społecznościami ptaków i owadów warstwa ruchowa znakomicie oddaje złożony z jednostek organizm. Warstwa wizualna nawiązuje do crush artowych prac Bogusława Lustyka oraz do Dekalogu Krzysztofa Kieślowskiego.
Koncepcja dramaturgiczna Izadory Weiss, autorki choreografii, a także kostiumów do spektaklu Bieguni-Harnasie, opiera się na śmiałym połączeniu prozy Olgi Tokarczuk z muzyką Karola Szymanowskiego. Artystka sięga po epizod zatytułowany Bieguni z noszącej ten sam tytuł powieści Tokarczuk i łączy go z IV Symfonią „Koncertującą” i Harnasiami kompozytora. Bieguni z opowiadania Tokarczuk to w dużym skrócie współcześni harnasie. Ludzie wolni. Spektakl oparty jest na ciągłym ruchu i nieustannym dążeniu do wolności.
Wartościami łączącymi obie części dyptyku baletowego są: muzyka polska oraz motyw wędrówki i poszukiwania swojego miejsca w świecie. Premiera 13 listopada, spektakle: 14, 16 i 17 listopada.
Kolejną długo wyczekiwaną, bo przełożoną na kolejny sezon premierą będzie CYGANERIA Giacoma Pucciniego w inscenizacji Barbary Wysockiej, którą pokażemy 3 grudnia.
Reżyserka inscenizowała wcześniej na warszawskiej scenie opery Philipa Glassa (Zagłada domu Usherów), Pascala Dusapina (Medeamaterial), Eugeniusza Knapika (Moby Dick), Ludomira Różyckiego (Eros i Psyche) i Giacoma Pucciniego (Tosca). Tym razem w swym spektaklu stworzy klimatyczny obraz społeczności młodych artystów w pejzażu Nowego Jorku lat 70., nawiązujący swoją stylistyką do wczesnych filmów Jima Jarmuscha. Cyganeria Wysockiej będzie opowieścią o wielkich emocjach, rozstaniach i powrotach, o bezwzględnym przeznaczeniu i utracie. Podejmie temat choroby jako „nocnej strony życia” i ukaże historię tragicznej miłości, zwyciężonej przez śmierć. Scenografię spektaklu zaprojektuje Barbara Hanicka. Daty kolejnych wystawień tego tytułu to: 4, 5, 7, 8, 10, 11 i 12 grudnia.
W drugiej części sezonu pokażemy premierę koncertową opery BARBARA RADZIWIŁŁÓWNA Henryka Jareckiego.
Nadchodzi wyjątkowa okazja, aby poznać zapomnianą operę Henryka Jareckiego Barbara Radziwiłłówna (1893), którą w wersji koncertowej przygotuje Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego - Opery Narodowej pod dyrekcją Marty Kluczyńskiej.
Postać kontrowersyjnej królowej Barbary Radziwiłłówny inspirowała malarzy, pisarzy, reżyserów i kompozytorów. Ta najsłynniejsza w dziejach Polski historia miłosna, konflikt pomiędzy szczęściem osobistym a racją stanu i wreszcie zagadkowa śmierć Barbary, której jednym z wyjaśnień jest otrucie przez samą Bonę Sforzę, nie pozostawiła obojętnym także kompozytora Henryka Jareckiego. Barbara jeszcze Gasztołdowa żona – dramat w 3 aktach z epilogiem Dominika Magnuszewskiego stał się pierwowzorem libretta opery. Jarecki kształcił się w Instytucie Muzycznym w Warszawie, będąc przez osiem lat ulubionym uczniem Stanisława Moniuszki, który włączał jego młodzieńcze utwory do programów swoich koncertów kompozytorskich. Twórczość operowa Henryka Jareckiego wpisuje się w polski nurt narodowy „wielkiej opery w dobie pomoniuszkowskiej”, kiedy to charakterystycznym stało się sięganie do tematyki historycznej oraz wielkiej polskiej literatury romantycznej i pozytywistycznej.
Pod koniec XIX wieku ta opera historyczna święciła triumfy we Lwowie, później jednak popadła w zapomnienie w jeszcze większym stopniu niż twórczość operowa działającego w tym samym czasie w Krakowie Władysława Żeleńskiego. Ceniona dyrygentka dotarła do uważanej za zaginioną partytury dzieła, którego manuskrypt szczęśliwie ocalał z pożogi wojennej i obecnie – wraz z rękopisami innych oper Jareckiego – znajduje się w zbiorach Biblioteki Narodowej w Warszawie.
Po 13 latach Mariusz Treliński ponownie sięga po BORYSA GODUNOWA Modesta Musorgskiego. Premiera spektaklu odbędzie się w 2022 roku.
To operowy dramat psychologiczny odsłaniający mechanizm zdobywania i gruntowania władzy zdobytej przemocą i podstępem. Reżyser pierwszy zrealizował Borysa Godunowa w 2008 roku w Litewskim Narodowym Teatrze Opery i Baletu w Wilnie, a rok później w Operze Narodowej w Warszawie. Prasa pisała wówczas, że w interpretacji Trelińskiego jest to „chłodna i surowa, ale sugestywna opowieść o władcy zabitym przez wyrzuty sumienia” („Ruch Muzyczny”) i „rzecz o narodzinach potęgi cara oraz jego upadku” („Gazeta Wyborcza”).
Borys Godunow Modesta Musorgskiego to genialna muzyczna adaptacja iście szekspirowskiej tragedii Aleksandra Puszkina pod tym samym tytułem, odnoszącej się do jednego z najbardziej dramatycznych okresów w dziejach Rosji, zwanego przez historyków wielką smutą. Scenografię do spektaklu stworzy Boris Kudlička.
Ostatnią premierą nadchodzącego sezonu będzie spektakl baletowy w choreografii Krzysztofa Pastora – DRACULA z muzyką Wojciecha Kilara.
Dracula z muzyką Wojciecha Kilara i w choreografii Krzysztofa Pastora stał się sensacją baletową roku 2018. Spektakl powstał na specjalne zamówienie West Australian Ballet i miał swoją światową prapremierę we wrześniu 2018 roku w Perth.
Baletowa adaptacja powieści grozy Brama Stokera Dracula (1897) i jej Oscarowej ekranizacji z roku 1992 w reżyserii Francisa Forda Coppoli opiera się na starannie opracowanej partyturze Michaela Bretta, na którą składają się różne utwory polskiego kompozytora. Z teczki z jego muzyką filmową zaczerpnięto tematy z Ziemi obiecanej, Trędowatej, Kroniki wypadków miłosnych, Gdzieśkolwiek jest, jeśliś jest, Zazdrości i medycyny. Zaś z dorobku muzyki autonomicznej – fragmenty Kościelca 1909, V Symfonii „Adwentowej” i Koncertu na fortepian i orkiestrę. Opowiada historię człowieka prześladowanego przez groźne fatum, które zdjąć z niego może tylko miłość.
Dracula w choreografii Pastora to wzruszający kostiumowy spektakl o uczuciu, którego nie pokona nawet śmierć. Otrzymał nominację do prestiżowej Helpmann Awards w kategorii „Najlepsze przedstawienie baletowe” i trzykrotnie nagrodzono go w konkursie Performing Arts WA Awards – za koncepcję i realizację spektaklu, kostiumy oraz aranżację muzyczną.
Poza spektaklami premierowymi w nowym sezonie przygotowaliśmy dla Państwa wiele tytułów, które pojawiły się w repertuarze Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w sezonach ubiegłych.
18, 19 i 21 września nasza publiczność będzie mogła usłyszeć kantatę sceniczną w trzech częściach CARMINA BURANA (MGNIENIE OKA) Carla Orffa, będącą częścią projektu BMW Art Club. W nowatorskiej interpretacji Borisa Kudlički Carmina Burana stają się̨ wizualno-muzyczną przestrzenią doświadczania zmieniającego się̨ świata. Znakomity scenograf zaprosił do współpracy Jarosława Mikołajewskiego – italianistę, poetę, tłumacza i znawcę literatury średniowiecznej – który na każdy z dwudziestu pięciu utworów w wyborze Orffa odpowiedział własną wersją poetycką.
W tym jeszcze roku zobaczą Państwo na naszej scenie wspaniałe widowisko baletowe KORSARZ w choreografii wybitnego Manuela Legrisa z muzyką Adolphe’a Adama (30 września, 1, 2, 3 października), entuzjastycznie przyjęty w obecnym sezonie spektakl operowy WERTHER Masseneta w reżyserii Willy’ego Deckera (8, 10 października) oraz cieszący się od wielu lat niesłabnącą popularnością spektakl DZIADEK DO ORZECHÓW I KRÓL MYSZY w choreografii Toera van Schayka i Wayne’a Eaglinga z muzyką Piotra Czajkowskiego (18-19, 21-23, 28 i 29 grudnia). Najmłodszą widownię z pewnością ucieszy również powrót na scenę spektaklu Bajko, gdzie jesteś, który zaplanowany jest na 11 i 12 września oraz 8 i 10 grudnia.
W drugiej części sezonu zaprezentujemy następujące spektakle operowe i baletowe:
Mayerling choreografia: Kenneth MacMillan, muzyka: Ferenc Liszt,
Czarodziejski flet W. A. Mozarta, reżyseria: Suzanne Andrade, Barrie Kosky,
Tosca G. Pucciniego, reżyseria: Barbara Wysocka,
Carmen G. Bizeta, reżyseria: Andrzej Chyra,
Rigoletto G. Verdiego, reżyseria: Gilberto Deflo,
Straszny dwór S. Moniuszki, reżyseria: David Pountney,
Traviata G. Verdiego, reżyseria: Mariusz Treliński,
Oniegin P. Czajkowskiego, reżyseria: Mariusz Treliński,
Madame Butterfly G. Pucciniego, reżyseria: Mariusz Treliński,
Burza, choreografia: Krzysztof Pastor, muzyka: Henry Purcell, Thomas Tallis, Robert Johnson, Matthew Locke, Michel van der Aa oraz irańska muzyka tradycyjna.
Od nowego sezonu 2021/22 Teatr Wielki - Opera Narodowa i „Ruch Muzyczny” planują wspólne działania. Zaprosimy Państwa na cykl otwartych spotkań „Ruch w Wielkim” poświęconych spektaklom operowym. Szczegóły tej współpracy i dokładny plan spotkań podamy na początku sezonu 2021/22.
Z pewnością nie ujdzie Państwa uwadze fakt, że naszym dwóm premierom towarzyszy muzyka znakomitego polskiego pianisty, wybitnego kompozytora, laureata wielu nagród i Kawalera Orderu Orła Białego – Wojciecha Kilara.
W lipcu 2022 roku obchodzilibyśmy 90. urodziny tego niekwestionowanego talentu w dziedzinie muzyki poważnej i filmowej. Jest laureatem nagrody BAFTA, Orła – nagrody Polskiej Akademii Filmowej – oraz Cezara, a także Złotej Kaczki, Platynowej Płyty i Nagrody Wielkiej Fundacji Kultury za wybitne osiągnięcia w tej dziedzinie – napisał muzykę do ponad 130 filmów. Jego współpraca z Krzysztofem Zanussim zaowocowała skomponowaniem ścieżki dźwiękowej do ponad czterdziestu obrazów. Za muzykę do filmu Dracula otrzymał nagrodę Stowarzyszenia Kompozytorów Amerykańskich.
Kilar współpracował m.in. z Andrzejem Wajdą, Kazimierzem Kutzem, Krzysztofem Kieślowskim, Stanisławem Różewiczem, Wojciechem Hasem, Tadeuszem Konwickim, Markiem Piwowskim, Romanem Polańskim, Francisem Fordem Coppolą oraz Jane Campion.
Czy w obliczu tak ogromnego dorobku artystycznego, w repertuarze Teatru Wielkiego - Opery Narodowej mogłoby zabraknąć jeszcze jednego wydarzenia specjalnego, upamiętniającego dokonania tego znakomitego kompozytora? Absolutnie nie. Dlatego też w nadchodzącym sezonie zaprosimy Państwa na koncert muzyki filmowej znakomitego Wojciecha Kilara.
W grudniu tego roku odbędą się również dwa koncerty symfoniczne inaugurujące powstały z inicjatywy dyrektora muzycznego TW-ON Patricka Fournilliera nowy cykl.
Chór i Orkiestra to filary Teatru Wielkiego - Opery Narodowej. Wydarzenia muzyczne wpisane w ten projekt artystyczny to znakomita okazja dla obu zespołów, by wystąpić przed publicznością w innej niż zazwyczaj odsłonie – w roli pierwszoplanowej. To również szansa dla muzyków i śpiewaków, by zmierzyć się z odmiennym niż dotychczas repertuarem i tym samym zaprezentować szerszą gamę umiejętności.
Konkurs Moniuszkowski, Koncert Laureatów Konkursu Chopinowskiego, Preludia Premierowe
Premiery operowe poprzedzone zostaną wydarzeniem, które wprowadzi widza w arkana muzyki każdego z kompozytorów. Znany i sprawdzony cykl Preludiów Premierowych to okazja do wysłuchania znakomitych koncertów kameralnych w akustyce Sal Redutowych.
150. rocznica śmierci Stanisława Moniuszki, przypadająca na czerwiec 2022 roku, to idealna okoliczność dla kolejnej edycji Konkursu Moniuszkowskiego, który od 2019 roku jest członkiem Światowej Federacji Międzynarodowych Konkursów Muzycznych.
Organizowany przez Teatr Wielki - Operę Narodową Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Stanisława Moniuszki to największy konkurs wokalny w Polsce. Powołany został w 1992 roku przez Marię Fołtyn. Co trzy lata młodzi artyści z całego świata zbierają się w Warszawie, aby zaprezentować swój talent przed wybitnymi przedstawicielami świata muzyki, a odniesiony tu sukces staje się dla wielu z nich ważnym krokiem ku międzynarodowej karierze.
W gronie dotychczasowych laureatów i finalistów Konkursu znajdują się znakomici artyści, tacy jak: Aleksandra Kurzak, Urszula Kryger, Małgorzata Walewska czy Mariusz Kwiecień.
Do jury Konkursu, obok wybitnych artystów i śpiewaków, zapraszani są również managerowie czołowych światowych teatrów operowych świata.
Do gmachu Teatru Wielkiego - Opery Narodowej organizatorzy Konkursu Chopinowskiego zaproszą Państwa na Koncert Laureatów Konkursu Chopinowskiego.
Tradycyjnie już upływający rok uświetnimy Galą Sylwestrową.
W nowym sezonie artystycznym nie zabraknie również propozycji dla miłośników sztuk pięknych. Muzeum Teatralne oraz Galeria Opera zaproszą na szereg realizowanych dla Państwa wystaw.
Galeria Opera w październiku zainauguruje nowy sezon wystawą Różewicz i obrazy. Już na studiach w Krakowie poeta przyjaźnił się z Drugą Grupą Krakowską. Wiele z tych przyjaźni pielęgnował do końca życia. Do grona tych, z którymi przez lata korespondował należeli: Jerzy Tchórzewski, Jerzy Nowosielski i Ewa Kierska. Na wystawie pokażemy, jaki wpływ malarstwo polskie wywarło na poetę. Odniesiemy się także do cenionych przez Różewicza Rembrandta czy Bacona. Obrazy twórców związanych z Tadeuszem Różewiczem oraz pamiątki artysty, rękopisy, fragmenty tekstów – wszystko to ma służyć zainteresowaniu widza twórczością i postacią Tadeusza Różewicza.
Kolejni artyści, których dzieła zaprezentujemy w przestrzeni Galerii Opera oraz Sal Redutowych w nadchodzącym sezonie to: Jerzy Skolimowski, Jarosław Modzelewski, Janusz Pastwa oraz Adam Styka.
Muzeum Teatralne tym razem rozpocznie sezon ekspozycją zrealizowaną we współpracy z Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu, przybliżając sylwetkę wielkiego artysty estradowego – Mieczysława Fogga. Na wystawie znajdą się pamiątki pochodzące z rodzinnego archiwum Michała Fogga, prawnuka artysty, oraz zbiorów Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu. Wśród nich unikatowe, nieudostępniane wcześniej szerszej publiczności eksponaty, m.in. fotografie z występów, odznaki, pamiątki z podróży, frak estradowy, kombinezon powstańczy oraz kroniki prowadzone przez jego pierwszą żonę artysty – Irenę Fogg. Jednym z najcenniejszych przedmiotów będzie pianino, które towarzyszyło pieśniarzowi prawie przez całe życie artystyczne. Wystawę zatytułowaną Mieczysław Fogg. Pieśniarz Polaków. będzie można zobaczyć już od września tego roku. Kolejnym projektem muzeum będą warsztaty dla dzieci Potażernia, czyli filozofia w warzywniku. Celem zajęć będzie przybliżenie młodym dawnych form teatralnych oraz rozbudzenie ich zainteresowania muzyką dawną oraz historią. Projekt realizowany będzie we współpracy z Muzeum Narodowym w Warszawie.
W październiku w Salach Redutowych Muzeum Teatralne przygotuje projekt poświęcony braciom Kochanowskim: Janowi, Andrzejowi oraz Mikołajowi oraz jego synowi Piotrowi. Prezentując wykłady popularnonaukowe, warsztaty tańca renesansowego, programy literacko-muzyczne i widowiska taneczne stworzymy wydarzenie, gromadzące w Muzeum Teatralnym szerokie grono odbiorców – od rodzin z dziećmi, przez amatorów kultury i tańca dawnego, po miłośników i znawców literatury renesansu.
To jednak nie wszystkie edukacyjne wydarzenia tego sezonu. Dział edukacji Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, poza znanymi już od wielu lat młodym i tym nieco dojrzalszym uczestnikom cyklicznymi programami, takimi jak: Poranki muzyczne, Uniwersytet wiedzy operowej, czy Spotkania z Muzalindą zaskoczy nowymi propozycjami.
Godnym uwagi będzie chociażby nowy projekt – WarsztatON 5+, 7+ oraz 15+, a zwłaszcza ta jego część, która będzie skierowana do najstarszych uczestników, umiejących czytać zapisy nutowe. Uczestnicy WarsztatON-u będą mieli niepowtarzalną okazję do zaprezentowania własnych aranżacji przedstawionych przez nas zapisów oraz do ich wysłuchania w wykonaniu muzyków Teatru Wielkiego - Opery Narodowej.
Czekamy na Państwa w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej. Liczymy na to, że starannie zaplanowane przez nas wydarzenia spełnią Państwa oczekiwania!
***
INFORMACJE DOTYCZĄCE BILETÓW:
Bilety na spektakle i wydarzenia nowego sezonu zaplanowane do końca 2021 roku będą dostępne przez stronę teatrwielki.pl oraz stacjonarnie w kasach Teatru już od 22 czerwca.
Sprzedaż biletów na spektakle i wydarzenia od stycznia do czerwca 2022 rozpoczniemy w październiku. O dokładnej dacie startu sprzedaży na drugą połowę sezony będziemy Państwa informować za pośrednictwem strony internetowej Teatru, newslettera i mediów społecznościowych.
Kasy biletowe w holu głównym będą do Państwa dyspozycji w dniach:
w czerwcu czynne codziennie w godz. 11.00–19.00,
w dniach 1 lipca – 31 sierpnia: nieczynne
Butik i kasa biletowa w lewym skrzydle teatru czynne będą w dniach:
w czerwcu czynne codziennie w godz. 11.00–19.00,
w dniach 1 lipca – 31 sierpnia: od środy do niedzieli w godz. 11.00–19.00
Biuro Organizacji Widowni czynne jest w dni powszednie w godz. 11.00–19.00
Prosimy o kontakt telefoniczny na numery telefonów: 22 826 50 19, 22 692 02 08, 22 692 02 10
lub o kontakt mailowy: bow@teatrwielki.pl.
Rezerwacje biletów przyjmowane są wyłącznie telefonicznie w godzinach pracy biura.
Galeria Opera czynna jest w dniach:
wtorek–sobota w godz. 12.00–18.00 oraz dla widzów spektakli przed ich rozpoczęciem oraz w antraktach. Bilety dostępne są w butiku.
w dniach 1 lipca – 31 sierpnia: od środy do niedzieli w godz. 12.00–18.00
Rekomendujemy zakup biletów online – poprzez stronę butik.teatrwielki.pl.
AKTUALIZOWANE NA BIEŻĄCO INFORMACJE DOTYCZĄCE ZASAD BEZPIECZEŃSTWA ZNAJDUJĄ SIĘ NA STRONIE TEATRWIELKI.PL W ZAKŁADCE „O BEZPIECZEŃSTWIE”.