Darkness
Johann Sebastian Bach, Antonio Vivaldi, Philip Glass, Armand Amar / Izadora Weiss
-
Część I
ok. 30 min
-
Przerwa
20 min
-
Część II
ok. 45 min
Czas trwania: 1 h 35 min
- Zobacz zdjęcie: Projekt plakatu: Adam Żebrowski na podst. zdj. Ewy Krasuckiej, na zdjęciu Yurika Kitano
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Ewa Krasucka
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Ewa Krasucka
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Ewa Krasucka
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Ewa Krasucka
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Ewa Krasucka
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Ewa Krasucka
- Zobacz zdjęcie:
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Ewa Krasucka
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Ewa Krasucka
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Ewa Krasucka
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Ewa Krasucka
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Ewa Krasucka
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Marta Wódz
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Marta Wódz
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Marta Wódz
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Marta Wódz
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Ewa Krasucka
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Ewa Krasucka
- Zobacz zdjęcie: fot. / photo Ewa Krasucka
Balet w dwóch częściach
Libretto: Izadora Weiss
Muzyka: Johann Sebastian Bach, Antonio Vivaldi, Philip Glass, Armand Amar oraz muzyka starofrancuska
Prapremiera: 14.06.2017, Polski Balet Narodowy
„Żyjemy tak jak śnimy – samotnie” – pisał Joseph Conrad. Utalentowana choreografka Izadora Weiss w swoim autorskim spektaklu Darkness, zainspirowanym Jądrem ciemności, zagląda pod powłokę samotności kobiet uwikłanych w przejawy przemocy. Przenika wciąż głębiej i głębiej, jakby szukając Conradowskiego epicentrum mroku. Siła, władza, nadużycie..., gdzie to się zaczyna? – zdaje się pytać twórczyni przedstawienia. Przemoc mężczyzn wobec kobiet przedstawia jako tytułową ciemność, która nie zapada nagle, tylko ma swoje fazy i odcienie szarości. Przejmująca opowieść o osamotnieniu, o granicach milczenia i społecznym przyzwoleniu na przemoc rozgrywa się na scenie w ascetycznym wnętrzu. Trzynastu artystów Polskiego Baletu Narodowego tańczy poza katalogiem klasycznych form, zaskakuje nieprzewidywalnymi sekwencjami ruchów. Część pierwsza – historia Lili rozgrywa się przy dźwiękach Bacha i Vivaldiego, druga – los Jasmin, opowiadana jest przy muzyce Glassa i Amara. Kobieta kontra mężczyzna, mężczyzna kontra kobieta i ta ciemność, od której nie wiadomo jak uciec. Poszczególne epizody, choć symboliczne, poetyckie, dźgają wyobraźnię jak realne akty przemocy. Obrazy są piękne, ale bolesne.
Obsada
- Lilli
- Gejsza
- Ojciec
- Chłopak
-
Lorenzo Alberti
- Jasmin
- Anioł
- Matka
- Dziewczyna 1
- Dziewczyna 2
- Pan
- Lilli
- Gejsza
- Ojciec
- Chłopak
-
Lorenzo Alberti
- Jasmin
- Anioł
- Matka
- Dziewczyna 1
- Dziewczyna 2
- Pan
- Lilli
- Gejsza
- Ojciec
- Chłopak
-
Lorenzo Alberti
- Jasmin
- Anioł
- Matka
- Dziewczyna 1
- Dziewczyna 2
- Pan
- Lilli
- Gejsza
- Ojciec
- Chłopak
-
Lorenzo Alberti
- Jasmin
- Anioł
- Matka
- Dziewczyna 1
- Dziewczyna 2
- Pan
- Lilli
- Gejsza
- Ojciec
- Chłopak
-
Lorenzo Alberti
- Jasmin
- Anioł
- Matka
- Dziewczyna 1
- Dziewczyna 2
- Pan
Realizatorzy
- Libretto, choreografia i scenografia
- Światła
- Libretto, choreografia i scenografia
- Światła
- Libretto, choreografia i scenografia
- Światła
- Libretto, choreografia i scenografia
- Światła
- Libretto, choreografia i scenografia
- Światła
Polski Balet Narodowy
Muzyka z nagrań
Sponsorzy
-
Mecenas Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
-
Partnerzy Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
-
Patroni medialni