Carmen
-
Akt I i II
1 h 30 min
-
Przerwa
ok. 25 min
-
Akt III
1 h
Czas trwania: ok. 3 h
- Zobacz zdjęcie: Fot. K Bieliński
- Zobacz zdjęcie: Fot. K Bieliński
- Zobacz zdjęcie: Fot. K Bieliński
- Zobacz zdjęcie: Fot. K Bieliński
- Zobacz zdjęcie: Fot. K Bieliński
- Zobacz zdjęcie: Fot. K Bieliński
- Zobacz zdjęcie: Fot. K Bieliński
- Zobacz zdjęcie: Fot. K Bieliński
- Zobacz zdjęcie: Fot. K Bieliński
- Zobacz zdjęcie: Fot. K Bieliński
- Zobacz zdjęcie: projekt Adam Żebrowski na podstawie zdj. Łukasz Murgrabia
- Spektakl odwołany
- Spektakl odwołany
- Spektakl odwołany
- Spektakl odwołany
- Spektakl odwołany
Opera w czterech aktach
Libretto: Henri Meilhac, Ludovic Halévy
Prapremiera: 3.03.1875, Paryż
Premiera tej inscenizacji: 7.06.2018, TW-ON
Oryginalna francuska wersja językowa z polskimi napisami
Sewilla, XIX wiek – bardzo popularna destynacja w świecie opery. Opowieść kręci się wokół Carmen, Cyganki (dziś powiedzielibyśmy Romki), obiektu (dziś unikalibyśmy takiego określenia) pożądania wszystkich mężczyzn w okolicy. Carmen wręcza śmiercionośny kwiat sierżantowi Don Josemu. Wybucha bójka, kobieta kusi żołnierza obietnicą miłości, on pozwala jej uciec, za co zostaje osadzony w karcerze. Tytułowa bohaterka uwodzi i rozgrywa przeciwko sobie mężczyzn. Podobna czystemu żywiołowi przetacza się życiem napotkanych na drodze osób. Siłą napędową są oczywiście skrajne emocje i żądze, a gdyby wejrzeć głębiej, znaleźlibyśmy ciemność i mrok. Chyra porywająco ukazuje dwie strony Carmen: kolorową i zmysłową niczym z latynoskiego teledysku oraz mroczną i stalową, przywodzącą na myśl plac budowy upiornego megalopolis. Na konto Carmen prawdopodobnie zapisać wolno także jej ojca Georges’a Bizeta, zmarłego niedługo po prapremierze w 1875 roku. Arcydzielną i ówcześnie nowatorską operę przyjęto z chłodem i lekceważeniem.
Obsada
- Carmen
- Micaëla
- Frasquita
- Mercédès
- Don José
- Escamillo
- Zuniga
- Moralès
- Le Dancaïre
- Remendado
- Carmen
- Micaëla
- Frasquita
- Mercédès
- Don José
- Escamillo
- Zuniga
- Moralès
- Le Dancaïre
- Remendado
- Carmen
- Micaëla
- Frasquita
- Mercédès
- Don José
- Escamillo
- Zuniga
- Moralès
- Le Dancaïre
- Remendado
- Carmen
- Micaëla
- Frasquita
- Mercédès
- Don José
- Escamillo
- Zuniga
- Moralès
- Le Dancaïre
- Remendado
- Carmen
- Micaëla
- Frasquita
- Mercédès
- Don José
- Escamillo
- Zuniga
- Moralès
- Le Dancaïre
- Remendado
Realizatorzy
- Dyrygent
- Reżyseria
- Scenografia
- Kostiumy
- Reżyseria świateł
- Choreografia
- Projekcje video
- Dramaturgia
- Współpraca dramaturgiczna
- Przygotowanie chóru
- Przygotowanie chóru dziecięcego
- Stylizacja fryzur i charakteryzacja
- Dyrygent
- Reżyseria
- Scenografia
- Kostiumy
- Reżyseria świateł
- Choreografia
- Projekcje video
- Dramaturgia
- Współpraca dramaturgiczna
- Przygotowanie chóru
- Przygotowanie chóru dziecięcego
- Stylizacja fryzur i charakteryzacja
- Dyrygent
- Reżyseria
- Scenografia
- Kostiumy
- Reżyseria świateł
- Choreografia
- Projekcje video
- Dramaturgia
- Współpraca dramaturgiczna
- Przygotowanie chóru
- Przygotowanie chóru dziecięcego
- Stylizacja fryzur i charakteryzacja
- Dyrygent
- Reżyseria
- Scenografia
- Kostiumy
- Reżyseria świateł
- Choreografia
- Projekcje video
- Dramaturgia
- Współpraca dramaturgiczna
- Przygotowanie chóru
- Przygotowanie chóru dziecięcego
- Stylizacja fryzur i charakteryzacja
- Dyrygent
- Reżyseria
- Scenografia
- Kostiumy
- Reżyseria świateł
- Choreografia
- Projekcje video
- Dramaturgia
- Współpraca dramaturgiczna
- Przygotowanie chóru
- Przygotowanie chóru dziecięcego
- Stylizacja fryzur i charakteryzacja
Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Chór dziecięcy „Artos” im. Władysława Skoraczewskiego
Sponsorzy
-
Więcej wydarzeń ze świata muzyki klasycznej w aplikacji ONSTAGE
-
Partnerzy Akademii Operowej
-
Partnerzy Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
-
Partner technologiczny
-
Patroni medialni