• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2024/25
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Tosca

Giacomo Puccini

  • AKT I

    50 min

  • Przerwa

    20 min

  • AKT II

    45 min

  • Przerwa

    20 min

  • AKT III

    30 min

Czas trwania: ok. 3 h

  • Zobacz zdjęcie: proj. graf. Adam Żebrowski proj. graf. Adam Żebrowski
  • Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński fot. Krzysztof Bieliński
  • Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński fot. Krzysztof Bieliński
  • Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński fot. Krzysztof Bieliński
  • Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński fot. Krzysztof Bieliński
  • Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński fot. Krzysztof Bieliński
  • Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński fot. Krzysztof Bieliński
  • Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński fot. Krzysztof Bieliński
  • Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński fot. Krzysztof Bieliński
  • Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński fot. Krzysztof Bieliński
  • Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński fot. Krzysztof Bieliński
  • Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński fot. Krzysztof Bieliński
  • 23 lutego 2019 sobota 19:00 Sala Moniuszki
  • 24 lutego 2019 niedziela 18:00 Sala Moniuszki
  • 26 lutego 2019 wtorek 19:00 Sala Moniuszki
  • 27 lutego 2019 środa 19:00 Sala Moniuszki
  • 28 lutego 2019 czwartek 19:00 Sala Moniuszki
  • 1 marca 2019 piątek 19:00 Sala Moniuszki
  • 2 marca 2019 sobota 19:00 Sala Moniuszki
  • 3 marca 2019 niedziela 18:00 Sala Moniuszki
Daty spektakli
  • Czas trwania
  • Zdjęcia
  • Wideo

Opera w trzech aktach
Libretto: Luigi Illica, Giuseppe Giacosa wg sztuki Victoriena Sardou
Prapremiera: 14.01.1900, Rzym
Premiera tej inscenizacji: 23.02.2019, TW-ON
Oryginalna włoska wersja językowa z polskimi napisami

Informujemy, że z niektórych miejsc III balkonu widoczność tablicy świetlnej może być ograniczona.

„W polu miłosnym chęć samobójstwa pojawia się często: wywołuje ją cokolwiek” – pisał Roland Barthes. W Tosce samobójstwo popełnia ta, która kochała, gdy już wie, że zabiła oprawcę, ale nie ocaliła ukochanego. Podwójna śmierć to finał miłości uwikłanej w tryby polityki. Śpiewaczka i malarz, miłość i zbrodnia – ten mroczny klasyk o zakochanej kobiecie, która angażuje się w niebezpieczną grę z władzą, nie przestaje budzić wielkich emocji. Od swojej premiery w rzymskim Teatro Constanzi w 1900 roku nęci kolejnych reżyserów. Kim okaże się dzisiaj heroina gotowa targować się ze śmiercią o życie ukochanego? Kogo w niej usłyszy Barbara Wysocka – reżyserka, która w 2009 roku podbiła publiczność swoim brawurowym wystawieniem Zagłady domu Usherów wyróżnionym Paszportem „Polityki”? Czekając w napięciu na nieuchronną śmierć Toski, zderzymy się ze szczątkami świata, który porusza swoją aktualnością.

Obsada

2019-02-23 | 19:00
    • Mikołaj Zalasiński

      Scarpia
    • Mateusz Zajdel

      Spoletta
    • Massimo Giordano

      Cavaradossi
    • José Fardilha

      Zakrystian
    • Svetlana Kasyan

      Tosca
    • Jasin Rammal-Rykała

      Angelotti
    • Adam Kruszewski

      Sciarrone
    • Michał Piskor

      Artur Żołnacz

      Strażnik
    • Antoni Karaś

      Kosma Łoś

      Leon Marut

      Pastuszek
    • Krzysztof Szumański

      Scarpia
    • Mateusz Zajdel

      Spoletta
    • Mickael Spadaccini

      Cavaradossi
    • José Fardilha

      Zakrystian
    • Ewa Vesin

      Tosca
    • Jasin Rammal-Rykała

      Angelotti
    • Adam Kruszewski

      Sciarrone
    • Michał Piskor

      Artur Żołnacz

      Strażnik
    • Antoni Karaś

      Kosma Łoś

      Leon Marut

      Pastuszek
    • Mikołaj Zalasiński

      Scarpia
    • Mateusz Zajdel

      Spoletta
    • Massimo Giordano

      Cavaradossi
    • José Fardilha

      Zakrystian
    • Svetlana Kasyan

      Tosca
    • Jasin Rammal-Rykała

      Angelotti
    • Adam Kruszewski

      Sciarrone
    • Michał Piskor

      Artur Żołnacz

      Strażnik
    • Antoni Karaś

      Kosma Łoś

      Leon Marut

      Pastuszek
    • Krzysztof Szumański

      Scarpia
    • Mateusz Zajdel

      Spoletta
    • Mickael Spadaccini

      Cavaradossi
    • José Fardilha

      Zakrystian
    • Ewa Vesin

      Tosca
    • Jasin Rammal-Rykała

      Angelotti
    • Adam Kruszewski

      Sciarrone
    • Michał Piskor

      Artur Żołnacz

      Strażnik
    • Antoni Karaś

      Kosma Łoś

      Leon Marut

      Pastuszek
    • Mikołaj Zalasiński

      Scarpia
    • Mateusz Zajdel

      Spoletta
    • Massimo Giordano

      Cavaradossi
    • José Fardilha

      Zakrystian
    • Svetlana Kasyan

      Tosca
    • Jasin Rammal-Rykała

      Angelotti
    • Adam Kruszewski

      Sciarrone
    • Michał Piskor

      Artur Żołnacz

      Strażnik
    • Antoni Karaś

      Kosma Łoś

      Leon Marut

      Pastuszek
    • Krzysztof Szumański

      Scarpia
    • Mateusz Zajdel

      Spoletta
    • Mickael Spadaccini

      Cavaradossi
    • José Fardilha

      Zakrystian
    • Ewa Vesin

      Tosca
    • Jasin Rammal-Rykała

      Angelotti
    • Adam Kruszewski

      Sciarrone
    • Michał Piskor

      Artur Żołnacz

      Strażnik
    • Antoni Karaś

      Kosma Łoś

      Leon Marut

      Pastuszek
    • Mikołaj Zalasiński

      Scarpia
    • Mateusz Zajdel

      Spoletta
    • Massimo Giordano

      Cavaradossi
    • José Fardilha

      Zakrystian
    • Svetlana Kasyan

      Tosca
    • Jasin Rammal-Rykała

      Angelotti
    • Adam Kruszewski

      Sciarrone
    • Michał Piskor

      Artur Żołnacz

      Strażnik
    • Antoni Karaś

      Kosma Łoś

      Leon Marut

      Pastuszek
    • Krzysztof Szumański

      Scarpia
    • Mateusz Zajdel

      Spoletta
    • Mickael Spadaccini

      Cavaradossi
    • José Fardilha

      Zakrystian
    • Ewa Vesin

      Tosca
    • Jasin Rammal-Rykała

      Angelotti
    • Adam Kruszewski

      Sciarrone
    • Michał Piskor

      Artur Żołnacz

      Strażnik
    • Antoni Karaś

      Kosma Łoś

      Leon Marut

      Pastuszek

Realizatorzy

    • Barbara Hanicka Barbara Hanicka

      Scenografia
    • Julia Kornacka

      Kostiumy
    • Marc Heinz

      Reżyseria świateł
    • Lea Mattausch

      Artur Sienicki

      Projekcje video
    • Barbara Wysocka Barbara Wysocka

      Reżyseria
    • Jacek Przybyłowicz

      Choreografia
    • Mirosław Janowski

      Przygotowanie chóru
    • Danuta Chmurska

      Przygotowanie chóru dziecięcego
    • Mateusz Stępniak

      Projekty charakteryzacji i fryzur
    • Tadeusz Kozłowski

      Dyrygent
    • Barbara Hanicka Barbara Hanicka

      Scenografia
    • Julia Kornacka

      Kostiumy
    • Marc Heinz

      Reżyseria świateł
    • Lea Mattausch

      Artur Sienicki

      Projekcje video
    • Barbara Wysocka Barbara Wysocka

      Reżyseria
    • Jacek Przybyłowicz

      Choreografia
    • Mirosław Janowski

      Przygotowanie chóru
    • Danuta Chmurska

      Przygotowanie chóru dziecięcego
    • Mateusz Stępniak

      Projekty charakteryzacji i fryzur
    • Tadeusz Kozłowski

      Dyrygent
    • Barbara Hanicka Barbara Hanicka

      Scenografia
    • Julia Kornacka

      Kostiumy
    • Marc Heinz

      Reżyseria świateł
    • Lea Mattausch

      Artur Sienicki

      Projekcje video
    • Barbara Wysocka Barbara Wysocka

      Reżyseria
    • Jacek Przybyłowicz

      Choreografia
    • Mirosław Janowski

      Przygotowanie chóru
    • Danuta Chmurska

      Przygotowanie chóru dziecięcego
    • Mateusz Stępniak

      Projekty charakteryzacji i fryzur
    • Tadeusz Kozłowski

      Dyrygent
    • Barbara Hanicka Barbara Hanicka

      Scenografia
    • Julia Kornacka

      Kostiumy
    • Marc Heinz

      Reżyseria świateł
    • Lea Mattausch

      Artur Sienicki

      Projekcje video
    • Barbara Wysocka Barbara Wysocka

      Reżyseria
    • Jacek Przybyłowicz

      Choreografia
    • Mirosław Janowski

      Przygotowanie chóru
    • Danuta Chmurska

      Przygotowanie chóru dziecięcego
    • Mateusz Stępniak

      Projekty charakteryzacji i fryzur
    • Tadeusz Kozłowski

      Dyrygent
    • Barbara Hanicka Barbara Hanicka

      Scenografia
    • Julia Kornacka

      Kostiumy
    • Marc Heinz

      Reżyseria świateł
    • Lea Mattausch

      Artur Sienicki

      Projekcje video
    • Barbara Wysocka Barbara Wysocka

      Reżyseria
    • Jacek Przybyłowicz

      Choreografia
    • Mirosław Janowski

      Przygotowanie chóru
    • Danuta Chmurska

      Przygotowanie chóru dziecięcego
    • Mateusz Stępniak

      Projekty charakteryzacji i fryzur
    • Tadeusz Kozłowski

      Dyrygent
    • Barbara Hanicka Barbara Hanicka

      Scenografia
    • Julia Kornacka

      Kostiumy
    • Marc Heinz

      Reżyseria świateł
    • Lea Mattausch

      Artur Sienicki

      Projekcje video
    • Barbara Wysocka Barbara Wysocka

      Reżyseria
    • Jacek Przybyłowicz

      Choreografia
    • Mirosław Janowski

      Przygotowanie chóru
    • Danuta Chmurska

      Przygotowanie chóru dziecięcego
    • Mateusz Stępniak

      Projekty charakteryzacji i fryzur
    • Tadeusz Kozłowski

      Dyrygent
    • Barbara Hanicka Barbara Hanicka

      Scenografia
    • Julia Kornacka

      Kostiumy
    • Marc Heinz

      Reżyseria świateł
    • Lea Mattausch

      Artur Sienicki

      Projekcje video
    • Barbara Wysocka Barbara Wysocka

      Reżyseria
    • Jacek Przybyłowicz

      Choreografia
    • Mirosław Janowski

      Przygotowanie chóru
    • Danuta Chmurska

      Przygotowanie chóru dziecięcego
    • Mateusz Stępniak

      Projekty charakteryzacji i fryzur
    • Tadeusz Kozłowski

      Dyrygent
    • Barbara Hanicka Barbara Hanicka

      Scenografia
    • Julia Kornacka

      Kostiumy
    • Marc Heinz

      Reżyseria świateł
    • Lea Mattausch

      Artur Sienicki

      Projekcje video
    • Barbara Wysocka Barbara Wysocka

      Reżyseria
    • Jacek Przybyłowicz

      Choreografia
    • Mirosław Janowski

      Przygotowanie chóru
    • Danuta Chmurska

      Przygotowanie chóru dziecięcego
    • Mateusz Stępniak

      Projekty charakteryzacji i fryzur
    • Tadeusz Kozłowski

      Dyrygent

Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Chór dziecięcy „Artos” im. Władysława Skoraczewskiego

Streszczenie

  • AKT I

    9:00 Mario Cavaradossi, artysta malarz, pracuje w zabytkowej kaplicy, odnawiając fresk przedstawiający Marię Magdalenę. Nie wie, że w świątyni ukrył się Cesare Angelotti, zbieg z więzienia. Zakrystian pomaga malarzowi w przygotowaniach, potem odchodzi. Angelotti, myśląc że jest sam, wychodzi i natyka się na Cavaradossiego. Ten obiecuje mu swoją pomoc. W tym momencie zjawia się jednak zazdrosna kochanka malarza, sławna śpiewaczka Floria Tosca. Cavaradossi ukrywa uciekiniera. Tosca widząc zmieszanie malarza, podejrzewa go o zdradę. Cavaradossi przekonuje ją o swojej miłości i odsyła, po czym wraz z Angelottim opuszczają kościół.

    11:00 Zakrystian przekazuje wieść o domniemanym zwycięstwie wojsk systemowych nad siłami rewolucji.
    Zarządzone zostają przygotowania do Te Deum oraz wieczorny specjalny koncert, podczas którego zaśpiewać ma Tosca. Nagle zjawia się Scarpia, prefekt rzymskiej policji, w asyście swoich ludzi. Przeszukuje kościół w poszukiwaniu zbiega i pośród wielu śladów obecności Angelottiego znajduje wachlarz hrabiny Attavanti, siostry Angelottiego, która najprawdopodobniej pomogła bratu się ukryć.

    11:30 Powraca Tosca, szuka Cavaradossiego, ale zamiast niego spotyka Scarpię, który wyraźnie zabiega o jej względy i sugeruje, że Cavaradossi ma romans z hrabiną Attavanti. Doprowadza tym Toskę do wściekłości i rozpaczy. Kiedy zazdrosna Tosca wybiega z kościoła, by rozmówić się z narzeczonym w jego willi, Scarpia rozkazuje ją śledzić. Akt pierwszy kończy aria Scarpii, który daje wyraz swojemu pożądaniu.

  • AKT II


    20:00
    Kwatera główna policji, Palazzo Farnese. Scarpia rozmyśla o Tosce. Przychodzi Spoletta i zdaje Scarpii raport z przeszukania willi Cavaradossiego: wprawdzie nie znalazł zbiega, ale za to aresztował malarza. W innej części budynku rozpoczyna się koncert Toski, transmitowany przez telewizję. Zostaje wprowadzony Cavaradossi – pytany o pomoc udzieloną Angelottiemu zaprzecza i wskazuje na brak dowodów.

    21:00 Przychodzi Tosca. Cavaradossi zostaje odprowadzony na dalsze przesłuchanie i tortury. Scarpia szantażując Toskę cierpieniem ukochanego, próbuje wydobyć od niej informację o miejscu, gdzie schronił się więzień. Tosca pod wielkim naciskiem łamie się i zdradza tajemnicę: Cavaradossi ukrył Angelottiego w studni w ogrodzie. Sciarrone, jeden ze zbirów Scarpii przynosi wiadomość o klęsce wojsk reżimu. Cavaradossi szydzi ze Scarpii, ciesząc się z jego przegranej. Zostaje skazany na śmierć.

    24:00 Tosca zostaje sama ze Scarpią, który wyznaje jej, że od dawna ją obserwuje i że jest ona obiektem jego pożądania. Zszokowana Tosca błaga go o uwolnienie Cavaradossiego. Jednak cena jest wysoka, śpiewaczka ostatecznie przystaje na układ, w którym w zamian za życie Cavaradossiego i przepustkę pozwalającą na opuszczenie Rzymu ma oddać się Scarpii. W kulminacyjnym momencie Tosca zabija Scarpię, zabiera podpisany przez niego glejt i ucieka.

  • AKT III


    03:00
    nad ranem Zamek Świętego Anioła – więzienie, w którym Cavaradossi czeka na stracenie. Skazany odmawia spotkania z księdzem, ale chce napisać ostatni list do Toski. Wbiega Tosca. Opowiada o zabójstwie Scarpii oraz o pomyśle, który może ocalić życie ukochanego: instruuje go, jak powinien upaść po rozstrzelaniu, które zgodnie z ostatnim rozkazem Scarpii ma być mistyfikacją.

    04:00 Cavaradossi zostaje odprowadzony na miejsce stracenia. Tosca obserwuje przygotowania do egzekucji, a potem fikcyjne rozstrzelanie. Kiedy jednak pełna nadziei podbiega do ukochanego, odkrywa, że Scarpia ją oszukał i Mario nie żyje. Wkracza policja, która w międzyczasie odkryła morderstwo Scarpii. Tosca wyrywa się strażnikom i popełnia samobójstwo.

Sponsorzy

  • Mecenas Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

  • - PZU
  • Partnerzy Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

  • Inglot
  • Patroni medialni

  • - Polskie Radio Program 2
  • Harvard Business Review Polska
  • Pani
  • Twój Styl
  • Patron medialny premiery

  • Partner wydarzenia

  • Instytut Włoski
  • Partner bankietu

  • Podróże z muzyką i winem
  • Dos Gardenias
  • Focaccia
  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: [email protected]

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''