• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Korsarz

Adolphe Adam i in. / Manuel Legris wg Mariusa Petipy

  • AKT I

    40 min

  • Przerwa

    20 min

  • AKT II

    35 min

  • Przerwa

    20 min

  • AKT III

    45 min

Czas trwania: 2 h 55 min

  • Zobacz zdjęcie: proj. graf. Adam Żebrowski proj. graf. Adam Żebrowski
  • Zobacz zdjęcie: „Korsarz”, Polski Balet Narodowy, fot. Ewa Krasucka „Korsarz”, Polski Balet Narodowy, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: 2. „Korsarz”: Yuka Ebihara jako Medora i Patryk Walczak jako Konrad, fot. Ewa Krasucka 2.	„Korsarz”: Yuka Ebihara jako Medora i Patryk Walczak jako Konrad, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Korsarz”: Vladimir Yaroshenko jako Konrad, fot. Ewa Krasucka „Korsarz”: Vladimir Yaroshenko jako Konrad, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Korsarz”: Mai Kageyama jako Medora i Wojciech Ślęzak jako Pasza Seyd, fot. Ewa Krasucka „Korsarz”: Mai Kageyama jako Medora i Wojciech Ślęzak jako Pasza Seyd, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Korsarz”: Paweł Koncewoj jako Pasza Seyd oraz Polski Balet Narodowy jako Niewolnice, fot. Ewa Krasucka „Korsarz”: Paweł Koncewoj jako Pasza Seyd oraz Polski Balet Narodowy jako Niewolnice, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Korsarz”: Ryota Kitai jako Lanquedem, fot. Ewa Krasucka „Korsarz”: Ryota Kitai jako Lanquedem, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Korsarz”: Yurika Kitano, Melissa Abel i Palina Rusetskaya jako Odaliski, fot. Ewa Krasucka „Korsarz”: Yurika Kitano, Melissa Abel i Palina Rusetskaya jako Odaliski, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Korsarz”: Patryk Walczak jako Konrad, fot. Ewa Krasucka „Korsarz”: Patryk Walczak jako Konrad, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Korsarz”: Mai Kageyama jako Medora i Vladimir Yaroshenko jako Konrad, fot. Ewa Krasucka „Korsarz”: Mai Kageyama jako Medora i Vladimir Yaroshenko jako Konrad, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Korsarz”, Melissa Abel i Polski Balet Narodowy w scenie „Ożywiony ogród”, fot. Ewa Krasucka „Korsarz”, Melissa Abel i Polski Balet Narodowy w scenie „Ożywiony ogród”, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Korsarz”: Rosa Pierro jako Zulmea i Rinaldo Venuti jako Birbanto, fot. Ewa Krasucka „Korsarz”: Rosa Pierro jako Zulmea i Rinaldo Venuti jako Birbanto, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Korsarz”: Yuka Ebihara jako Medora, fot. Ewa Krasucka „Korsarz”: Yuka Ebihara jako Medora, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Korsarz”: Patryk Walczak jako Konrad, fot. Ewa Krasucka „Korsarz”: Patryk Walczak jako Konrad, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Korsarz”: Anna Lorenc i Olga Yaroshenko jako Niewolnice i Adam Huczka jako Handlarz, fot. Ewa Krasucka „Korsarz”: Anna Lorenc i Olga Yaroshenko jako Niewolnice i Adam Huczka jako Handlarz, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Korsarz”: Vladimir Yaroshenko jako Konrad, fot. Ewa Krasucka „Korsarz”: Vladimir Yaroshenko jako Konrad, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Korsarz”: Emilia Stachurska jako Zulmea i Rinaldo Venuti jako Birbanto, fot. Ewa Krasucka „Korsarz”: Emilia Stachurska jako Zulmea i Rinaldo Venuti jako Birbanto, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Korsarz”: Melissa Abel jako Gulnara, fot. Ewa Krasucka „Korsarz”: Melissa Abel jako Gulnara, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Korsarz”, Yuka Ebihara i Polski Balet Narodowy w scenie „Ożywiony ogród”, fot. Ewa Krasucka „Korsarz”, Yuka Ebihara i Polski Balet Narodowy w scenie „Ożywiony ogród”, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Korsarz”: Ryota Kitai jako Lanquedem, fot. Ewa Krasucka „Korsarz”: Ryota Kitai jako Lanquedem, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Korsarz”: Yuka Ebihara jako Medora i Patryk Walczak jako Konrad, fot. Ewa Krasucka „Korsarz”: Yuka Ebihara jako Medora i Patryk Walczak jako Konrad, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Korsarz”: Palina Rusetskaya jako Gulnara, fot. Marta Wódz „Korsarz”: Palina Rusetskaya jako Gulnara, fot. Marta Wódz
  • Zobacz zdjęcie: „Korsarz”: Rinaldo Venuti jako Birbanto i Rosa Pierro jako Zulmea, fot. Ewa Krasucka „Korsarz”: Rinaldo Venuti jako Birbanto i Rosa Pierro jako Zulmea, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Korsarz”: Patryk Walczak jako Konrad, fot. Ewa Krasucka „Korsarz”: Patryk Walczak jako Konrad, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Korsarz”: Mai Kageyama jako Medora i uczniowie szkoły baletowej, fot. Ewa Krasucka „Korsarz”: Mai Kageyama jako Medora i uczniowie szkoły baletowej, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Korsarz”: Yuka Ebihara jako Medora i Vladimir Yaroshenko jako Konrad, fot. Marta Wódz „Korsarz”: Yuka Ebihara jako Medora i Vladimir Yaroshenko jako Konrad, fot. Marta Wódz
  • Zobacz zdjęcie: „Korsarz”: Yurika Kitano jako Odaliska i Wojciech Ślęzak jako Pasza Seyd, fot. Ewa Krasucka „Korsarz”: Yurika Kitano jako Odaliska i Wojciech Ślęzak jako Pasza Seyd, fot. Ewa Krasucka
  • 30 września 2021 czwartek 19:00 Sala Moniuszki
  • 1 października 2021 piątek 19:00 Sala Moniuszki
  • 2 października 2021 sobota 19:00 Sala Moniuszki
  • 3 października 2021 niedziela 18:00 Sala Moniuszki
  • 27 lutego 2022 niedziela 18:00 Sala Moniuszki
  • 1 marca 2022 wtorek 19:00 Sala Moniuszki
  • 2 marca 2022 środa 19:00 Sala Moniuszki
  • 3 marca 2022 czwartek 19:00 Sala Moniuszki
Daty spektakli
  • Czas trwania
  • Zdjęcia
  • Wideo

Balet w trzech aktach z prologiem i epilogiem
Libretto: Manuel Legris i Jean-François Vazelle według George’a Byrona, Julesa-Henriego Vernoy de Saint-Georges i Josepha Maziliera
Premiera tej inscenizacji: 20.03.2016, Wiener Staatsballett, Wiedeń
Premiera polska tej inscenizacji: 17.09.2020, Polski Balet Narodowy, Warszawa

Pełne perypetii i niezwykłych przygód dzieje miłości Conrada i Medory opisane przez George’a Byrona w orientalnej powieści poetyckiej Korsarz (1814) pobudzały wyobraźnię kolejnych pokoleń czytelników, stały się też kanwą licznych baletowych adaptacji, z których najchętniej graną i przerabianą była francuska wersja w choreografii Josepha Maziliera i z muzyką Adolphe’a-Charlesa Adama, autora słynnego baletu romantycznego Giselle. Korsarz Maziliera i Adama, balet-pantomima w trzech aktach, miał premierę w 1856 roku w Théâtre Impérial de l’Opéra w Paryżu, a już rok później grano go w Teatrze Wielkim w Warszawie w adaptacji Romana Turczynowicza, gdzie cieszył się olbrzymią popularnością, podobnie zresztą jak w całej Europie. W Rosji, w Teatrze Maryjskim w Petersburgu, Korsarza pokazał Marius Petipa, również biorąc za podstawę choreografię Maziliera.

Do tego właśnie słynnego baletu powrócił pięć lat temu francuski choreograf Manuel Legris, dyrektor Wiener Staatsballett, przedstawiając w Wiedniu autorskie, neoklasyczne opracowanie. Legris, który przez długie lata był solistą Opery Paryskiej i faworytem samego Rudolfa Nuriejewa, przyznaje, że Korsarz, mimo iż powstał dla Paryża, od dawna nie był tam grany. Jednak choreograf, zachwycony muzyką Adama, postanowił odnowić to dzieło w Wiedniu. Uprościł jednak libretto J.-H. Vernoy de Saint-Georges’a, które było tak wielowątkowe, że można by z niego wykroić 10 innych tytułów baletowych.

Korsarza oglądamy na scenie Teatru Wielkiego - Opery Narodowej właśnie w wiedeńskiej wersji Manuela Legris.

Spektaklowi towarzyszy książka dla dzieci i młodzieży (6-13 lat) pt. Korsarz. Seria Bajki Baletowe w ciekawy i przystępny sposób wprowadza młodego czytelnika w świat baletu. Więcej

Obsada

2021-09-30 | 19:00
    • Patryk Walczak

      Konrad
    • Yuka Ebihara

      Medora
    • Mai Kageyama

      Gulnara
    • Ryota Kitai

      Lanquedem
    • Maksim Woitiul

      Birbanto
    • Zulmea
    • Wojciech Ślęzak

      Pasza Seyd
    • Melissa Abel

      Odaliska 1.
    • Palina Rusetskaya

      Odaliska 2.
    • Jaeeun Jung
      (po raz pierwszy w roli)

      Odaliska 3.
    • Dawid Trzensimiech
      (po raz pierwszy w roli)

      Konrad
    • Chinara Alizade
      (po raz pierwszy w roli)

      Medora
    • Melissa Abel

      Gulnara
    • Diogo de Oliveira
      (po raz pierwszy w roli)

      Birbanto
    • Aneta Zbrzeźniak
      (po raz pierwszy w roli)

      Zulmea
    • Łukasz Tużnik
      (po raz pierwszy w roli)

      Pasza Seyd
    • Odaliska 1.
    • Odaliska 3.
    • Marco Esposito
      (po raz pierwszy w roli)

      Lanquedem
    • Anna Czeszejko
      (po raz pierwszy w roli)

      Odaliska 2.
    • Vladimir Yaroshenko

      Konrad
    • Jaeeun Jung
      (po raz pierwszy w roli)

      Medora
    • Palina Rusetskaya

      Gulnara
    • Cezary Wąsik
      (po raz pierwszy w roli)

      Birbanto
    • Zulmea
    • Aoi Choji

      Odaliska 1.
    • Anna Czeszejko
      (po raz pierwszy w roli)

      Odaliska 2.
    • Remy Lamping
      (po raz pierwszy w roli)

      Odaliska 3.
    • Łukasz Tużnik

      Pasza Seyd
    • Marco Esposito

      Lanquedem
    • Patryk Walczak

      Konrad
    • Yuka Ebihara

      Medora
    • Mai Kageyama

      Gulnara
    • Ryota Kitai

      Lanquedem
    • Maksim Woitiul

      Birbanto
    • Zulmea
    • Wojciech Ślęzak

      Pasza Seyd
    • Melissa Abel

      Odaliska 1.
    • Palina Rusetskaya

      Odaliska 2.
    • Jaeeun Jung

      Odaliska 3.
    • Patryk Walczak

      Konrad
    • Yuka Ebihara

      Medora
    • Mai Kageyama

      Gulnara
    • Ryota Kitai

      Lanquedem
    • Maksim Woitiul

      Birbanto
    • Wojciech Ślęzak

      Pasza Seyd
    • Melissa Abel

      Odaliska 1.
    • Palina Rusetskaya

      Odaliska 2.
    • Odaliska 3.
    • Aneta Zbrzeźniak

      Zulmea
    • Vladimir Yaroshenko

      Konrad
    • Chinara Alizade

      Medora
    • Melissa Abel

      Gulnara
    • Marco Esposito

      Lanquedem
    • Diogo de Oliveira

      Birbanto
    • Aneta Zbrzeźniak

      Zulmea
    • Odaliska 1.
    • Anna Czeszejko

      Odaliska 2.
    • Odaliska 3.
    • Łukasz Tużnik

      Pasza Seyd
    • Ryota Kitai
      (po raz pierwszy w roli)

      Konrad
    • Jaeeun Jung

      Medora
    • Palina Rusetskaya

      Gulnara
    • Marco Esposito

      Lanquedem
    • Bartosz Zyśk
      (po raz pierwszy w roli)

      Birbanto
    • Zulmea
    • Aoi Choji

      Odaliska 1.
    • Remy Lamping

      Odaliska 3.
    • Wojciech Ślęzak

      Pasza Seyd
    • Magda Studzińska
      (po raz pierwszy w roli)

      Odaliska 2.
    • Patryk Walczak

      Konrad
    • Yuka Ebihara

      Medora
    • Mai Kageyama

      Gulnara
    • Ryota Kitai

      Lanquedem
    • Maksim Woitiul

      Birbanto
    • Melissa Abel

      Odaliska 1.
    • Palina Rusetskaya

      Odaliska 2.
    • Łukasz Tużnik

      Pasza Seyd
    • Remy Lamping

      Odaliska 3.
    • Zulmea

Realizatorzy

    • Manuel Legris

      Marius Petipa

      Choreografia
    • Luisa Spinatelli

      Scenografia i kostiumy
    • Marion Hewlett

      Światła
    • Chantal Lefèvre

      Albert Mirzoyan

      Asystent choreografa
    • Marta Kluczyńska

      Dyrygent
    • Manuel Legris

      Marius Petipa

      Choreografia
    • Luisa Spinatelli

      Scenografia i kostiumy
    • Marion Hewlett

      Światła
    • Chantal Lefèvre

      Albert Mirzoyan

      Asystent choreografa
    • Marta Kluczyńska

      Dyrygent
    • Manuel Legris

      Marius Petipa

      Choreografia
    • Luisa Spinatelli

      Scenografia i kostiumy
    • Marion Hewlett

      Światła
    • Chantal Lefèvre

      Albert Mirzoyan

      Asystent choreografa
    • Marta Kluczyńska

      Dyrygent
    • Manuel Legris

      Marius Petipa

      Choreografia
    • Luisa Spinatelli

      Scenografia i kostiumy
    • Marion Hewlett

      Światła
    • Chantal Lefèvre

      Albert Mirzoyan

      Asystent choreografa
    • Marta Kluczyńska

      Dyrygent
    • Manuel Legris

      Marius Petipa

      Choreografia
    • Luisa Spinatelli

      Scenografia i kostiumy
    • Marion Hewlett

      Światła
    • Chantal Lefèvre

      Albert Mirzoyan

      Asystent choreografa
    • Marta Kluczyńska

      Dyrygent
    • Manuel Legris

      Marius Petipa

      Choreografia
    • Luisa Spinatelli

      Scenografia i kostiumy
    • Marion Hewlett

      Światła
    • Chantal Lefèvre

      Albert Mirzoyan

      Asystent choreografa
    • Marta Kluczyńska

      Dyrygent
    • Manuel Legris

      Marius Petipa

      Choreografia
    • Luisa Spinatelli

      Scenografia i kostiumy
    • Marion Hewlett

      Światła
    • Chantal Lefèvre

      Albert Mirzoyan

      Asystent choreografa
    • Marta Kluczyńska

      Dyrygent
    • Manuel Legris

      Marius Petipa

      Choreografia
    • Luisa Spinatelli

      Scenografia i kostiumy
    • Marion Hewlett

      Światła
    • Chantal Lefèvre

      Albert Mirzoyan

      Asystent choreografa
    • Marta Kluczyńska

      Dyrygent

Polski Balet Narodowy
Orkiestra Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

Streszczenie

  • PROLOG

    Na wybrzeżu
    Po udanej kampanii morskiej Konrad i jego korsarze przybijają do lądu. Tymczasem na nabrzeżu właściciel targu Lanquedem ze swymi zbirami poluje na nowe niewolnice. Spodziewa się spotkać młode kobiety z sąsiedniego, wrogiego miasta, które lubią tu spacerować. Wśród beztroskich dziewcząt są również szlachetne panny Medora i Gulnara. I wszystkie zostają schwytane. Handlarz wybiera spośród nich Medorę i Gulnarę, które zabiera na targ.

  • Akt I

    Targ
    Lanquedem przybywa na targ z dwiema nowymi niewolnicami. Gulnarę powierza swojej służącej, aby poprawiła jej wygląd, a Medorze każe dołączyć do innych niewolnic. W tym momencie pojawiają się na targu korsarze z Konradem i jego zastępcą Birbantem na czele. Zulmea, córka bogatego kupca, zwraca na siebie uwagę Birbanta, natomiast Lanquedem zachęca Konrada, by poznał jego niewolnice. Początkowo nie jest on zainteresowany, ale nagle oszałamia go widok Medory. Handlarz uświadamia sobie, że zdobył klienta, a Konrad gotów jest dobić z nim targu. Nadchodzi jednak Zeid-Pasza, który może zaoferować wyższą cenę za Medorę...

    Lanquedem wita przybysza z szacunkiem i przedstawia mu niewolnice. Zeida-Paszę zachwyca uroda Gulnary i decyduje się na jej zakup. Kiedy gość zbiera się już do wyjścia, handlarz go zatrzymuje. Chce pokazać mu jeszcze pięknie przystrojoną Medorę, którą zmusza do występu. Dziewczyna tańczy, ale ignoruje Paszę skupiając swoją uwagę na Konradzie, który jest nią urzeczony. Jednak między Paszą i Lanquedemem dochodzi do transakcji. Medora jest przerażona, ale Konrad zapewnia, że ją odbije. Kiedy więc Zeid-Pasza opuszcza targ z obiema zakupionymi niewolnicami, Konrad podąża za ukochaną. Korsarze wierzą w powodzenie swojego dowódcy, więc porywa ich żywiołowy taniec. Zabawę przerywa powrót zakochanych. Konrad daje sygnał do wypłynięcia, ale Birbanto z Zulmeą pozostają jeszcze, aby pojmać Lanquedema i jego niewolnice.

  • AKT II

    Kryjówka korsarzy
    Piraci zgromadzili tu wszystkie złupione bogactwa. Konrad i Medora uspokajają kobiety oczekujące powrotu swych towarzyszy, a potem cieszą się chwilą miłosnego spotkania. Wkrótce wracają wszyscy. Odsuwają na bok Lanquedema z jego niewolnice, by wspólnie z Medorą i Konradem świętować ponowne szczęśliwe spotkania.

    Kiedy Konrad prezentuje wszystkim swoją nową miłość, Medora błaga go, by wyzwolił wszystkie niewolnice. Konrad zgadza się i zleca to Birbantowi, ale on jest przeciwny. Medora nalega, więc Konrad nakazuje ich natychmiastowe uwolnienie. Wściekły Birbanto daje za wygraną, jednak poprzysięga zemstę. Sprzymierzeńca odnajduje w Lanquedemie, przyjmuje jego pomoc i uwalnia go z więzów. Handlarz daje mu narkotyk ukryty w róży, który ma sprawić, że Konrad zapadnie w głęboki sen. Birbanto prosi więc swoją Zulmeę, by przekazała kwiat Medorze, która z pewnością ofiaruje go ukochanemu...

    Podczas gdy Konrad i Medora oddają się swojej miłości pojawia się Zulmea z zatrutym kwiatem. Nieświadoma pułapki Medora ofiaruje różę Konradowi, który napawa się jej zmysłowym aromatem i szybko traci przytomność. Medora jest wzburzona. Kiedy stara się pomóc ukochanemu, wpada Birbanto z zamaskowanymi korsarzami. Zagrożona dziewczyna chwyta sztylet jednego z napastników i rani go, rozpoznając w nim Birbanta. Korsarze są zdezorientowani, a Birbanto panikuje gdy Konrad zaczyna się budzić. Pospiesza więc Lanquedema do ucieczki i porwania Medory.

    Konrad odzyskuje przytomność i jest zaskoczony nieobecnością Medory. Tymczasem Birbanto ukrywa swoją ranę udając, że o niczym nie wie. Konrad jest jednak nieufny, choć nikt nie wyjawia mu prawdy. Zaniepokojony, zarządza wyjazd w poszukiwaniu Medory.

  • AKT III

    Pałac Zeida-Paszy
    Gulnara, najnowsza faworyta Zeida-Paszy, cieszy się ze swej czołowej pozycji w jego haremie. Tymczasem Lanquedem, czując się jego dłużnikiem, przyprowadza do pałacu Medorę. Dziewczyna jest zagubiona, ale uspokaja się widząc Gulnarę. Pasza docenia gest Lanquedema i zaprasza odaliski, by zabawiły gościa występem, a handlarz z upodobaniem korzysta z ich towarzystwa.

    Zeid-Pasza oddaje się marzeniom. Jego duch błądzi po Ożywionym Ogrodzie, gdzie widzi Medorę i Gulnarę. W tym czasie korsarze starają się wtargnąć do pałacu. Przebrani za pielgrzymów wyznają napotkanemu Lanquedemowi, że liczą na gościnność Paszy. Handlarz obiecuje im pomoc i wstawiennictwo u gospodarza.

    Kiedy niewolnice wybudzają Paszę, Lanquedem prosi go o przyjęcie pielgrzymów. Medora i Gulnara są zdziwione ich obecnością, ale przebrany Konrad dyskretnie ujawnia się ukochanej, a potem wkracza do akcji. Napastnicy pojmują Lanquedema i Zeida-Paszę. Podejrzenia Medory budzi jednak jeden z zamaskowanych korsarzy. To Birbanto, którego Medora demaskuje przed Konradem, wskazując na zadaną mu ranę. Dochodzi do ich walki, podczas której Konrad zabija przeciwnika. Wszyscy są zszokowani, ale muszą uciekać przed nadchodzącymi żołnierzami Zeida-Paszy. Tylko Gulnara woli pozostać u jego boku.

  • Epilog

    Kiedy Medora dochodzi do siebie w ramionach Konrada, korsarze przygotowują się do podniesienia kotwicy. Niestety nadciąga sztorm, który pochłania ich statek. Jedynie Konradowi i Medorze udaje się uratować i dotrzeć do brzegu. Wdzięczni niebiosom za ratunek, w świetle księżyca przysięgają sobie wieczną miłość.

Sponsorzy

  • - Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Partnerzy Akademii Operowej

  • - PZU
  • Partnerzy Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

  • Partner Polskiego Baletu Narodowego

  • - Carolina Medical Center Grupa Luxmed
  • Partner technologiczny

  • Paged Meble
  • Patroni medialni

  • - Polskie Radio Program 2
  • Presto
  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''